Μια αξιόπιστη πηγή αναφέρει ότι το PlayStation ακύρωσε δύο επερχόμενα live service παιχνίδια. Οι ακυρώσεις αφορούν τα στούντιο Bluepoint Games και Bend Studio και ενισχύουν περαιτέρω την άποψη ότι το PlayStation μπορεί να περιορίζει τις φιλοδοξίες του για τον live service τομέα.
Η Sony είχε μεγάλες φιλοδοξίες με την πρωτοβουλία για live service τίτλους στο PlayStation στην αρχή της γενιάς του PS5. Πίσω στο 2022, η εταιρεία σχεδίαζε να κυκλοφορήσει τουλάχιστον 10 τέτοιους τίτλους μέχρι το 2026. Ωστόσο, αυτός ο στόχος άρχισε να συρρικνώνεται καθώς περνούσαν τα χρόνια, με αρκετές καθυστερήσεις και ακυρώσεις να πλήττουν τα first-party στούντιο του PlayStation. Η πιο διαβόητη από αυτές τις ακυρώσεις ήταν το live-service project της Naughty Dog, The Last of Us Online, το οποίο τερμάτισε την ανάπτυξη στα τέλη του 2023. Επίσης, ακυρώθηκαν live-service από άλλα στούντιο του PlayStation, συμπεριλαμβανομένων των Firesprite, London Studio, Insomniac Games και Bungie.
Λίγους μήνες μετά την τεράστια αποτυχία του Concord, το live service project του PlayStation δέχτηκε άλλο ένα μεγάλο πλήγμα. Ο γνώστης της βιομηχανίας Jason Schreier έγραψε πρόσφατα μια έκθεση στο Bloomberg, στην οποία ισχυρίζεται ότι το PlayStation ακύρωσε άλλα δύο παιχνίδια, κάτι που επιβεβαιώθηκε αργότερα από εκπρόσωπο της εταιρείας. Ένα από αυτά τα ακυρωμένα έργα είναι ένα μη ανακοινωμένο παιχνίδι δράσης ανοιχτού κόσμου από την Bend Studio, τον προγραμματιστή πίσω από το Days Gone του 2019. Η ομάδα επιβεβαίωσε για πρώτη φορά ότι ανέπτυσσε αυτό το ολοκαίνουργιο IP τον Ιούνιο του 2022 και κάποιες πρόσφατες διαρροές αποκάλυψαν ότι η Bend Studio εργαζόταν πάνω σε ένα στρατιωτικό shooter τρίτου προσώπου.
Το άλλο έργο που ακύρωσε το PlayStation ήταν ένας τίτλος God of War σε ζωντανή υπηρεσία από την Bluepoint Games, τον προγραμματιστή πίσω από τα δημοφιλή remakes των Shadow of the Colossus και Demon’s Souls. Η Bluepoint Games εντάχθηκε στα PlayStation Studios τον Σεπτέμβριο του 2021 και αμέσως ανακοίνωσε ότι εργαζόταν πάνω σε «πρωτότυπο περιεχόμενο», ενθουσιάζοντας τους οπαδούς που ήθελαν το στούντιο να αναπτύξει ένα νέο παιχνίδι αντί για ένα remake. Η συγκεκριμένη διατύπωση της Bluepoint έκανε πολλούς να πιστέψουν ότι αντί για μια ολοκαίνουργια IP, το στούντιο εργαζόταν σε ένα πρωτότυπο έργο βασισμένο σε μια υπάρχουσα IP του PlayStation, η οποία έχει πλέον επιβεβαιωθεί ότι είναι το God of War. Τα παράθυρα κυκλοφορίας αυτών των live service παιχνιδιών ήταν άγνωστα, αλλά τώρα που ακυρώθηκαν, οι οπαδοί θα πρέπει δυστυχώς να περιμένουν πολύ καιρό για να ακούσουν νέα από τα Bend Studio και Bluepoint Games.
Ευτυχώς, η Sony επιβεβαίωσε ότι τα Bend Studio και Bluepoint Games δεν θα κλείσουν, αλλά απολύσεις και περικοπές θέσεων εργασίας δεν αποκλείεται να γίνουν. Η εταιρεία συνεργάζεται επίσης στενά και με τα δύο στούντιο του PlayStation για να καθορίσει τα επόμενα έργα τους. Ωστόσο, δεδομένης της μακροχρόνιας φύσης της ανάπτυξης παιχνιδιών AAA, τα παιχνίδια αυτά ενδέχεται να μην δουν το φως της ημέρας μέχρι τη γενιά του PS6 ή έστω μέχρι το τέλος της ζωής του PS5.