Assassin’s Creed Mirage Review

Πίσω στο 2007, η Ubisoft κυκλοφόρησε το πρώτο κεφάλαιο της σειράς παιχνιδιών με τίτλο Assassin’s Creed. Πρόκειται για μια open-world  action σειρά παιχνιδιών, των οποίων το gameplay  κυρίως δεν βασίζεται στην μάχη, αλλά στους μηχανισμούς stealth και στην εξερεύνηση του καλοφτιαγμένου του κόσμου, χρησιμοποιώντας ως κύριο χαρακτηριστικό το λεγόμενο parkour. Η ιστορία, περιστρέφετε γύρω από την αιώνια διαμάχη που υπάρχει μεταξύ του τάγματος των Assassin’s και των Knights Templar, με τους πρώτους σε κάθε παιχνίδι να μεταφέρονται σε διαφορετική χρονολογικά εποχή και μέρος, μέσω της μηχανής Animus που δημιούργησε η εταιρεία Abstergo. Σκοπός τους να βρουν και να σταματήσουν τους Templars, πριν  προλάβουν να αποκτήσουν τα αρχαία αντικείμενα Pieces of Eden, με τα οποία χρησιμοποιώντας τα, σκοπεύουν να ελέγξουν την ελεύθερη βούληση της ανθρωπότητας.

Επιγραμματικά να σας πούμε ότι τα 12 main  παιχνίδια της σειράς, γενικά έχουν αποσπάσει αρκετά καλές κριτικές από τα μέσα και μέχρι σήμερα έχουν πουλήσει πάνω από 200 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως. Έτσι η σειρά παιχνιδιών Assassin’s Creed είναι δικαίως θα λέγαμε, το best-selling franchise της Ubisoft, αλλά και ένα από τα video games franchise με τις υψηλότερες πωλήσεις όλων των εποχών.

Ύστερα από όλα αυτά και φτάνοντας στο σήμερα, η Ubisoft μαζί με το στούντιο παραγωγής Ubisoft Bordeaux, αποφάσισαν να πάνε ένα βήμα παρακάτω την σειρά, κυκλοφορώντας έτσι στις 5 Οκτωβρίου το επόμενο κεφάλαιο της, με τίτλο Assassin’s Creed Mirage. Κάπου εδώ να αναφέρουμε ότι το μέγεθος του τίτλου, είναι αρκετά μικρότερο σε σχέση με αυτό των τριών τελευταίων παιχνιδιών της σειράς, για αυτό και η εταιρεία αποφάσισε ότι το παιχνίδι θα κοστίζει μόλις 50€.

Ξεκινώντας, τα γεγονότα της ιστορίας του παιχνιδιού, εξελίσσονται κατά τον 9ο αιώνα στην Βαγδάτη, όπου θα αναλάβετε τον ρόλο του Basim, ενός επιτήδειου κλέφτη του δρόμου με μεγάλο ταλέντο στο parkour, οποίος μπλέκεται κατά λάθος στην δολοφονία ενός αξιωματούχου και αρχίζει να καταζητείται από όλους τους φρουρούς της πόλης. Εκεί η Master Assassin των Hidden Ones, Roshan, που τον παρακολουθούσε συνεχώς για το ταλέντο του, τον σώζει την τελευταία στιγμή από τους φρουρούς και τον μεταφέρει στο άντρο των Assassins, το Alamut, όπου ως μέντορας του τον εκπαιδεύει μαθαίνοντας του όλα τους τα μυστικά. Έτσι ο πρωταγωνιστής, από κλέφτης του δρόμου εξελίσσεται σε Assassin και επιστρέφει τελικά στην Βαγδάτη, με σκοπό να κάνει αυτό που διδάχτηκε, δηλαδή να αποδώσει δικαιοσύνη σε όσους καταδυναστεύουν τον λαό, αλλά και να αποκαλύψει και να σταματήσει τους τότε Templars, γνωστούς ως Order of Ancients.

Να τονίσουμε ότι η ιστορία του τίτλου, πέρα από το δυναμικό της ξεκίνημα, σε αρκετά της σημεία κάνει κοιλιά και πολύ γρήγορα καταντάει ανιαρή, ενώ το μόνο που μπορεί να σας σαγηνέψει από αυτήν, είναι το lore της, που αντλεί στοιχεία από την  γνωστή συλλογή ιστοριών-παραμυθιών, Χίλιες και μία νύχτες.

Συνεχίζοντας ως προς το gameplay του, το Assassin’s Creed Mirage, όπως και τα προηγούμενα της σειράς, είναι ένα open-world action παιχνίδι, το οποίο επιστρέφει κυριολεκτικά στις ρίζες του και πέρα από την μάχη, κυρίως βασίζεται στο stealth και στην εξερεύνηση του κόσμου του.

