Το Project Motor Racing έρχεται να φέρει κάτι φρέσκο και νέο (;) στα simulator racing, εστιάζοντας αποκλειστικά στους αγώνες των GT και των σπορ αυτοκινήτων. Υπόσχεται πολλά, αλλά στην τωρινή του μορφή μένει στα μισά και είναι σαν να βρίσκεται σε early access. Ο Ian Bell, ο τύπος πίσω από τα δύο πρώτα Project CARS και το θρυλικό GTR, είναι εδώ με το νέο του στούντιο, Straight4 Studio. Το μενού θυμίζει έντονα τα παλιά κλασικά παιχνίδια των GT ίδιος ήχος, ίδια γραμματοσειρά, όλος ο τίτλος πρακτικά μοιάζει με το “Project CARS 3” που δεν τόλμησαν να το ονομάσουν έτσι.
Ξεκινώντας, να τονίσουμε πως το παιχνίδι δοκιμάστηκε αποκλειστικά με το DualSense στο PlayStation 5, καθώς δεν υπήρχε η δυνατότητα τιμονιέρας.

Στον τίτλο δυστυχώς δεν υπάρχει ποικιλία από οχήματα όπως στα Project CARS δεν έχει σχεδόν τίποτα από F1, rally ή σταθερά οχήματα. Μόνο σπορ αυτοκίνητα, και μάλιστα 77 στο λανσάρισμα του τίτλου, με πραγματικά διαμάντια όπως τα Marcos LM600, Lotus Elise GT1, Panoz LMP-1 Roadster-S.
Από πίστες έχει 16-17 (αν μετρήσεις και την Nordschleife ξεχωριστά), κλασικές όπως οι Spa, Silverstone, Ring, αλλά και οι πιο ξεχασμένες όπως οι Mosport, Kyalami, Mid-Ohio. Κάποιες με ψεύτικα ονόματα λόγω αδειών (Northampton αντί Silverstone), αλλά οι σχεδιασμοί είναι ίδιοι. Το πρόβλημα βρίσκεται ότι δεν έχει την Le Mans στο launch αλλά έρχεται ως DLC στο τέταρτο τρίμηνο του 2026! Για παιχνίδι GT, αυτή η συγκεκριμένη έλλειψη πονάει.

Το UI του είναι απλό και λιτό. Το career mode, στο οποίο μπορούμε να πούμε ότι είναι αρκετά απογοητευτικό. Σε αυτό το mode επιλέγεις ένα από τα τρία αρχικά budgets ($100k, $500k ή $2M) και sponsorship models για payouts, δοκιμάζοντας τις δυνατότητές σου σε πρωταθλήματα και events, αλλά σε καμία περίπτωση δε μας προετοίμασε για το χάος του multiplayer. Πέρα από τα τρία budgets και την απλή διαχείριση των εσόδων – ζημιών, δε βρίσκουμε κάτι άλλο στο συγκεκριμένο mode, γεγονός που “ρίχνει” το παιχνίδι σε σχέση με άλλα αντίστοιχα racing simulators.
Πέρα από τα τρία budgets στο single-player, αυτό που ξεχωρίζει στα αρνητικά, μπορούμε να πούμε ότι είναι το AI των υπολοίπων οδηγών. Απότομες κινήσεις “τυφλοί” στη παρουσία σου με αποτέλεσμα να βγούμε αρκετές φορές εκτός πίστας από συγκρούσεις και φυσικά, να χρεωθούμε με άδικες και σκληρές ποινές.

