Το αρχικό Tormented Souls που κυκλοφόρησε το 2021 ήταν μια ευχάριστη έκπληξη από την μικρή και άγνωστη μέχρι τότε ομάδα της Dual Effect. Στην ουσία, αποτέλεσε μια δήλωση αγάπης προς τους λάτρεις των old school survival horror, ενώ παράλληλα δεν δίστασε να πειραματιστεί και να πάει ένα βήμα παραπέρα το sequel του τίτλου.
Αυτή η πορεία μας έφερε στο Tormented Souls 2. Παρόλο που κανείς δεν περίμενε την ανακοίνωση του sequel, η οποία ήρθε σχετικά σύντομα μετά το πρώτο παιχνίδι, φάνηκε σαφές ότι αυτή η ομάδα γνωρίζει ακριβώς το τι πρέπει να κάνει. Ενώ έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν έναν ξεχωριστό τύπο του είδους των survival horror, ο οποίος καταφέρνει και παίρνει γνωστά μονοπάτια των κλασικών Resident Evil με μια δόση από Silent Hill και το μεταμορφώνει μέσα από τον δημιουργικό σχεδιασμό των puzzle και της εφιαλτικής του ατμόσφαιρας.


Η ιστορία του Tormented Souls 2 ξεκινάει ακριβώς μετά τα γεγονότα του πρώτου τίτλου με την Caroline Walker (την πρωταγονίστρια του παιχνιδιού) να μεταφέρει την αδερφή της, την Anna σε ένα μοναστήρι γυναικών, με την ελπίδα να τη σώσει από την παράξενη κατάρα – ασθένεια που επακολούθησε από τον πρώτο τίτλο. Ωστόσο, δεν περνάει πολύς καιρός και οι μοναχές του Νοσοκομείου Wildberger δείξουν το πραγματικό τους πρόσωπο, απαγάγοντας την Anna και στέλνοντας την Caroline ξανά σε βασανιστήρια. Σύντομα, οι παίκτες βρίσκουν τον εαυτό τους να παίνουν το γνώριμο το πιστόλι με τα καρφιά για να αντιμετωπίσουν το κακό που έχει απλωθεί σε όλη την πόλη της Villa Hess.
Κάθε νέα περιοχή που ανακαλύπτουμε έχει να προσφέρει πολλά στους παίκτες. Παρόλο που οι καταστάσεις που θα ζήσουμε μπορεί να φανούν υπερβολικές, αυτό ακριβώς είναι που αποτελεί και την “γλύκα” του παιχνιδιού. Τα γεγονότα κινούνται με σταθερό ρυθμό, παρουσιάζοντας μας συνεχώς νέα στοιχεία του σεναρίου που μας κρατούν το ενδιαφέρον.


Δεν μένουμε εντελώς και για πάντα στο σκοτάδι της άγνοιας και του κινδύνου, και αυτή η πλευρά της Caroline είναι που παρουσιάζεται ως η πιο γνώριμη. Αυτό αποτυπώνεται σε μικρές λεπτομέρειες, όπως όταν αποθηκεύουμε την πρόοδό μας χρησιμοποιώντας ένα μαγνητόφωνο και με την ηρεμία να αφηγείται τα τελευταία γεγονότα που της συνέβησαν κάθε φορά που κάνουμε save, λειτουργώντας ταυτόχρονα ως ένα ψυχικό σημειωματάριο που ταιριάζει απόλυτα στη νέα της περιπέτεια. Καθώς βρίσκουμε σημειώσεις και κομμάτια του lore διάσπαρτα μέσα στο παιχνίδι, η ιστορία εξελίσσεται σιγά και σταδιακά αρχίζει να βγάζει νόημα, παρόλο που είναι πολύ ωραία.
Εδώ, θα πρέπει να παραμείνουμε σε γενικόλογους όρους ώστε να αποφύγουμε τα spoilers, γιατί μόλις οι παίκτες αφήσουν πίσω τους το πρώτο μεγάλο chapter, το παιχνίδι ανοίγει δραματικά, αποκαλύπτοντας μας το αληθινό και εφιαλτικό του πρόσωπο.


