Banishers: Ghosts of New Eden Review

Έπειτα από αρκετά χρόνια στον φούρνο, η Don’t Nod κυκλοφόρησε επιτέλους τον πνευματικό διάδοχο του Vampyr που είχαμε δει το 2018. Κρατώντας λοιπόν τα καλά του τίτλου και βελτιώνοντας τις αδυναμίες του, το Banishers: Ghost of New Eden είδε το φως το ημέρας και εμείς είμαστε εδώ για να σας μεταφέρουμε την άποψη μας. Αρχικά να πούμε πως η εταιρεία είναι γνωστή και για το πολυβραβευμένο Life Is Strange, ενώ να συμπληρώσουμε πως έχει αναπτύξει και δημοσιεύσει τίτλους μικρότερης κλίμακας. Κάτι κοινό που έχουν αρκετοί τίτλοι της, είναι το σύστημα διαλόγου που έχει δημιουργήσει με τις επιλογές να έχουν επιπτώσεις στις διαμεταξύ σχέσεις των χαρακτήρων, στο ξετύλιγμα της ιστορίας και συνεπώς του τέλους της. Αυτά τα στοιχεία έχουν διατηρηθεί και στο νεότερο εγχείρημα της προσαρμοσμένα φυσικά στις ανάγκες της ιστορίας.

Disclaimer: Παρακάτω θα μιλήσουμε για τα πρώτα λεπτά της ιστορίας και μόνο για γεγονότα που έχουν ήδη παρουσιαστεί και μας είναι γνωστά από τα επίσημα trailer οπότε ΔΕΝ θεωρούνται spoiler. Αν πάραυτα θέλετε μια τελείως αναλλοίωτη εμπειρία μπορείτε να προχωρήσετε στο gameplay και τον τεχνικό τομέα που βρίσκονται παρακάτω.

Ας περάσουμε λοιπόν στην ιστορία και τον τρόπο με τον οποίο αυτή ξετυλίγεται στον παίκτη. Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα το 1695 με τους αποίκους της Αμερικής και πιο συγκεκριμένα της περιοχής εν ονόματι New Eden, να ταλαιπωρούνται από μια κατάρα η οποία στοιχειώνει τα όνειρα τους, ενώ σε άλλες περιπτώσεις τους ωθεί στον θάνατο ή σε αποτρόπαιες πράξεις αναμεταξύ τους. Πέρα από την κατάρα αυτή, υπάρχουν και πνεύματα πεθαμένων που δεν μπόρεσαν να περάσουν στην άλλη μεριά επιτυχώς και η διαμονή τους στον κόσμο μας απαιτεί την απορρόφηση της ζωτικής ενέργειας των ζωντανών. Την λύση στα υπερφυσικής φύσεως προβλήματα φέρνουν οι Banishers, ειδικοί στο να εντοπίζουν πνεύματα και τον λόγο για τον οποίο παραμένουν στον κόσμο μας και έπειτα να τα στείλουν πίσω στον κόσμο των νεκρών. Οι δύο πρωταγωνιστές μας είναι η σκληρή και πειθαρχημένη Antea και ο σαρκαστικός και συναισθηματικός Red. Πέρα από έμπειροι Banishers οι δύο αυτοί αποτελούν και ζευγάρι κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό για την εξέλιξη της ιστορίας. Στην αρχή της περιπέτειας μας, οι ήρωες μας βρίσκονται καθ’ οδόν για την πόλη της New Eden έπειτα από έκκληση βοήθειας που έλαβαν από έναν παλιό φίλο τους σχετικά με την κατάρα που πλήττει τον τόπο. Κατά την άφιξη τους βλέπουν πως η περιοχή καλύπτεται από ένα παχύ στρώμα ομίχλης ενώ διάφορες ανακοινώσεις κολλημένες παντού, απαγορεύουν την κυκλοφορία των πολιτών σε εξωτερικούς χώρους μετά την δύση του ηλίου.

Μετά από μία σύντομη έρευνα στην πόλη, οι ήρωες μας κατάφεραν να εντοπίσουν το λημέρι του πνεύματος και έσπευσαν να το αντιμετωπίσουν. Κατά την μάχη τους, ο Red αναγκάστηκε να παρακολουθήσει την αγαπημένη του να αφήνει την τελευταία της πνοή, ενώ ο ίδιος τραυματίστηκε αλλά κατάφερε να επιζήσει. Το δυσκολότερο κομμάτι ήταν η επανασύνδεση τους, με τον έναν στον κόσμο των ζωντανών και τον άλλον στον κόσμο των νεκρών, γεγονός που έφερε πολλά διλήμματα στην επιφάνεια καθώς ο κώδικας των βanishers έρχεται σε σύγκρουση με τα συναισθήματα τους. Κάπου εδώ θα σταματήσουμε με την πλοκή και θα αναφέρω μόνο πως η μοίρα των πρωταγωνιστών, αλλά και των περισσότερων χαρακτήρων που θα συναντήσετε εξαρτάται από τις επιλογές σας, είτε αποφασίσετε να κάνετε τελετή για να εξoρίσετε τα πνεύματα, είτε να ρίξετε το φταίξιμο στους κατοίκους των οποίων οι κατάρες είναι αποτέλεσμα των πράξεων τους.

