Prince of Persia: The Lost Crown Review

Ναι φίλοι μου, καλά διαβάζετε. Η επιστροφή του αγαπημένου μας Πρίγκιπα είναι γεγονός! Και παρόλο που επιστρέφει σε δύο μόνο διαστάσεις, το “Prince of Persia: The Lost Crown” θα σας προσφέρει μια πολυεπίπεδη εμπειρία (κυριολεκτικά κιόλας!), που ακόμα κι αν δε φτάνει τον θρύλο του προκατόχου του, έχει όλα τα εχέγγυα για να σας κάνει να το αγαπήσετε.

Με το Βασίλειο της Περσίας να είναι στο έλεος των αιμοδιψών γειτόνων της, η προστασία αυτού πέφτει σε μια ομάδα αποτελούμενη από τους καλύτερους πολεμιστές, ονόματι Αθάνατοι. Υπό την ηγετική καθοδήγηση του Vahram, οι Eπτά σύντροφοι έχουν δώσει αμέτρητες μάχες πλάι-πλάι, δίνοντας το αίμα τους για την υπεράσπιση της πατρίδας τους, στο όνομα της Thomyris, Βασίλισσας της Περσίας. Η απαγωγή όμως του γιου της, Πρίγκιπα Ghassan, θα αναγκάσει τους Αθάνατους να αναλάβουν την αποστολή διάσωσής του, που θα τους οδηγήσει στην Αρχαία Πόλη του Ορους Qaf. Εκεί όπου βρίσκεται η οικία του Simurgh, Θεού του Χρόνου και της Γνώσης, του οποίου η απουσία εδώ και σχεδόν 30 χρόνια, έχει αφήσει πίσω μια κατάρα που διαστρεβλώνει το χωροχρονικό συνεχές. Σε εκείνο το μέρος, ο χρόνος πλέον ακολουθεί τους δικούς του κανόνες, καθώς οι άνθρωποι που ζουν εκεί διαταράσσονται από τις χρονικές ανωμαλίες με…δυσάρεστα για αυτούς θα λέγαμε αποτελέσματα.

Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας είναι ο νεότερος εκ των Επτά Αθανάτων, ο ατίθασος Sargon, προικισμένος με εκπληκτική ευλυγισία και άριστη χρήση των δύο σπαθιών του. Σε αυτό το επικό ταξίδι, ο ήρωάς μας θα αποκτήσει υπερφυσικές δυνάμεις του Χρόνου, στη προσπάθεια του να σώσει τον Πρίγκιπα και να φέρει ισορροπία στο Βασίλειο. Οι δεσμοί του με τους υπόλοιπους Αθάνατους θα δοκιμαστούν στο έπακρο, με τον Sargon να πρέπει να υπερκεράσει κάθε εμπόδιο που θα βρει στη διαδρομή του για να φέρει εις πέρας την αποστολή του.

To “The Lost Crown” είναι ένα action-adventure 2-D platformer και έχει καταφέρει στο μεγαλύτερο βαθμό να μεταφέρει τον τόνο των originals και να τους δώσει ένα ολοκαίνουργιο spin, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι φρέσκο, αλλά παράλληλα γνώριμο. Μια λέξη που σίγουρα μπορεί να περιγράψει την ολιγοήμερη εξόρμησή μου στα βάθη της Ασίας είναι το “οφθαλμόλουτρο”.

Τα περιβάλλοντα που έχει δημιουργήσει η Ubisoft είναι συγκλονιστικά με όλη τη σημασία της λέξης. Συνδυάζοντας ένα κομιξάδικο στιλ που θυμίζει Hearthstone και Castlevania, το design τόσο των backdrops του κάθε level, όσο και των χαρακτήρων είναι ένα blueprint που μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί για board game και να κυκλοφορήσει την επόμενη ημέρα. Ο χάρτης της Αρχαίας Πόλης είναι απροσδόκητα μεγάλος και αποτελείται από 13 περιοχές με ξεχωριστό artstyle, εχθρούς και γρίφους. Αν είστε από αυτούς που δεν αφήνετε ούτε μπαλκονόπορτα χωρίς να την ανοίξετε σε ένα game, νομίζω πως την δαιδαλώδη εξερεύνηση στο συγκεκριμένο θα τη χαρείτε ιδιαίτερα.