Στο Gameplay του το Tormented Souls 2, δεν περιορίζεται μόνο σε ένα μέρος όπως στον αρχικό τίτλο. Αφού επιζήσουμε τα πρώτα chapter,αφού τελειώσουμε με το μοναστήρι, μας αποκαλύπτει νέες περιοχές όπως ένα νοσοκομείο και ένα εμπορικό κέντρο. Κάθε δωμάτιο διαθέτει ενδιαφέροντα collectable αντικείμενα που μοιάζουν να ζητούν να αλληλεπιδράσουμε μαζί τους. Δυστυχώς, τα περισσότερα αντικείμενα είναι εκεί χωρίς να έχουμε την δυνατότητα αλληλεπίδρασης μαζί τους. Ενώ η Caroline μπορεί να εξετάσει μερικά μόνο αντικείμενα, συχνά βρισκόμαστε στην ανάγκη να κρατάμε αναμμένο τον αναπτήρα, κάτι που γίνεται γρήγορα κουραστικό. Το σκοτάδι είναι θανατηφόρο χωρίς τον αναπτήρα, και οι προγραμματιστές χρησιμοποιούν αυτό το στοιχείο με έξυπνο τρόπο, περιορίζοντας μας την ικανότητά να χρησιμοποιούμε ελεύθερα τα αντικείμενα, καθοδηγώντας μας μόνο σε μέρει που έχει φώς.
Παρόλα αυτά, με όλα τα κεριά και τους πυρσούς που υπάρχουν γύρω μας, είναι παράξενο που η Caroline δεν μπορεί να ανάψει τα περισσότερα από αυτά. Μόνο λίγα είναι προς ανάμα, κάτι που δυσκολεύει περισσότερο την κατάσταση. Στα αλήθεια, απλά θέλουμε να μπορούμε να βάλουμε τον αναπτήρα στην τσέπη, αφού καταλάμβανε μία από τις τέσσερις πολύτιμες θήκες για τον εξοπλισμό γρήγορης πρόσβασης, παρόλο που είναι το πιο απαραίτητο εργαλείο του παιχνιδιού. Ευτυχώς, τα περισσότερα εργαλεία μας δεν γίνονται άχρηστα μετά από μία χρήση. Πάντα με ενοχλούσε όταν ένα αντικείμενο, όπως μια μανιβέλα λειτουργούσε μόνο μία φορά και μετά εξαφανιζόταν από το inventory. Εδώ, κάθε εργαλείο παραμένει στο inventory μας και βρίσκει δημιουργικές επαναχρησιμοποιήσεις αργότερα στον τίτλο.


Το παιχνίδι επίσης δεν μας περιορίζει στον αριθμό των αντικειμένων που μπορούμε να κουβαλάμε στο inventory όπως πχ γινοτάν στα κλασικά Resident Evil, επιτρέποντας στην Caroline να έχει μαζί της ό,τι θέλει. Αυτή η ελευθερία κινήσεων επιτρέπει τον σχεδιασμό των παζλ που μπορεί να γίνουν αινιγματικά, αλλά είναι συνήθως λογικά αν δώσουμε την απαραίτητη προσοχή. Είναι πολύ πιθανό να βρεθούμε σε αδιέξοδο σε ορισμένα σημεία του παιχνιδιού και να κολλήσουμε, είτε επειδή θα πεθάνουμε και θα χάσουμε ώρες προόδου, είτε απλά επειδή δεν θα γνωρίζουμε τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε για να συνεχίσουμε παρακάτω.
Παρ’ όλα αυτά, τα περισσότερα παζλ διατηρούν μια δίκαιη δυσκολία. Στην αρχή της περιπέτειάς, συναντήσαμε μια κλειδωμένη πόρτα χωρίς να υπάρχει κάπου το κλειδί κοντά μας. Ψάξαμε κάθε δωμάτιο πριν συνειδητοποιήσουμε ότι το Σφυρί, το τρέχον όπλο μας, μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για να σπάσει την κλειδαριά. Οπότε, το μυστικό είναι να μην σκεφτόμαστε πολύ με τα αντικείμενα που έχουμε στην διάθεση μας για να ξεκλειδώσουμε κάποια πράγματα. Εξετάζουμε κάθε σημείωμα και κάθε εργαλείο που βρίσκουμε στο inventory, γιατί οι απαντήσεις είναι συνήθως ακριβώς εκεί. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί ένα σύστημα point-and-click, όπου εφαρμόζουνε στα αντικείμενα σε συγκεκριμένες σκηνές, και το να μας διαφύγει ένα γυαλιστερό αντικείμενο μπορεί να μας καθυστερήσει για ώρες στο playthrough.