Περνώντας στο gameplay τώρα, ο Red θα έχει διαθέσιμα εξ αρχής light και heavy επιθέσεις ενώ για άμυνα μπορεί να κάνει block, parry ή να αποφύγει την πιθανή ζημιά με ελιγμό. Στην συνέχεια γίνεται διαθέσιμο και ένα όπλο με το οποίο μπορείτε να εκτελείτε ranged επιθέσεις. Η Antea από την άλλη έχει επιτεθείτε με τις γροθιές της καθώς και με spectral ικανότητες οι οποίες εκτός μάχης σας βοηθάνε στην πλοήγηση και επίλυση γρίφων. Το σύστημα μάχης θυμίζει αρκετά τον χειρισμό που συναντήσαμε στα God of War των τελευταίων χρόνων, χωρίς όμως το ίδιο βάρος στις επιθέσεις και στην ακρίβεια εκτέλεσης αυτών. Σε καμία περίπτωση δεν είναι κακό αλλά δεν μπορούμε να πούμε πως είναι και groundbreaking. Είναι αρκετά καλό για να προωθήσει την ιστορία χωρίς να κουράζει τον παίκτη. Η πλοήγηση σας δίνει ένα αίσθημα οικειότητας καθώς θυμίζει αρκετά τον χειρισμό που έχουν 3rd person τίτλοι τα τελευταία χρόνια και αυτό δεν είναι κακό, καθώς μπορείτε να το συνηθίσετε πολύ γρήγορα. Οι γρίφοι είναι περισσότερο βασισμένοι στο περιβάλλον και στο πως αλληλεπιδράτε με αυτό, χωρίς όμως να έχουν ιδιαίτερη δυσκολία. Μιας και αναφερθήκαμε στην δυσκολία, το παιχνίδι έχει 5 βαθμίδες αυτής και μια μεγάλη γκάμα από accessibility features τα οποία θα σας βοηθήσουν να προσαρμόσετε αρκετά την εμπειρία στα μέτρα σας. Ο κόσμος είναι ένας ενιαίος διασυνδεδεμένος χάρτης με πολλές περιοχές να εξερευνήσετε και collectables να συλλέξετε. Η κάθε υποπεριοχή του χάρτη διαφέρει από τις άλλες έτσι ώστε να μην κουράζει αλλά ταυτόχρονα να την ευρύτερη θεματική παλέτα της εποχής. Οι εχθροί έχουν αρκετή ποικιλία θα έλεγε κανείς με συγκεκριμένα είδη να επαναλαμβάνονται από μέρος σε μέρος, κάτι που ίσως κουράσει κάποιους παίκτες. Στο ταξίδι σας θα μαζέψετε διάφορα υλικά και πόρους, τους οποίους μπορείτε να πουλήσετε και χρήματα έτσι ώστε να πάρετε αντικείμενα που χρειάζεστε και εξοπλισμό ενώ ένα μέρος των πρώτων υλών που συλλέγετε είναι απαραίτητο για τις τελετές που εκτελείτε. Υπάρχουν 4 τελετές με την καθεμία να έχει διαφορετική χρήση ενώ υπάρχει η πιθανότητα να σπαταλήσετε υλικά για την λάθος τελετή, κάτι που δίνει βάθος στην διερεύνηση της παραφυσικής ιδιότητας που αντιμετωπίζετε κάθε φορά, ώστε να επιλέξετε κατάλληλα.

Προφανώς υπάρχουν και boss fights στο παιχνίδι αρκετά από τα οποία αν όχι όλα είναι πολύ εντυπωσιακά και ξεδιπλώνουν την πλοκή όμορφα συνδέοντας μεμονωμένα παραφυσικά φαινόμενα με την ευρύτερη πλοκή και συνεπώς την κατάρα της New Eden. Προχωρώντας παρακάτω θα μιλήσουμε για τον εξοπλισμό και τις αναβαθμίσεις. Στην αρχή τα περισσότερα όπλα και ρούχα που θα βρείτε δίνουν απλώς καλύτερα στατιστικά χωρίς ιδιαίτερο βάθος, κάτι που αλλάζει όσο προχωράτε και εμφανίζονται αντικείμενα με πιο ιδιαίτερες passive και active ικανότητες. Ο εξοπλισμός σας μπορεί να αναβαθμιστεί πολλαπλές φορές έχοντας φυσικά τα απαιτούμενα υλικά και μόνο στα rest areas όπου γεμίζει η ζωή σας και το φλασκί με μαγικό ζωμό (see what i did there?) που σας αναζωογονεί στην μάχη αν χάσετε ζωή. Τέλος μας έμεινε το skill tree το οποίο δίνει το βάθος που λείπει στην μάχη με μερικές ικανότητες να συνδυάζουν τις επιθέσεις του Red και της Antea δίνοντας σας το αίσθημα ενός πανίσχυρου tag team. Παραλίγο να ξεχάσω πως στο παιχνίδι μπορείτε να κάνετε εναλλαγή μεταξύ των δύο χαρακτήρων με το πάτημα ενός κουμπιού οποιαδήποτε στιγμή θέλετε, με τον μόνο περιορισμό να υπάρχει στην μάχη όπου η Antea χρειάζεται να “τραφεί” από την ενέργεια των εχθρών σας όσο τους κάνετε ζημία με τον Red πριν την καλέσετε.