Ξεκινώντας ο χαρακτήρας σας, για να μπορέσει να αντεπεξέλθει απέναντι στους εχθρούς αλλά και αναλόγως την κατάσταση, χρησιμοποιεί διαφορετικές μεθόδους για να προσεγγίσει και να σκοτώσει τους στόχους του. Το παιχνίδι, σας ωθεί από μόνο του να χρησιμοποιήσετε τους μηχανισμούς stealth, με τον παίκτη σας τις περισσότερες φορές να προχωράει σκυφτός ή να κρύβεται σε καρότσες με άχυρα και σε ψηλά χόρτα, έτσι ώστε να φτάσει κρυφά στον στόχο του και να τον δολοφονήσει, εκτελώντας κάποιο air ή chain assassination με το hidden blade του. Επίσης, για να μην γίνει αντιληπτός  από  τους εκάστοτε εχθρούς, μπορεί να χρησιμοποιήσει εναντίων τους και κάποιο από τα stealth εργαλεία που έχει στην κατοχή του, όπως τα throwing knives, smoke bombs, blowdarts, κ.α.
Από την άλλη, εάν τελικά γίνει αντιληπτός και ως μοναδική του λύση, είναι η μάχη σώμα με σώμα. Εκεί στην κατοχή του θα χρησιμοποιήσει το σπαθί και το στιλέτο του, με τα οποία κάνοντας parry τις επιθέσεις τους, θα τους πλήξει θανάσιμα.

Οι εχθροί του τίτλου, σε ποικιλία είναι ελάχιστοι και πάσχουν από φαντασία, ενώ εάν δεν αποφύγετε ή δεν αποκρούσετε τα χτυπήματα τους, πολύ γρήγορα θα σας επιφέρουν θάνατο.      

Πέρα από το να μάθετε να χειρίζεστε πολύ καλά τον Basim αλλά και τις κινήσεις των εχθρών σας, η ικανότητα σας στην μάχη ενισχύεται από τα διαφορετικά σπαθιά, στιλέτα, αλλά και τις διάφορες στολές που θα βρείτε κατά διάρκεια της περιπέτειάς σας, τα οποία εξοπλίζοντας τα, θα σας προσφέρουν διαφορετικά stats το κάθε ένα, ενώ μπορείτε να τα αναβαθμίσετε αλλά και να αλλάξετε την εμφάνιση τους, κατά την επίσκεψη σας σε κάποιον blacksmith ή κάποιον tailor αντίστοιχα, τους οποίους θα βρείτε διάσπαρτους μέσα στην πόλη.

Πλέον ο χαρακτήρας δεν διαθέτει κάποιου είδους leveling system, αλλά έχει και πάλι το δικό του μικρό skill tree, οπού μέσα από αυτό και ξοδεύοντας skill points, θα μάθει πολλές από τις ικανότητες των Assassin’s που συναντήσαμε σε προηγούμενους τίτλους, ενώ η  μόνη νέα ικανότητα που προστίθεται, είναι η Assassin’s Focus, η οποία εκτελώντας την, του δίνει την δυνατότητα επιβραδύνοντας τον χρόνο, να μαρκάρει έως και πέντε εχθρούς που βρίσκονται κοντά του και να τους εκτελέσει πολύ γρήγορα.

Ένας νέος μηχανισμός του gameplay, είναι και το notoriety system, το οποίο χωρίζεται σε τρία επίπεδα και ανεβαίνει κάθε φόρα που ο χαρακτήρας εκτελεί μία δολοφονία σε δημόσια θέα ή γίνεται αντιληπτός από τον πολίτη τον οποίο πάει να κλέψει, χρησιμοποιώντας την ικανότητα pickpocket. Στο πρώτο επίπεδο του notoriety, οι φρουροί της πόλης αρχίζουν να σας καταζητούν και οι πολίτες  μόλις σας αντιλαμβάνονται θα τους φωνάζουν για σας συλλάβουν. Στο δεύτερο πάλι πέρα από τους φρουρούς και τους πολίτες στον δρόμο, θα εφοδιάζονται με έξτρα φρουρούς  που θα ψάχνουν και τις ταράτσες των κτηρίων, ενώ στο τρίτο επίπεδο εκτός από όλα αυτά, στα σοκάκια της πόλης θα βγει να σας αναζητήσει και ένας επίλεκτος φρουρός της Βαγδάτης. Για να κατεβάσετε το επίπεδο του notoriety, θα χρειαστεί να βρείτε και να σκίσετε τις αφίσες με την φιγούρα σας, που έχουν κολλήσει στους δρόμους της πόλης ή να πληρώσετε με tokens κάποιον ντελάλη, ώστε να διαλαλήσει στον κόσμο καλά νέα για εσάς.