Τώρα που αναφερθήκαμε στις ποινές. Το σύστημα λειτουργεί με penalty points, τα οποία επηρεάζουν άμεσα το safety rating σου στους online αγώνες ώστε να ξεχωρίζεις. Βέβαια, οι διαχειριστές είναι υπερβολικά αυστηροί, καθώς ακόμη και αν μια ρόδα βγει ελάχιστα εκτός των ορίων της πίστας, δεν υπάρχει προειδοποίηση και ακυρώνεται ο γύρος σου, και φυσικά λαμβάνεις πόντους ποινής, κάτι που μπορεί να σου καταστρέψει ολόκληρο των αγώνα.
Το multiplayer περιλαμβάνει crossplay αγώνες (με έως 32 παίκτες) σχεδόν κάθε λίγα λεπτά, με διάρκεια είτε συγκεκριμένου χρόνου είτε ορισμένων γύρων, σε ranked/social modes και events. Το ίδιο ισχύει για τις ελεύθερες δοκιμές (trials) και τις κατατακτήριες, ενώ το patch 1.5.0.1 βελτίωσε την σταθερότητα στα matchmaking μετά τα bugs που είχε στο λανσάρισμα του ο τίτλος.

Ας περάσουμε τώρα στο οπτικο-ακουστικό κομμάτι του τίτλου. Ενώ τα γραφικά είναι αρκετά όμορφα και δημιουργούν μια αξιόλογη ατμόσφαιρα, δεν διεκδικούν όμως και τα βραβεία της καινοτομίας, ενώ σε διάφορα σημεία φαίνονται αρκετά ξεπερασμένα απέναντι στον ανταγωνισμό (και αυτό δεν οφείλεται αποκλειστικά μόνο στα visuals).
Εξαίρεση αποτελούν οι νυχτερινοί αγώνες, όπου ο φωτισμός των προβολέων, τα φώτα των πιστών και οι αντανακλάσεις στη βρεγμένη άσφαλτο είναι πραγματικά εντυπωσιακές και κλέβουν την παράσταση. Όσον αφορά τον ήχο του τίτλου, τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν απόλυτα μοναδικό ρεαλιστικό ήχο, αλλά δίνει την εντύπωση ότι οι developers ξεκίνησαν από ένα βασικό template και προχώρησαν σε κάποιες τροποποιήσεις βάσει του κάθε οχήματος και κατηγορίας. Το ίδιο παρατηρείται και στα αυτοκίνητα των υπόλοιπων οδηγών, είτε σε single-player είτε στο multiplayer. Στο PS5, τρέχει σταθερά στα 60fps σε 1440p με το DualSense να χρησιμοποιεί όλα τα features όπως τα haptics και τα triggers και εννοείται ότι υπάρχουν και οι βελτιώσεις για το PS5 Pro (βελτιωμένοι φωτισμοί κτλπ).

Εν κατακλείδι, το Project Motor Racing αποτελεί μια φιλόδοξη αλλά ημιτελή προσπάθεια στο χώρο των racing simulators. Στην παρούσα φάση του, ειδικά με controller και χωρίς τιμόνι, μένει αισθητά πίσω από τον ανταγωνισμό (GT7, ACC, Forza Motorsport), τόσο σε αίσθηση όσο και στην συνολική εμπειρία.
Ωστόσο, για όσους παίζουν με τιμονιέρα, τους αρέσουν τα mods και έχουν υπομονή για τα μελλοντικά patches, είναι ένα παιχνίδι που μπορεί να γίνει πραγματικά καλό simulator στο άμεσο μέλλον. Αν δεν έχετε άλλη επιλογή από sim racer στο PS5 αυτή τη στιγμή και σου αρέσει ο σκληροπυρηνικός ρεαλισμός, αξίζει μια ματιά. Για τους υπόλοιπους, καλύτερα να περιμένετε λίγο και να το πάρετε σε κάποια έκπτωση,αλλιώς να περιμένετε κάποιο μεγάλο update που θα το βελτιώσει σε όλους τους τομείς που χρήζει βελτίωση ώστε να μοιάζει ένα πιο ολοκληρωμένο simulator.

Το Project Motor Racing κυκλοφόρησε στις 25 Νοεμβρίου 2025 από την GIANTS Software και την ομάδα ανάπτυξης Straight4 Studios.. Ο τίτλος είναι διαθέσιμος για τα PlayStation 5, Xbox Series X|S και PC (Steam). Το review βασίστηκε στην έκδοση του παιχνιδιού για το PlayStation 5.
Ευχαριστούμε θερμά την Enarxis Dynamic Media για την παραχώρηση του key code για τις ανάγκες του review.




Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.