Ο πυρήνας του gameplay αναφορικά με τη πλοήγηση στον χώρο, είναι προφανώς φτιαγμένος με τρόπο αντάξιο ενός “Prince of Persia” τίτλου, με τον Sargon να δίνει άλλο αέρα στο parkour με την επιδεξιότητά του και τις μαγικές ικανότητες του Χρόνου να του επιτρέπουν όχι μόνο να πλοηγείται εντυπωσιακά στο χώρο, αλλά και να λύνει γρίφους και να έχει το πλεονέκτημα απέναντι σε εχθρικές καταστάσεις. Εξοπλισμένος με τα δύο του σπαθιά Qays & Layla (θρυλικό ζευγάρι Περσών εραστών), ένα τόξο και το chakram (στρογγυλή λεπίδα, τύπου boomerang), o Sargon στη πορεία του ταξιδιού του θα ξεκλειδώσει πανίσχυρες επιθέσεις που απορρέουν από το manna των Περσών πολεμιστών, ονόματι Athra. Οι συγκεκριμένες επιθέσεις είναι μοιρασμένες σε τρία levels, ανάλογα τη ζημιά και το cooldown τους, και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο αφού έχετε γεμίσει την αντίστοιχη μπάρα ύστερα από επιτυχημένα χτυπήματα ή αποφυγές. Προσέξτε όμως, διότι αν δεχτείτε χτυπήματα, η μπάρα σας μειώνεται, οπότε πρέπει να βρείτε την κατάλληλη ισορροπία στο playstyle σας, καθώς τα enemy types είναι πάνω από 65 και χρειάζονται διαφορετική προσέγγιση.

Οι δυνάμεις του Χρόνου έρχονται μετά από ένα πολύ πρώιμο σημείο της ιστορίας, όπου ο Sargon θα βρει ένα φτερό του Θεού Simurgh, το οποίο θα του δώσει την ικανότητα του εναέριου dash. Είναι η πρώτη από τις 6 συνολικά δυνάμεις που θα ανακαλύψετε στο παιχνίδι και πιστέψτε με είναι και η πιο υπερπολύτιμη, καθώς θα σας είναι απαραίτητη στα puzzles πλοήγησης, θα σας γλιτώσει από παγίδες και θα σας σώσει πάμπολλες φορές στη μάχη όταν τα πράγματα σκουραίνουν επικίνδυνα. Ενδεικτικά θα αναφέρω μια αγαπημένη μου, το Fabric of Time, που σε εκτοξεύει στον αέρα και σου επιτρέπει να πιάνεις εχθρούς από μακριά εκμηδενίζοντας την απόσταση. Γενικότερα οι επιλογές σας στη μάχη γίνονται περισσότερες και πλουσιότερες όσο προχωράτε.

Τα combos σας μπορούν να συνδυαστούν με εδαφικά ή εναέρια χτυπήματα και με τη σωστή χρήση του τόξου, αλλά και των χρονικών σας δυνάμεων, μπορείτε να επεκτείνετε ένα combo chain κατά πολύ. Να θυμάστε ότι η μάχη στον αέρα είναι φίλος σας σε αυτό το παιχνίδι, αν και δεν εγγυώμαι πως όλοι οι αντίπαλοι σας θα συμμεριστούν αυτή την άποψη. Το αμυντικό κομμάτι είναι εξίσου σημαντικό καθώς πρακτικά δεν υπάρχει block, αλλά μόνο parry και dodge. Το παράθυρο για να πατήσετε το κουμπί δεν συγχωρεί και θα σας πάρει κάποιες ώρες στα πρώτα sessions για να το “βρείτε” με το timing. Βρήκα τον εαυτό μου να ζορίζεται αρκετά προσπαθώντας να “διαβάσω” τις κινήσεις του εκάστοτε αντιπάλου, συνδυαστικά με το γεγονός πως η Normal δυσκολία του τίτλου ήταν αρκετά απαιτητική. Το redeeming quality του parry είναι τα λεγόμενα Executions που αν συγχρονιστούν σωστά σε μια blockable κίτρινη επίθεση, σας δίνουν ένα εκπληκτικό insta-kill με υπέροχο animation, ανάλογα τον αντίπαλο. High risk, high reward που λένε και στο χωριό μου.

Στον κόσμο του όρους Qaf υπάρχουν επίσης διάσπαρτα τεχνουργήματα, τα οποία μπαίνουν στο μενταγιόν του Sargon και χρησιμεύουν ως perks και modifiers προσφέροντας επιθετικά ή αμυντικά πλεονεκτήματα σε παθητική μορφή. Το loadout του ήρωά σας μπορείτε να το διαμορφώσετε όπως επιθυμείτε στα δέντρα Wak-Wak που βρίσκονται παντού μέσα στην Αρχαία Πόλη. Τα συγκεκριμένα ασφαλή σημεία σάς γεμίζουν αυτόματα τη ζωή, τα βέλη και λειτουργούν ως το τελευταίο save point σε περίπτωση θανάτου. Κάτι που έμαθα με πολύ σκληρό τρόπο…

Στο κομμάτι της προσβασιμότητας, η Ubisoft έχει προνοήσει λόγω του λαβυρίνθου που έχει για χάρτη και δίνει δύο λειτουργίες πλοήγησης, την Guided (υποβοηθούμενη) και την Exploration (ελεύθερη). Επίσης ο παίκτης έχει στη κατοχή του Θραύσματα Μνήμης που ουσιαστικά σου δίνουν τη δυνατότητα να βγάλεις screenshot οτιδήποτε στο χάρτη και αυτό μένει εντυπωμένο ακριβώς εκεί, ώστε να ξαναγυρίσετε με το κατάλληλο ability και να το συλλέξετε. Τελευταίο και σημαντικότερο είναι σίγουρα η ρυθμιζόμενη δυσκολία, με τα sliders να σας επιτρέπουν να προσαρμόσετε την εμπειρία σας στα θέλω και τις ικανότητές σας, έτσι ώστε να την ευχαριστηθείτε στο έπακρο.