To “Upside Down” επιστρέφει επίσης, λειτουργώντας ως ένας καθρέπτης του κάτου κόσμου όπου οι πράξεις μας στη μια πραγματικότητα επηρεάζουν την άλλη διάσταση. Αποτελεί ένα από τα καλύτερα στοιχεία του τίτλου. Ο σχεδιασμός της μοιάζει εμπνευσμένος από τα Silent Hill, και ο τρόπος με τον οποίο η Dual Effect συνδέει τους δύο κόσμους είναι εντυπωσιακός.
Είναι σαφές ότι οι δημιουργοί κατανοούν πλήρως την ατμόσφαιρα και ξέρουν πώς να ωθήσουν τους παίκτες στο όρια της κούρασης και των απίστευτων σπαζοκεφαλών. Βέβαια, μερικά puzzle θα μπορούσαν να έχουν καλύτερη ένδειξη του τι απαιτείται να κάνουμε, αλλά εξίσου θα πρέπει και η ανταμοιβή όταν καταφέρουμε επιτέλους να λύσουμε έναν γρίφο να είναι καλύτερη. Παρόλα αυτά, σε κάποιες στιγμές που μας διέφευγε ένα αντικείμενο ή ένα κρυφό στοιχείο, δεν ήταν λίγες οι φορές που θέλαμε να το παρατήσουμε.


Οι μάχες του Tormented Souls 2 αναμειγνύουν την ξενέρα με τον ενθουσιασμό με όλους τους σωστούς τρόπους. Το πιστόλι με τα καρφιά επιστρέφει, συνοδευόμενο από μερικά νέα όπλα που μας δίνουν περισσότερες επιλογές ώστε αντιμετωπίσουμε τα γκροτέσικα εχθρικά πλάσματα που συναντάμε. Ας μην σχολιάσουμε καν το Σφυρί το οποίο σε συνδυασμό με τα όπλα κοντινού βεληνεκούς είναι άχρηστα εδώ, αφού χρειάζομαστε υπερβολικά πολύ χρόνο για να εξουδετερώσουμε έναν εχθρό. Θα βασιζόμαστε στα πυροβόλα όπλα μας, αλλά δυστυχώς τα πυρομαχικά είναι ελάχιστα σε αυτά και οι εχθροί αμέτρητοι.
Συνεχώς θα βρισκόμαστε αντιμέτωποι με δίλημματα όπως να πολεμήσουμε ή να αρχίσουμε να τρέχουμε, να πυροβολήσουμε ή να εξοικονομήσουμε κάποια από τα λίγα πυρομαχικά. Τα αντικείμενα για την αναπλήρωση της υγείας είναι επίσης περιορισμένα, μετατρέποντας την εμπειρία σε μια τεταμένη ισορροπία μεταξύ ρίσκου και της διαχείρισης των πόρων. Μερικές φορές μοιάζει με trial and error, αλλά έτσι λειτουργεί το παιχνίδι.


Στον τίτλο θα πεθάνουμε συχνά. Μερικές φορές, χάναμε μέχρι και έως δύο ώρες της προόδου επειδή δεν είχαμε κάνει save. Αλλά κάθε φορά ξαναγυρνούσαμε από την αρχή, βρισκόμασταν καλύτερα προετοιμασμένοι, με περισσότερα πυρομαχικά ή αντικείμενα αναπλήρωσης της υγείας. Αυτή η επανάληψη μας κάνει κυριολεκτικά να μάθουμε τον τίτλο καλύτερα, αλλά ταυτόχρονα τονίζει και έναν παράξενο σχεδιασμό βασισμένο στη δοκιμή και στο σφάλμα που κάνει τις επαναλαμβανόμενες προσπάθειες απροσδόκητα δύσκολες. Ευτυχώς, υπάρχει και ένα υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας, αλλά θα το θίξουμε αργότερα.
Αξίζει επίσης, να αναφέρουμε ότι υπάρχει ένα μηχανισμός dodge, ο οποίος όμως δεν λειτουργεί μέχρι να μάθουμε το σωστό timing του. Μόλις το καταφέρουμε, μπορεί να μας σώσει τη ζωή, αλλά κάθε φορά που βασιζόμασταν σε αυτό, συνήθως χάναμε.