Τα tokens αποτελούν και αυτά μια νέα προσθήκη στο παιχνίδι και μπορείτε να τα βρείτε είτε τυχαία κλέβοντας κάποιον NPC, είτε ολοκληρώνοντας αποστολές, ενώ πέρα από τους ντελάληδες,  μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε δίνοντάς τα σε  κάποιον μουσικό, ώστε να παίξει μουσική και να τραβήξει την προσοχή των φρουρών, σε μισθοφόρους για να σας βοηθήσουν στην μάχη ή και σε έμπορους της πόλης για κατεβάσουν την τιμή των αγαθών που θέλετε να αγοράσετε.

Συνεχίζοντας στον κόσμο του παιχνιδιού, είναι ένα κομμάτι στο οποίο η Ubisoft, φάνηκε να έβαλε και πάλι τα δυνατά της, αλλά όχι σε όλα του τα σημεία. Αν και μικρότερης κλίμακας από των τριών τελευταίων, ο κόσμος του, μέσα αλλά και έξω από τα τείχη της πόλης, είναι αρκετά καλοσχεδιασμένος με πλούσια χρώματα και αρκετές λεπτομέρειες στο περιβάλλον του, αποτυπώνοντας με τον ποιο πιστό τρόπο την Βαγδάτη της τότε εποχής. Η πόλη μαζί με τις διάφορες περιοχές της, σφύζουν από ζωή και έχουν πολλά σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος, τα οποία ανακαλύπτοντας τα, μπορείτε να μάθετε περισσότερα για αυτά αλλά και την κουλτούρα του κόσμου της κάθε περιοχής, μέσα από το νέο  χαρακτηριστικό του παιχνιδιού, History of Baghdad.

Από την άλλη, το σκηνικό αλλάζει τελείως όταν θα βγείτε έξω από την πόλη, καθώς πέρα από ελάχιστες μικρές πόλεις με φάρμες, στο σύνολο ο κόσμος του καλύπτεται από άμμο με μικρή βλάστηση και μερικές οάσεις για να επισκεφτείτε, ενώ το μόνο ενδιαφέρον αξιοθέατο που θα βρείτε εκεί είναι το Alamut, το οποίο πέρα από την αρχή του παιχνιδιού, θα το επισκεφτείτε ελάχιστες φορές και όχι όποτε εσείς θελήσετε.

Κατά την εξερεύνηση του κόσμου ο χαρακτήρας, πέρα από τη γνωστή του ικανότητα Eagle Vision η οποία επιστρέφει, για ακόμη μια φορά έχει στο πλευρό του το γεράκι του, Enkidu, με το οποίο καλώντας το, μπορεί να σκανάρει την γύρω περιοχή από ψηλά και να μαρκάρει τους εχθρούς και τα αντικείμενα που θέλει να βρει όπως σεντούκια, κλειδιά, κ.α, ενώ το μόνο που πρέπει να προσέξετε, είναι να μην το οδηγήσετε κοντά σε κάποιον φρουρό με τόξο, καθώς μόλις το δει θα το καταρρίψει. Μέσα αλλά και έξω από την πόλη, ο Basim για να μετακινηθεί γρήγορα, ως μεταφορικό μέσο μπορεί να επιλέξει κάποιο άλογο ή καμήλα, τα οποία μπορεί να αγοράσει από έμπορους, ενώ μέσα στην πόλη, κυρίως θα χρησιμοποιήσει αυτό που επιδίδεται περισσότερο, δηλαδή το parkour. Έτσι, μπορεί να μετακινείται με τεράστια ευκολία από κτήριο σε κτήριο, αλλά και να ανεβαίνει στα ψηλότερα σημεία αυτών, οπού σε μερικά από αυτά μπορεί να κάνει synchronization τον κόσμο και να εκτελέσει το γνωστό Leap of Faith. Επίσης κάθε φορά που κάνετε synchronization κάποιο κομμάτι του κόσμου, αυτόματα ξεκλειδώνεται και το αντίστοιχο κομμάτι στον χάρτη, ο οποίος απεικονίζει τέλεια και σε 3D μορφή, όλα τα σημεία ενδιαφέροντος του παιχνιδιού.

