Senua’s Saga: Hellblade II Review

Ήταν 8 Αυγούστου 2017 όταν μπήκαμε για πρώτη φορά στη θέση της Senua και αντιμετωπίσαμε τους δικούς της αλλά και τους δικούς μας «δαίμονες» σε ένα ταξίδι στις σκανδιναβικές χώρες κατά την περίοδο του δικού τους μεσαίωνα. Πέρασαν σχεδόν 7 χρόνια μέχρι να βγάλει η Ninja Theory τη συνέχεια της ιστορίας της Senua και το ερώτημα είναι, άξιζε η αναμονή; Πως άλλαξε, σε αυτό το χρονικό διάστημα, η πρωταγωνίστριά μας αλλά και εμείς; Ελάτε λοιπόν μαζί μας στο νέο ταξίδι της Senua με σκοπό να βρούμε τον εαυτό μας αλλά και να ξεπεράσουμε τα όσα μας προβληματίζουν και βασανίζουν.

Θα ξεκινήσουμε με την ιστορία του παιχνιδιού η οποία έχει πολλές αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό της και δείχνει ξεκάθαρα πως η Senua έχει αλλάξει και μαζί της και εμείς.

Ξεκινάμε σε ένα σκηνικό διαφορετικό από ότι θυμόμασταν στο πρώτο παιχνίδι. Βρισκόμαστε σε ένα ξύλινο καράβι στη μέση της θάλασσας κοντά στης χώρες της Σκανδιναβίας και μας έχει χτυπήσει μια απίστευτη καταιγίδα. Είμαστε δεμένοι με αλυσίδες και ανίκανοι να κάνουμε την οποιαδήποτε κίνηση καθώς είμαστε καθ’ οδόν  για να μας πουλήσουν ως σκλάβους. Χωρίς να το ξέρουμε, η κάμερα μας δείχνει και ένας χαρακτήρα που θα συναντήσουμε και αργότερα και θα είναι πολύ σημαντικός για την ιστορία μας.

Οι φωνές στο κεφάλι μας ήδη έχουν αρχίσει να μας επιβαρύνουν με τα όσα μας λένε και οι κατηγορίες πως εμείς φταίμε για ότι συμβαίνει ακολουθεί τα βήματα του πρώτου παιχνιδιού. Το τοπίο μοιάζει άδειο αλλά παρ’ όλα αυτά η Ninja Theory έχει καταφέρει να μας δώσει έναν κόσμο τόσο σκοτεινό και πανέμορφο που πραγματικά από τα πρώτα λεπτά ήμασταν εντυπωσιασμένοι από το οπτικό κομμάτι του παιχνιδιού. Σκιές στο παρασκήνιο, μικρές εστίες φωτιάς καθώς και οι φωνές τόσο μέσα στο κεφάλι μας όσο και έξω από ανθρώπους που υποφέρουν αλλά δεν έχουμε τρόπο να σώσουμε μας βάζουν σε ένα κλίμα απάνθρωπο και χωρίς ελπίδα.

Είμαστε άοπλοι, χαμένοι στον χώρο και με μόνο στόχο, προς το παρόν, να φύγουμε από το σεληνιακό τοπίο που θυμίζει παραλία με κάθε δύναμη.

Οι πρώτες μάχες είναι γεγονός και η αλήθεια είναι πως παραμένουν παρόμοιες με το πρώτο τίτλο χωρίς αυτό να σημαίνει πως το αποτέλεσμα δεν είναι εξαιρετικό. Το μονοκάμερο ακριβώς πίσω από την πλάτη της Senua λοκαρισμένο στον εχθρό είναι απίστευτο και η νέα μηχανή γραφικών προσφέρει ένα άρτιο αποτέλεσμα, σχεδόν τέλειο μπορούμε να πούμε. Οι εχθροί παραμένουν «ευγενικοί» καθώς ακόμα και όταν είμαστε περικυκλωμένοι περιμένει ο καθένας τη σειρά του για να πεθάνει από το σπαθί μας! Νιώσαμε κάθε χτύπημα που δεχτήκαμε και δώσαμε, καθώς ο τρόπος χειρισμού, τα γραφικά αλλά και ο ήχος είναι πραγματικά εξαιρετικά.

Η πρώτη αλλαγή στην ψυχοσύνθεση της Senua αλλά και στο παιχνίδι είναι πως επιτέλους, μετά την ατελείωτη μοναξιά του πρώτου παιχνιδιού, έχουμε «παρέα» ακόμα και αν δεν είναι η ιδανική. Ο πρώτος NPC που συναντάμε είναι ο Fargrimr και τα υπόλοιπα τα αφήνουμε να τα ανακαλύψετε μόνοι σας.