Το βασικό quest μου πήρε κάτι περισσότερο από 20 ώρες για την ολοκλήρωση και παρ’όλο που εξερεύνησα ελάχιστα λόγω έλλειψης χρόνου και δεν ολοκλήρωσα κανένα από τα 9 sidequests, ένιωσα απόλυτα γεμάτος από την τελική έκβαση. Το ταξίδι μέσα σε αυτό το πανέμορφο διαδραστικό κόμικ ήταν κάτι πραγματικά μαγευτικό και ανυπομονώ να το ξαναπιάσω με τη πρώτη ευκαιρία, καθώς έχω την αίσθηση πως έχω δει πολύ λίγα πράγματα. Με το PS4 Pro να το τρέχει στα 60fps με 4Κ ανάλυση, δε νομίζω να έχω και παράπονο. Βασικά, ορισμένα τα είχα. Το parry σε πολλές περιπτώσεις είχε input drops που δεν έβγαζαν κανένα νόημα, ενώ είχες αντιμετωπίσει τον ίδιο εχθρό με την ίδια τεχνική πριν 5 λεπτά. Μαζί δυστυχώς με το voice-acting των περισσοτέρων συντελεστών που δεν ενθουσιάζει και βγάζει υπερβολική “αμερικανιά” στην προφορά, η οποία δεν συνάδει με το setting. Ο τομέας του ήχου επίσης δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας, καθώς πέρα από τα όμορφα ambient effects, δεν υπάρχει κάποια αξιόλογη μουσική επένδυση να συνοδεύει έστω τα μεγάλα set-pieces του story.

Εν κατακλείδι, η άμμος του Χρόνου της OG τριλογίας μπορεί να έχει κατακαθίσει στην κλεψύδρα της, όμως ο άνεμος της νέας αυτής προσπάθειας από την Ubisoft, έφερε κάτι πανέμορφο και καλοφτιαγμένο με μεράκι που με βρήκε απολύτως ικανοποιημένο. Μην φορέσετε τα γυαλιά της νοσταλγίας για να παίξετε το “Prince of Persia: The Lost Crown”. Είναι ένα παιχνίδι μόνο του. Με δικό του χαρακτήρα, δικό του ύφος και λέει τη δική του ιστορία με το δικό του τρόπο. Ίσως να σας ζορίσει, ίσως να σας μπερδέψει, όμως το μόνο σίγουρο είναι πως θα σας μαγέψει. Αν του δώσετε το χρόνο που του αξίζει. Γιατί πιστέψτε με, αξίζει…

ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8/10

ΘΕΤΙΚΑ:

  • Συγκλονιστική καλλιτεχνική δουλειά σε κάθε ίντσα της οθόνης
  • Απολαυστική μάχη
  • Εκπληκτικό design εχθρών (οπτικό και move-set)
  • Χαοτική εξερεύνηση
  • Value for money (20-25 ώρες μόνο το main quest)

ΑΡΝΗΤΙΚΑ:

  • Το timing στο parry δεν αποκρίνεται πάντα όπως πρέπει
  • Μετριότατο voice acting
  • Έλλειψη ουσιαστικής μουσικής επένδυσης

Οι ιδιαίτερες στιγμές θέλουν βροχή, pizza, φίλους και μία κονσόλα. Μετά από μαραθώνιο "The Lord of the Rings" (τα extended προφανώς) και ένα επεισόδιο Raw ή SmackDown για το σβήσιμο, αυτό το γλυκό "beep" είναι το κάλεσμα για να συνεχιστεί η βραδιά με χιλιάδες απρόσμενους τρόπους...
5 Pings/Trackbacks for "Prince of Persia: The Lost Crown Review"
  1. […] Παρακάτω θα βρείτε το επίσημο μήνυμα, ενώ μπορείτε να διαβάσετε το αναλυτικό μας review για τον τίτλο εδώ. […]

  2. […] μπορείτε να βρείτε ό,τι πληροφορία χρειάζεστε στο review […]

  3. […] το τέλος Μαρτίου το Prince of Persia: The Lost Crown θα πάρει ένα μεγάλο update και θα προστεθούν στολές, game […]

  4. […] σειράς. Έτσι, λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του Prince of Persia: The Lost Crown, οι λάτρεις της σειράς θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν […]

  5. […] πως στη Ubisoft, μετά τη διάλυση της ομάδας πίσω από το Prince of Persia: The Lost Crown, αποφάσισε να στείλει όλα τα μέλη της σε 3 διαφορετικά […]