Mandragora: Whispers of the Witch Tree Review

Το Mandragora: Whispers of the Witch Tree είναι το νέο πόνημα των Primal Game και Knights Peak Studios και αποτελεί πιθανότητα το κορυφαίο δημιούργημά τους μέχρι σήμερα. Το τι ακριβώς θέλει να μας προσφέρει το παιχνίδι, μπορούμε εύκολα να το καταλάβουμε από το επίσημο trailer του πρώτα πρώτα. Το κατά πόσο πετυχαίνει τους στόχους του θα αναλυθεί στο παρόν review. Διαβάστε πριν τη χρήση του λοιπόν, παρόλο που δεν είναι επικίνδυνο σε μεγάλες ποσότητες, όπως το ομώνυμο φυτό από το οποίο έχει πάρει το όνομα του.

Το Mandragora: Whispers of the Witch Tree είναι ένα 2D Metroidvania, action RPG παιχνίδι, με αρκετά souls στοιχεία. Με ένα αρκετά generic σενάριο το οποίο διαδραματίζεται σε ένα μεσαιωνικό σύμπαν, μας αφηγείται μια απλή στο να την ακολουθήσουμε ιστορία. Αποφεύγοντας να ακολουθήσει την αφαιρετική λογική των souls τίτλων, μας εξιστορεί μια σαφή ιστορία με ροή, αρχή, μέση και τέλος, αλλά και τις απαραίτητες ανατροπές, ώστε να διατηρηθεί το ενδιαφέρον μας.

Σε κάθε περίπτωση, το σενάριο δεν είναι το δυνατό κομμάτι του παιχνιδιού, όμως βρίσκεται σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο. Θα έχουμε επιλογές στους διάλογους μας, χωρίς αυτό να επηρεάζει τη συνέχεια του παιχνιδιού. Από την άλλη, θα συναντήσουμε αρκετούς NPC με τα δικά τους backstories, ενώ δεν λείπουν και κάποια στοιχεία χιούμορ, διάσπαρτα κατά την περιπλάνησή μας.

Ξεκινώντας το παιχνίδι, πρέπει να δημιουργήσουμε τον χαρακτήρα μας. Η αλήθεια είναι πως οι επιλογές στο εμφανισιακό κομμάτι είναι σχετικά περιορισμένες. Από την άλλη, τα 6 classes από τα οποία πρέπει να διαλέξουμε, αλλά και οι επιλογές που μας δίνονται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, δίνουν αρκετή ποικιλία στα builds μας. Χωρίς να παρουσιάζεται κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, μπορούμε να επιλέξουμε  το στυλ που μας βολεύει καλύτερα. Είτε αυτό είναι ένας warrior με ασπίδα και σπαθί για melee προσέγγιση, είτε κάποιος μάγος, είτε ένας συνδυασμός των δυο. Το σύστημα αναβάθμισης που μας παρέχουν οι δημιουργοί, μας δίνει την δυνατότητα να προσαρμόσουμε τον χαρακτήρα στις ανάγκες και τα θέλω μας. Επίσης, αν κάτι πάει πολύ λάθος στο στήσιμο του χαρακτήρα μας, μας δίνεται η επιλογή να το διορθώσουμε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Σε ότι αφορά την εξερεύνηση του χάρτη, θα συναντήσουμε κρυφά περάσματα, πόρτες που οδηγούν σε dungeons, αλλά και περιοχές κλειδωμένες ή μη προσβάσιμες μέχρι να πάρουμε κάποια αναβάθμιση. Checkpoints συναντάμε αρκετά συχνά, ενώ ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορούμε να κάνουμε fast travel σε όσα έχουμε ξεκλειδώσει μέχρι τη δεδομένη στιγμή. Αυτό βοηθάει αρκετά τη ροή του παιχνιδιού, γιατί όπως θα αναλύσουμε και παρακάτω, το παιχνίδι είναι αρκετά απαιτητικό και οι φορές που θα χάσουμε από εχθρούς πάμπολλες.

Το level up του χαρακτήρα μας, γίνεται εξαργυρώνοντας το essence που μαζεύουμε εξοντώνοντας εχθρούς, ενώ θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ πλέον, σε αυτού του είδους τα παιχνίδια, πως σε περίπτωση που χάσουμε, όσο essence έχουμε μένει στο σημείο που πεθάναμε και πρέπει να επιστρέψουμε για να το μαζέψουμε. Όταν ανεβαίνουμε level, μας δίνονται talent points τα οποία χρησιμοποιούμε για να πάρουμε διάφορα skills ή και να ανεβάσουμε τα στατιστικά μας. Το Talent Tree είναι αρκετά μεγάλο και καταφέρνει χωρίς να υπάρχει μεγάλη πολυπλοκότητα να μας δίνει πολλές επιλογές ώστε να στήσουμε τον χαρακτήρα μας, χρησιμοποιώντας skills ακόμα και από άλλα classes.