Μετά από αυτό το πρώτο κεφάλαιο στη νέα ιστορία της Senua, ανοίγει μπροστά μας το άγριο και έρημο τοπίο της Ισλανδίας του 10ου αιώνα. Πλέον έχουμε έναν ξεκάθαρο στόχο και η ιστορία μας οδηγεί σε απόκρημνες παραλίες, κάθετους γκρεμούς και υπόγειες σπηλιές. Πέρα από τη φύση που οργιάζει, με τη Ninja Theory να δίνει «ρέστα», για ακόμα μια φορά οι παραισθήσεις που βλέπουμε προσπαθούν να μας βγάλουν εκτός πορείας και πρέπει να παλέψουμε αρκετά προκειμένου να μείνουμε συγκεντρωμένοι στην πορεία μας.

Στη συνέχεια του ταξιδιού μας, συναντάμε έναν οικισμό και αποτελεί την πρώτη μεγάλη αλλαγή σκηνικού σε σχέση με την παραλία στην οποία βρισκόμασταν. Ο οπτικός τομέας αλλάζει εντελώς, τα χρώματα μπαίνουν στο παιχνίδι και όλα μοιάζουν καλύτερα. Μείνετε στο «μοιάζουν». Στο συγκεκριμένο χωριό βρίσκουμε και τον πρώτο μας γρίφο. Ο σχεδιασμός του γρίφου θυμίζει αυτούς του πρώτου Hellblade καθώς πρέπει να βγούμε κομμάτια ενός ρούνου που είναι διάσπαρτα στο χωρίο προκειμένου να περάσουμε την επόμενη περιοχή.

Μπορεί ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι γρίφοι να είναι ίδιος με αυτούς από το πρώτο παιχνίδι, αυτό δε σημαίνει πως δεν είναι εξαιρετικοί ενώ έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές που προσθέτουν και έναν ακόμα βαθμό δυσκολίας.

Μετά τoν γρίφο συναντάμε και τον δεύτερο σημαντικό NPC που θα μας συντροφεύσει για το υπόλοιπο ταξίδι μας, τον Thorgestr, o οποίος ήταν ένας ακόμα σκλάβος.

Με τον Thorgestr και τον Fargimr να κουτσαίνει, ξεκινάμε για ένα ταξίδι στην ενδοχώρα της Ισλανδίας.

Σε αυτό το σημείο θέλουμε να μιλήσουμε για την πρωταγωνίστριά μας και το πως έχει αλλάξει από το πρώτο παιχνίδι. Η μοναξιά που την είχε περιβάλει στην αποστολή της να σώσει τον αγαπημένο της Dillion πλέον δεν υπάρχει, καθώς βρίσκει ανθρώπους ώστε να δημιουργήσουν μια παρέα και να την απομακρύνουν λίγο από όσα τη βασανίζουν. Οι συντρόφοι μας στο ταξίδι, μας βοηθάνε να ξεπεράσουμε τις μόνιμες ενοχές που μας βασανίζουν μετά από όσα έχουμε περάσει και μαζί με τις φωνές που ακούμε συνεχώς μας ωθούν να κάνουμε το ένα θετικό βήμα πίσω από το άλλο ώστε να βρούμε την ολοκλήρωση.

Μετά από αυτή τη μικρή εισαγωγή στην ιστορία μας, ήρθε η ώρα να πιάσουμε τον τεχνικό τομέα του παιχνιδιού. Τι παίρνουμε λοιπόν εάν συνδυάσουμε μια, ολιγομελή κατά τα άλλα ομάδα, τη Ninja Theory με τη μηχανή γραφικών της Unreal Engine 5; Παίρνουμε ένα αποτέλεσμα σχεδόν τέλειο, που μας δείχνει σε ακραίο βαθμό ρεαλιστικότητας, το τοπίο της Ισλανδίας, ενώ οι παραισθήσεις καθώς και οι μάχες έχουν μια αληθοφάνεια που κάποιες φορές μπέρδεψαν και εμάς σε σχέση με το τι είναι αληθινό και τι όχι. Οι εκφράσεις της Senua ανάλογα με το τι πράξη ή κίνηση πραγματοποιεί, είναι για αποθέωση (και σίγουρα για πολλά βραβεία).

Εάν σας άρεσε ο ήχος στο πρώτο παιχνίδι τότε σας έχουμε μια ευχάριστη έκπληξη. Στο Senua’s Saga: Hellblade II ο ήχος που παίρνουμε μέσα από τα ακουστικά μας είναι πραγματικά ένα έργο τέχνης και ίσως θα έπρεπε να πάρουν μαθήματα τα στούντιο που απασχολούν έναν μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Οι φωνές που ακούγαμε, μας βοηθούσαν να νιώσουμε όπως και η Senua, ενώ μας εξυπηρετούσαν αρκετά, προκειμένου να βρούμε τον δρόμο ή την λύση σε έναν γρίφο. Μπορεί να ακουστεί τραγικό, ίσως και μακάβριο, αλλά οι κραυγές των ανθρώπων που υπέφεραν ή και σφαγιάζονταν στο όνομα των Θεών, μας έβαζαν πραγματικά μέσα στο παιχνίδι και νιώθαμε άσχημα, ενώ ήταν σίγουρα ένα κίνητρο προκειμένου να τρέξουμε να τους σώσουμε.