Ας δούμε λίγο και τον τεχνικό τομέα τώρα. Το παιχνίδι διαθέτει quality και performance mode στις κονσόλες με το πρώτο να δίνει έμφαση στα γραφικά με τα fps να στοχεύουν τα 30 και το δεύτερο να έχει χαμηλότερη ανάλυση και απουσία ray tracing, στοχεύοντας όμως τα 60fps. Έμφαση να δώσουμε στο “στοχεύουν” καθώς δυστυχώς υπάρχουν φορές και συγκεκριμένα όταν αλλάζουμε περιοχή, όπου τα fps πέφτουν αρκετά για μερικά δευτερόλεπτα κάτι που δεν παρατηρήθηκε στην μάχη ευτυχώς. Το review έγινε σε PS5 και είχαμε σχεδόν σε όλη την διάρκεια το performance mode καθώς οι επιπτώσεις από την αλλαγή περιοχής ήταν λιγότερο εμφανής εκεί. Στο γενικότερο πλαίσιο τα γραφικά είναι όμορφα με τα τοπία να είναι ιδιαίτερα εκθαμβωτικά χωρίς όμως οι εσωτερικοί χώροι να μένουν πίσω. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι αρκετά εκφραστικά με τον lip sync να είναι το μόνο παράπονο καθώς αρκετές φορές ήταν λίγο περίεργο. Στο ακουστικό τομέα πραγματικά κάθε κομμάτι είναι ταιριαστό στην εκάστοτε περίπτωση εκφράζοντας τα συναισθήματα της κάθε στιγμής ενώ το ambience που παίζει σε πόλεις και δάση είναι μυστηριώδεις και ανατριχιαστικό, ακριβώς σαν την κατάρα που πλήττει την New Eden. Στις φωνές έχει γίνει για άλλη μια φορά φανταστική δουλειά, με κάθε χαρακτήρα να είναι πολύ προσεγμένος και ξεχωριστός με τις προφορές να είναι πολύ πιστές, με την προφορά του Red να είναι κορυφή καθώς είναι από την Σκωτία.

Εν κατακλείδι, το Banishers: Ghosts of New Eden είναι ένας πολύ προσεγμένος τίτλος σε όλο το μήκος και το πλάτος του, με αρκετό βάθος στις επιλογές και την ιστορία του, η οποία θα σας πάρει γύρω στις 25 με 30 ώρες μέχρι να δείτε τους τίτλους τέλους και ακόμα παραπάνω αν ασχοληθείτε με το side content. Τα μικρά ελαττώματα και κυρίως αυτά που αφορούν το performance μπορεί να είναι δυσάρεστα αλλά δεν χαλάνε την εμπειρία στο σύνολο και επιπλέον διορθώνονται εύκολα με κάποια μελλοντική ενημέρωση από το studio.

Βαθμολογία 8.5

ΘΕΤΙΚΑ

  • Όμορφη ιστορία με επιλογές που έχουν επιπτώσεις
  • Πολύ καλός οπτικοακουστικός τομέας
  • Αρκετά βαθύ σύστημα μάχης για όσους θέλουν να επενδύσουν σε αυτό

ΑΡΝΗΤΙΚΑ

  • Fps drops κατά την εναλλαγή περιοχών
  • Το σύστημα εξοπλισμού και αναβάθμισης του είναι ρηχό

Ευχαριστούμε την AVE Tech για την παραχώρηση του key code για τις ανάγκες του review.

Από το Crash Bandicoot μέχρι το God of War, πάντα μου άρεσε να βυθίζομαι στους φανταστικούς κόσμους των βιντεοπαιχνιδιών. Αποφάσισα λοιπόν να μοιραστώ το ταξίδι μου στο gaming μαζί με τον υπόλοιπο κόσμο μέσω του Insert Coin!
1 Pings/Trackbacks for "Banishers: Ghosts of New Eden Review"
  1. […] αρκετούς τίτλους σε έκπτωση όπως Like a Dragon: Infinite Wealth, Banishers: Ghosts of New Eden, Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft, ενώ δεν λείπουν και […]