Η μάχη όπως είπαμε, είναι απαιτητική. Χρειάζεται απόλυτη προσοχή όχι μόνο στα Bosses, αλλά και απέναντι σε mobs, καθώς ένας τοξότης ή ένας δηλητηριώδης αρουραίος μπορεί να μας κάνουν τεράστια ζημιά, αφήνοντας μας εκτεθειμένους μέχρι να βρούμε το επόμενο checkpoint. Ανάλογα με το class που έχουμε επιλέξει μπορούμε να κάνουμε light ή heavy attacks, άμυνα, μαγεία ή roll. Αυτά είναι τα «εργαλεία» μας, αλλά οφείλουμε να τα χρησιμοποιούμε με αρκετή προσοχή, διότι κάθε ενέργεια μας καταναλώνει stamina ή mana. Κάθε μας μάχη και ιδιαίτερα αυτές με ισχυρότερους αντιπάλους, πρέπει να μετατραπεί σε μια χορογραφία με ρυθμό και χωρίς περιττές ενέργειες. Σε συνδυασμό με τη γνώση της κινησιολογίας του εχθρού θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε, αλλιώς θα δυσκολευτούμε αρκετά. Αν υπάρχει κάποιο αρνητικό στον τομέα της μάχης του τίτλου, θα λέγαμε πως ο χειρισμός είναι αρκετά «βαρύς», ενώ και η απόκριση του χαρακτήρα στις εντολές μας, λίγο πιο αργή από το ιδανικό.

Ολοκληρώνοντας με τα του gameplay, σημαντικό στοιχείο του τίτλου είναι το crafting. Αντί να ελπίζουμε σε ένα «τυχερό» loot, μπορούμε να πάμε στον «αρμόδιο» NPC, που έχει το ρόλο του εμπόρου ή του προμηθευτή μας και με τα αντικείμενα που έχουμε ήδη να φτιάξουμε ακόμα καλύτερα όπλα, εξοπλισμό και χρήσιμα αξεσουάρ. Πολύ ωραίο χαρακτηριστικό ότι ο προμηθευτής μας ανεβαίνει και αυτός level όταν του προσφέρουμε blueprints ή όταν κάνει craft αντικείμενα. Αυτό σημαίνει πως για να μπορέσουμε να craftάρουμε αντικείμενα υψηλότερου επιπέδου, θα χρειαστεί να αφιερώσουμε λίγο χρόνο και στους NPCs αυτούς.

Ο τεχνικός τομέας του παιχνιδιού, αν λάβουμε υπόψιν μας και το μικρό κόστος παραγωγής του τίτλου, είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Η ατμόσφαιρα είναι αρκετά όμορφη και ταιριαστή με τη χρονική περίοδο που το παιχνίδι διαδραματίζεται. Τα cutscenes έχουν Anime αισθητική θυμίζοντας ελαιογραφία και μοιάζουν δουλεμένα «στο χέρι». Θα λέγαμε πως το καλλιτεχνικό στυλ του σχεδιασμού παραπέμπει αρκετά σε ιμπρεσιονισμό, με έντονες χρωματικές αντιθέσεις και μορφές όχι ιδιαίτερα λεπτομερείς.

Ειδική μνεία θα θέλαμε να κάνουμε και στον τομέα του ήχου. Ο συνθέτης του soundtrack είναι ο ελληνικής καταγωγής Χρήστος Αντωνίου, αναγνωρισμένος διεθνώς και εξειδικευμένος σε ορχηστρικές συνθέσεις της Death Metal. Το sound design βρίσκεται σε εξαιρετικό επίπεδο όπως επίσης και το voice acting.

Συνοψίζοντας, το Mandragora: Whispers of the Witch Tree είναι ένας τίτλος που φάνηκε αντάξιος των προσδοκιών, ίσως μάλιστα να τις ξεπέρασε κιόλας. Είναι ένα metroidvania απαιτητικό, που θα χρειαστεί την αφοσίωσή μας ώστε να το ολοκληρώσουμε, όμως εν τέλει θα αφήσει ικανοποιημένους τους λάτρεις του είδους. Ίσως το επίπεδο δυσκολίας, το μεγάλο skill tree και το crafting system του θα ήταν προτιμότερο να είναι πιο απλά, ώστε το παιχνίδι να είναι προσβάσιμο και σε πιο casual παίκτες. Από την άλλη, αυτή του η εκδοχή το κάνει να απευθύνεται στους σκληροπυρηνικούς του είδους και αυτούς που θέλουν να κοπιάσουν, να ιδρώσουν και να μοχθήσουν, πριν έρθει  τελικά η λύτρωση.

Το Mandragora: Whispers of the Witch Tree κυκλοφόρησε στις 17 Απριλίου 2025 και είναι διαθέσιμο για κατόχους PlayStation 5, Xbox Series X|S και PC. Το review βασίστηκε στην έκδοση του παιχνιδιού για PC.

Βαθμολογία 7.5

ΘΕΤΙΚΑ

  • Pure Metroidvania εμπειρία
  • Ενδιαφέρον σύστημα αναβάθμισης και crafting
  • Όμορφο εικαστικό

ΑΡΝΗΤΙΚΑ

  • Μικρό lag στην απόκριση του χαρακτήρα
  • Η ιστορία του θα μπορούσε να είναι καλύτερη

Από τον πλανήτη Corneria στο Super Nintendo, με συγκυβερνήτη τον Star Fox, μέχρι την παραλία του Death Stranding, με τον Sam Porter να με κουβαλάει στις πλάτες του και πολλούς ενδιάμεσους σταθμούς, με συμπαραστάτες τον Sir Daniel Fortesque, τον Sora και την Ellie, ένα ταξίδι φαντασίας που συνεχίζεται… Who am I? Σίγουρα όχι ο Spider-Man.

One comment

  1. Ο/Η Παύλος Κατοστάρης λέει:

    Επικό φαίνεται!

Αφήστε μια απάντηση

Follow us

Αναμενόμενες κυκλοφορίες