Οι μάχες ήταν απίστευτες, τα χτυπήματα και οι άμυνες ήταν ακριβέστατες ενώ η ποικιλία στα τελειωτικά χτυπήματα μας έδιναν μια ευχαρίστηση και μια πολύ θετική αίσθηση για αυτό που κάναμε. Η ποικιλία εχθρών ήταν εξαιρετική με την κάθε «ομάδα» να έχει διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης κάτι που μας ώθησε στο να σκεφτόμαστε διαφορετικά κάθε φορά ενώ το οπτικό κομμάτι, όσο και το ακουστικό ήταν θεσπέσιο.

Μπορούμε πολύ εύκολα να καταλάβουμε γιατί οι developers μας ζητάνε να παίξουμε το παιχνίδι με ακουστικά προκειμένου να βυθιστούμε ακόμα περισσότερο στο χάος των σκέψεων της Senua και να βιώσουμε πως μπαίνουμε στη θέση της, έστω και για λίγο. Μέσα από την εμπειρία μας μπορέσαμε να νιώσουμε πως είναι να είμαστε ένα άτομο το οποίο βασανίζεται από ψυχωτικά επεισόδια και πως οι φωνές προσπαθούν, όχι πάντα βέβαια, να μας καθησυχάσουν και να μας οδηγήσουν εκεί που πρέπει.

Λίγο πριν κλείσουμε το review μας, θέλουμε να υπογραμμίσουμε πως πρέπει να παίξετε το συγκεκριμένο παιχνίδι που θα σας μαγέψει, θα σας προβληματίσει και θα σας δώσει μια αίσθηση πως έχετε καταφέρει κάτι, καθώς μέσα από αυτό το ταξίδι αλλάξαμε εμείς μαζί με τη Senua.

Για κλείσιμο θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε για κάτι, με αφορμή τη θεματολογία του παιχνιδιού. Εάν περνάτε μια δύσκολη περίοδο ή σε ακραίες περιπτώσεις, δε νιώθετε καλά με τον εαυτό σας ή γνωρίζετε κάποιον με αρνητικές σκέψεις, μιλήστε, ζητήστε βοήθεια. Υπάρχουν άνθρωποι, επαγγελματίες, που είναι πάντα διαθέσιμοι για να μιλήσετε.

Πάντα να θυμάστε, δεν είστε μόνοι!

Βαθμολογία 9

ΘΕΤΙΚΑ

  • H ψηφιακή απεικόνιση των χαρακτήρων σε πείθει για τα όσα νιώθουν και σκέφτονται
  • Απίστευτα ρεαλιστικά τοπία, είτε πραγματικά είτε φανταστικά
  • Οι μάχες, σε επίθεση και άμυνα, είναι ακριβέστατες και νιώθεις κάθε δράση και κίνηση
  • Διαφορετικές κατηγορίες εχθρών που απαιτούν ξεχωριστή αντιμετώπιση
  • Οι NPCs βοηθάνε στην ανάπτυξη της ιστορίας

ΑΡΝΗΤΙΚΑ

  • Κάποιοι γρίφοι είναι πανομοιότυποι με αυτούς του προκατόχου
  • Το ξίφος παραμένει το μοναδικό όπλο

Δε σταματάμε να παίζουμε επειδή γερνάμε, γερνάμε επειδή σταματάμε να παίζουμε. Gamer από μικρός και θα το κάνω για όσο βλέπουν τα μάτια μου. Ο καλύτερος τρόπος να ξεπεράσει κανείς το άγχος και την κούραση είναι να παίξει ένα παιχνίδι της FromSoftware. Μπορεί και όχι...
3 Pings/Trackbacks for "Senua’s Saga: Hellblade II Review"
  1. […] Μετά το κλείσιμο της «Arkane Austin» και της «Tango Gameworks», όλα έδειχναν πως και η «Ninja Theory» θα μοιραζόταν μία αντίστοιχη κατάληξη, καθώς από την στιγμή που αγοράστηκε από τον αμερικανικό κολοσσό δεν είχε αποδώσει τα αναμενόμενα έσοδα στην εταιρεία με κάποιο επιτυχημένο release. Και μετά εγένετο «Senua’s Saga: Ηellbalde II». […]

  2. […] Μετά το κλείσιμο της «Arkane Austin» και της «Tango Gameworks», όλα έδειχναν πως και η «Ninja Theory» θα μοιραζόταν μία αντίστοιχη κατάληξη, καθώς από την στιγμή που αγοράστηκε από τον αμερικανικό κολοσσό δεν είχε αποδώσει τα αναμενόμενα έσοδα στην εταιρεία με κάποιο επιτυχημένο release. Και μετά εγένετο «Senua’s Saga: Ηellbalde II». […]

  3. […] 2024 θα «ήταν» η χρονιά του Xbox, με το Senua’s Saga: Hellblade II να κυκλοφορεί στις 21 Μαΐου με day one προσθήκη του στο Xbox […]