Ακόμη και πριν η Nintendo παρουσιάσει το Switch 2 σε όλο του το μεγαλείο, ένα από τα λίγα επιβεβαιωμένα πράγματα που γνωρίζαμε ήταν ότι θα είναι συμβατό προς τα πίσω με τα υπάρχοντα παιχνίδια και η εταιρεία εξήγησε τώρα ότι αυτή η απόφαση ελήφθη επειδή ήταν «η καλύτερη κατεύθυνση» για τους καταναλωτές.
Μεταξύ του original Nintendo Switch και των παραλλαγών OLED και Lite, η οικογένεια Switch της τρέχουσας γενιάς έχει πουλήσει πολλές μονάδες. Στην πραγματικότητα, μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβριο, είχαν πωληθεί πάνω από 146 εκατομμύρια κονσόλες και 1,3 δισεκατομμύρια αντίτυπα παιχνιδιών. Αυτό είναι ένας τεράστιος αριθμός παικτών με ακόμη περισσότερα παιχνίδια, κάτι που αναγνωρίζει ο εκπρόσωπος της Nintendo σε δήλωση που έστειλε στο Game File.
«Το Nintendo Switch παίζεται από πολλούς καταναλωτές και αποφασίσαμε ότι η καλύτερη κατεύθυνση θα ήταν οι καταναλωτές να μπορούν να παίζουν το λογισμικό που έχουν αγοράσει στο Nintendo Switch στο διάδοχο του Nintendo Switch. Ως αποτέλεσμα αυτής της σκέψης, το Nintendo Switch 2 θα παίζει αποκλειστικά παιχνίδια του Nintendo Switch 2, καθώς και τα φυσικά και ψηφιακά παιχνίδια του Nintendo Switch».
Το τελευταίο σημείο σχετικά με τα ψηφιακά και φυσικά παιχνίδια του Switch 1 επιβεβαιώθηκε κατά τη διάρκεια του trailer αποκάλυψης του Switch 2, οπότε γνωρίζουμε πλέον με βεβαιότητα ότι οι τρέχουσες κασέτες θα χωράνε στη νέα κονσόλα. Ωστόσο, σε αυτή την τελευταία δήλωση, η Nintendo αναγνωρίζει επίσης ένα άλλο σημείο που αναφέρθηκε στο τρέιλερ – ότι «ορισμένα» παιχνίδια Switch 1 «ενδέχεται να μην υποστηρίζονται ή να μην είναι πλήρως συμβατά» στην κονσόλα. Η εταιρεία δεν διευκρίνισε περαιτέρω, επαναλαμβάνοντας ότι περισσότερες λεπτομέρειες θα είναι διαθέσιμες σε μεταγενέστερη ημερομηνία, οπότε δεν είναι απολύτως σαφές πόσα παιχνίδια μπορεί να επηρεάσει αυτό. Βέβαια είναι κάτι που έχουμε δει και κατά την μετάβαση από το PS4 στο PS5, όπου ελάχιστοι τίτλοι δεν ήταν συμβατοί με την κονσόλα νέας γενιάς.
Όπως έχουν τα πράγματα, όμως, η συμβατότητα του Switch 2 προς τα πίσω είναι ένα πραγματικά νικηφόρο χαρακτηριστικό και η Nintendo το γνωρίζει καλά αυτό από το προηγούμενο υλικό της. Άλλωστε, το έχουμε ήδη δει αυτό με το 3DS, το τυπικό DS, το DS Lite και το Game Boy Advance, τα οποία ήταν σε θέση να αναπαράγουν παιχνίδια από τους άμεσους προκατόχους τους. Ένας αναλυτής του κλάδου έφτασε στο σημείο να πει ότι η λειτουργία αυτή ήταν «σχεδόν αναπόφευκτη», επικαλούμενος τον τεράστιο αριθμό πωλήσεων παιχνιδιών που έχει ήδη συγκεντρώσει το Switch.