Από τεχνικής άποψης το παιχνίδι στο PS5 είναι αρκετά προσεγμένη και χωρίς προβλήματα. Βέβαια εδώ να πούμε πως το παιχνίδι δεν έχει Quality Mode αλλά μόνο το κλασικό Performance Mode που το κάνει να τρέχει ομαλά με 4K ανάλυση και 60fps. Επίσης, δεν συναντήσαμε σημαντικά σφάλματα ή προβλήματα κατά τη διάρκεια του playthrough που μας κράτησε γύρω στις 16 ώρες.
Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου playthrough, ξεκλειδώνουμε την υψηλότερη δυσκολία, μαζί με νέα κοστούμια για την Caroline. Για όσους το παίξουν για πρώτη φορά, θα συστήναμε να το ξεκινήσουν στο Assisted mode του παιχνιδιού και όχι στο Normal. Η απουσία του auto-save στη Normal δυσκολία, σε συνδυασμό με τις περιορισμένες μαγνητικές κασέτες για την αποθήκευση της προόδου, γίνεται αφόρητα δύσκολο το Normal Mode. Παρόλα αυτά, εκτιμούμε ότι οι δημιουργοί διατήρησαν τις κλασικές οδούς του survival horror, δίνοντάς μας την αίσθηση ότι σωθήκαμε κάθε φορά που πατάμε το save.


Εν κατακλείδι, το Tormented Souls 2 είναι ένα παιχνίδι που ανεβάζει το πήχη για το τι πρέπει να περιμένουμε από ένα indie survival horror sequel. Ενώ ορισμένοι μηχανισμοί μπορεί να δοκιμάσουν την υπομονή μας, όλα συνενώνονται σε μια εξαιρετική εμπειρία που δοκιμάζει πραγματικά τις ικανότητές μας στην επιβίωση και στην επίλυση των Puzzle. Αυτό είναι ένα old school survival horror παιχνίδι που μας κάνει να είμαστε σε ένα μόνιμο άγχως με τις γνώριμες στατικές κάμερες και τους λαβυρινθώδεις διαδρόμους μιας καταραμένης έπαυλης, μόνο και μόνο για να μας κρατά σε συνεχή άγχος με τον απρόβλεπτο σχεδιασμό και την αμείωτη έντασή του.
Το Tormented Souls 2 προσφέρει μια εμπειρία survival horror, που συνδηάζει τα κλασικά Resident Evil με τα Silent Hill, ενώ ταυτόχρονα σπρώχνει το είδος σε δημιουργικές κατευθύνσεις. Με έναν καλύτερο σχεδιασμό του κόσμου, βελτιωμένο ρυθμό και μερικές από τις πιο ατμοσφαιρικές σκηνές με δύσκολα παζλ, αποτελεί μια απόλυτη εμπειρία για τους λάτρεις της παλιάς σχολής του είδους. Παρόλο που το παιχνίδι μπορεί περιστασιακά να μας προκαλεί απογοήτευση με τους μηχανισμούς του και τις περιορισμένες δυνατότητες αλληλεπίδρασης με τα αντικείμενα στο περιβάλλον, εξακολουθεί να ξεχωρίζει ως ένα πολύ καλό και αξέχαστo sequel του πρώτου παιχνιδιού. Αν ψάχνετε για έναν Survivor Horror τίτλο με ωραία ατμόσφαιρα,ιστορία,έξυπνα puzzle και με εμπλουτισμένο σχεδιασμό του κόσμου του εδώ θα βρείτε αυτό που ζητάτε.


Το Tormented Souls 2 κυκλοφόρησε στις 23 Οκτωβρίου 2025 από την PQube και την ομάδα ανάπτυξης Dual Effect Games. Ο τίτλος είναι διαθέσιμος για τα PlayStation 5, Xbox Series X|S και PC. Το review βασίστηκε στην έκδοση του παιχνιδιού για το PlayStation 5.




Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.