Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club Review

Έπρεπε να περάσουν σχεδόν 30 χρόνια για να δούμε ένα καινούριο παιχνίδι της σειράς Famicom Detective Club αλλά η Νintendo δεν απογοήτευσε με το Emio The Smiling Man να είναι ένα πραγματικό διαμάντι. Στο συγκεκριμένο παιχνίδι παίρνουμε τον ρόλο ενός νεαρού βοηθού ιδιωτικού ντετέκτιβ και πρέπει να λύσουμε έναν φόνο ενός εφήβου που φαίνεται να συνδέεται με υποθέσεις που έλαβαν χώρα πριν από 18 χρόνια. Η εικόνα της πάντα family friendly Nintendo παίρνει μια παράξενη μορφή μέσα από το νέο παιχνίδι της σειράς με επίκεντρο την εξιχνίαση δολοφονιών που θύματά τους έχουν έφηβα παιδιά με ένα κοινό…μια χάρτινη σακούλα η οποία έχει ζωγραφισμένο πάνω της ένα χαμόγελο.

Η ήσυχη πόλη Koufuku διαταράσσεται όταν ένας μαθητής γυμνασίου βρίσκεται νεκρός έξω από ένα εκ των κεντρικών κτιρίων της πόλης με το κεφάλι του να είναι καλυμμένο με μια χάρτινη σακούλα η οποία έχει ζωγραφισμένο πάνω της ένα χαμόγελο. Αυτό ξυπνάει εφιάλτες στην πόλη, καθώς ο συγκεκριμένος φόνος θυμίζει υποθέσεις που μας γυρίζουν 18 χρόνια πίσω. Το πρωινό μετά την ανακάλυψη του μαθητή μας βρίσκει να βρισκόμαστε έξω από τη σκηνή του εγκλήματος και συστηνόμαστε σε κάποιους εκ των κεντρικών χαρακτήρων οι οποίοι θα παίζουν ρόλο καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Μπορεί το Emio The Smiling Man να μην είναι ο horror τίτλος που μας είχε τάξει η Nintendo όταν ανακοινώθηκε αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν είναι ένας καταπληκτικός point and click παιχνίδι με έξυπνους μηχανισμούς, οι οποίοι βρίσκονταν και στα δυο παλαιότερα παιχνίδια και φυσικά δε χρειάζονταν αλλαγή εάν ρωτάτε εμάς.

Στις πρώτες ώρες του παιχνιδιού βρισκόμαστε σε μια διαδικασία να μάθουμε περισσότερα για τους συνεργάτες μας στο γραφείο αλλά και στο αστυνομικό τμήμα, οι οποίοι προσπαθούν να μας βοηθήσουν δίνοντάς μας μερικά στοιχεία προκειμένου να σκάψουμε βαθύτερα το παρελθόν των δολοφονιών που έλαβαν χώρα αλλά, φυσικά, και την ιστορία των ανθρώπων που βρίσκονται γύρω μας. Πέρα από τον βασικό χαρακτήρα, στον οποίο δίνουμε εμείς όνομα, συναντάμε και την Ayumi Tachibana, η οποία είναι συνάδελφός μας στο γραφείο και επιστρέφει ως playable χαρακτήρας μετά το The Missing Heir, μια ωραία πινελιά στην προσπάθεια σύνδεσης του Emio The Smiling Man με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς.

Από την αρχή λοιπόν που βρισκόμαστε στη σκηνή του εγκλήματος, το παιχνίδι μιας δίνει μια λίστα με πράξεις που μπορούμε να κάνουμε ενώ όσο περνάνε οι πρώτες ώρες αυτή η λίστα μεγαλώνει και από ένα σημείο και μετά αυτή η λίστα θα είναι τα «όπλα» μας στην προσπάθειά μας να εξιχνιάσουμε το έγκλημα. Οι πράξεις αυτές έχουν ως κύριο στόχο την επικοινωνία μας με όποιον άνθρωπο επιλέγουμε να μιλήσουμε κάθε φορά στην αναζήτησή μας για πληροφορίες. Για να βεβαιωθεί το παιχνίδι πως δίνουμε την απαραίτητη προσοχή στα όσα μας λένε και σε όσες πληροφορίες έχουμε καταφέρει να μαζέψουμε μέσα από την αναζήτηση στο αρχείο μας, στο τέλος της κάθε ημέρας η Nintendo μας βάζει τεστάκια με δυο διαφορετικές μορφές. Η πρώτη μορφή, είναι να συμπληρώνουμε προτάσεις που ξεκινάει κάποιος μέσα στο γραφείο διαλέγοντας τη σωστή απάντηση μέσα από το σημειωματάριό μας, εκεί όπου βρίσκονται όλες οι λεπτομέρειες για ανθρώπους που έχουμε συνομιλήσει, έχουμε αναζητήσει ή ακόμα και ανθρώπους που δεν είναι πλέον μαζί μας καθώς σχετίζονται με τις δολοφονίες που συνέβησαν πριν από 18 χρόνια. Η δεύτερη μορφή του τεστ είναι να δαχτυλογραφήσουμε τη σωστή απάντηση μετά από ερώτηση συνεργάτη. Εάν κάνουμε λάθος, οι συνάδελφοί μας είναι εκεί για να μας διορθώσουν και μας ζητάνε να ξαναδούμε τις σημειώσεις μας προκειμένου να δώσουμε τη σωστή απάντηση.