Εισχωρώντας πιο βαθιά στον τίτλο, θα σας μιλήσουμε για τα main missions και τα side activities. Τα main missions, συνοδεύονται από μαγευτικά cutscenes, αλλά στο σύνολό τους είναι ανιαρά, καθώς τα περισσότερα από αυτά χωρίζονται σε παρακλάδια και κυρίως έχουν να κάνουν με την συλλογή πληροφοριών, που θα σας οδηγήσουν στον τελικό σας στόχο. Από την άλλη, το παιχνίδι για να σας κρατήσει ακόμα περισσότερο μαζί του, εμπλουτίζεται και με διάφορα side activities, τα οποία διαπιστώσαμε ότι αποτελούν παραλλαγές προηγούμενων τίτλων του franchise. Τα side activities χωρίζονται σε κατηγορίες. Tα contracts που αφορούν διάφορές μικρό αποστολές, που θα αναλάβετε από τα κρησφύγετα των Assassins μέσα στην πόλη, τα Tales of Baghdad όπου θα βοηθήσετε διάφορους πολίτες εκπληρώνοντας τους χάρες, αλλά και την περισυλλογή των σπάνιων αντικειμένων Lost Books και Mysterious Shards.

Φτάνοντας προς το τέλος του review, ας μιλήσουμε και λίγο για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού. Καταρχήν, η έκδοση που δοκιμάσαμε αφορά την κονσόλα της Sony και το PS5. Το Assassin’s Creed Mirage, έρχεται σε 4Κ HDR ανάλυση και σας δίνει την δυνατότητα να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο graphical modes, στο Quality mode που κάνει το παιχνίδι να μοιάζει ομορφότερο, καθώς επικεντρώνεται κυρίως στην ανάλυση των γραφικών, αλλά κλειδώνει τα frames του στα 30. Το δεύτερο είναι το Performance mode, που ρίχνει την 4Κ ανάλυση, αλλά ανεβάζει τα frames στα 60, με το τελευταίο να είναι προτιμότερο για έναν τέτοιου είδους τίτλο. Ένα αρνητικό το οποίο και εντοπίσαμε, ήταν ο φωτισμός του Mirage, καθώς σε πολλά σημεία ανέβαινε δραματικά, προκαλώντας έτσι μια θαμπάδα στα γραφικά του, τα οποία ναι μεν είναι καλογυαλισμένα, αλλά για κανένα λόγο δεν θυμίζουν next-gen. Ο πρωταγωνιστής και οι χαρακτήρες του παιχνιδιού, στο σύνολο τους είναι αρκετά καλοσχεδιασμένοι, αλλά εκεί που υστερούν σχεδιαστικά είναι στις γκριμάτσες των προσώπων τους. Η ερμηνεία των ηθοποιών που δανείζουν τις φωνές τους είναι αρκετά καλή, ιδίως όταν χρησιμοποιούν την αραβική γλώσσα. Ο ήχος από την άλλη συγκαταλέγεται και αυτός στα θετικά χαρακτηριστικά, ενώ το soundtrack και η μουσική που θα ακούσετε μέσα στο παιχνίδι, θα σας ταξιδέψουν σε διάφορα μέρη της μέσης ανατολής.

Κλείνοντας, το Assassin’s Creed Mirage αποτελεί όντως έναν απόγονο της σειράς, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα το λέγαμε άξιο, καθώς μέσα από το setting και τους μηχανισμούς gameplay του, θα σας ενθουσιάσει εάν δεν έχετε παίξει προηγούμενους τίτλους, ενώ στους σκληρούς fans της σειράς, το μόνο που θα καταφέρει είναι να τους ξυπνήσει κάποιες νοσταλγικές στιγμές του παρελθόντος.

Βαθμολογία: 7,5/10

Θετικά:

  • Επιστροφή στις ρίζες
  • Οι μηχανισμοί stealth
  • Η εξερεύνηση και ο κόσμος της Βαγδάτης
  • Ο ήχος και η μουσική

Αρνητικά:

  • Η ιστορία
  • Οι μηχανισμοί μάχης 
  • Α.Ι. που δυστυχώς ρίχνει το challenge του παιχνιδιού
  • Ο φωτισμός

This user hasn not filled out his biographical info.
2 Pings/Trackbacks for "Assassin’s Creed Mirage Review"
  1. […] Η τελευταία προσθήκη της Ubisoft με τα Assassin’s Creed, ήταν το Assassin’s Creed Mirage. […]

  2. […] AMA (Ask Me Anything) με την creative director Stéphane Boudon, μάθαμε πως το Assassin’s Creed Mirage σχεδιάστηκε σαν ολοκληρωμένη ιστορία χωρίς να έχει η […]