Ένα αρνητικό που βρήκαμε στη λίστα των πράξεων είναι πως χρειάστηκε σε πάρα πολλές περιπτώσεις να πατήσουμε την ίδια επιλογή ξανά και ξανά προκειμένου να πάρουμε την απάντηση που ψάχναμε. Βέβαια, η Nintendo, γνωρίζοντας πως είναι πολύ πιθανό να κολλήσουμε σε ένα σημείο καθώς οι απαντήσεις που λάβαμε δε μας κάλυπταν, έδωσε την επιλογή του Think κατά την οποία σκεφτόμαστε τι έχουμε ακούσει ή τι έχουμε προσέξει από τις αντιδράσεις των προσώπων των συνομιλητών μας ώστε είτε να συνεχίσουμε να ρωτάμε το ίδιο πράγμα ή να κοιτάξουμε πιο επίμονα ώστε να αναγκαστούν να μιλήσουν από μόνοι τους.

Μπορεί το Emio The Smiling Man να είναι 2D και να μην υπάρχει σχεδόν καμία κίνηση είτε από εμάς είτε από τους υπόλοιπους χαρακτήρες, τα voice-overs αλλά και οι αντιδράσεις που ζωγραφίζονται στα πρόσωπα των συνομιλητών μας είναι ένα έργο τέχνης και επειδή θέλαμε να «διαβάζουμε» πίσω από τις λέξεις μπορέσουμε να αντλήσουμε πολλές πληροφορίες κάτι που βοήθησε στην έρευνα. Ένα πολύ ωραίο στοιχείο που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, που μπορεί να ξενίσει πολλούς, είναι πως η μοναδική γλώσσα των διαλόγων είναι τα ιαπωνικά ενώ μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς η γλώσσα δίνοντας μας έτσι μια εμπειρία πιο κοντά σε visual novel.

Τα περιβάλλοντα που γνωρίσαμε τόσο εντός όσο και εκτός της Koufuku είναι εμπλουτισμένα με πάρα πολλές λεπτομέρειες που ισοσταθμίζουν λίγο την έλλειψη κίνησης και 3D γραφικών, χωρίς να λείπουν τα εντυπωσιακά χρώματα και οι πολύ ζωντανές εικόνες. Πέρα από αυτό όμως, οι στιγμιότυπα που βλέπαμε κατά την αναδρομή στο παρελθόν έβγαζαν μια ζωντάνια και ο τρόπος απεικόνισης αρνητικών εμπειριών μας έδειχναν το πως ένιωθε ο άνθρωπος που μας τις αφηγούνταν.

Εν κατακλείδι, η εμπειρίας μας με το Emio The Smiling Man, παρά την ομοιότητά του με τα παλαιότερα παιχνίδια της σειράς, είναι εξαιρετική ενώ οι, περίπου, 10 ώρες που μας πήρε προκειμένου να λύσουμε, εν τέλει, το έγκλημα, πέρασαν χωρίς να το καταλάβουμε και θα το συνιστούσαμε σε οποιονδήποτε θέλει να ασχοληθεί με παιχνίδια τέτοιου είδους ακόμα και αν δεν έχει ασχοληθεί με τα προηγούμενα δυο.

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για την παραχώρηση του key code για τις ανάγκες του review.

Βαθμολογία 7.5

ΘΕΤΙΚΑ

  • Ζωντανά τοπία εντός και εκτός αστικού ιστού
  • Πολλά εργαλεία που μας βοηθάνε στην έρευνα
  • Έξυπνος μηχανισμός με τα τεστ στο τέλος της ημέρας
  • Μεγάλη ποικιλία χαρακτήρων, playable και μη

ΑΡΝΗΤΙΚΑ

  • Η έλλειψη επιλογών γλώσσας μπορεί να ξενίσει κάποιους
  • Ο διάλογος περιορίζεται σε ένα άτομο κάθε φορά
  • Η ανάγκη επανάληψης της ίδιας εντολής μέχρι να αλλάξει το αποτέλεσμα

Δε σταματάμε να παίζουμε επειδή γερνάμε, γερνάμε επειδή σταματάμε να παίζουμε. Gamer από μικρός και θα το κάνω για όσο βλέπουν τα μάτια μου. Ο καλύτερος τρόπος να ξεπεράσει κανείς το άγχος και την κούραση είναι να παίξει ένα παιχνίδι της FromSoftware. Μπορεί και όχι...