Ένας υψηλόβαθμο στέλεχος της AMD μίλησε πρόσφατα για τους στόχους του Project Amethyst (PS6), της στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ της τεχνολογικής εταιρείας και του PlayStation, η οποία εστιάζει στην καινοτομία της τεχνολογίας Machine Learning (ML) για τα gaming.
Όπως έχει ήδη φανεί και με το PS5, που βελτιώθηκε χάρη σε αυτήν την προσπάθεια, το PS6 αναμένεται να αξιοποιήσει ακόμα πιο δυναμικά ό,τι μαθαίνουν οι δύο εταιρείες. Στόχος; Μια επαναστατική γραφική εμπειρία που θα «σπρώξει τα όρια» της ρεαλιστικής απόδοσης και της απεικόνισης εικονικών κόσμων.
Μια νέα εποχή ξημερώνει για τα βιντεοπαιχνίδια, και για τους δύο γίγαντες της τεχνολογίας AMD και PlayStation (Sony), φαίνεται πως έχουν σχεδιάσει το επόμενο μεγάλο άλμα. Το Project Amethyst δεν είναι απλώς μια ακόμη συνεργασία αλλά είναι μια θεμελιώδης αλλαγή στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα γραφικά, την απόδοση και ακόμα και στη δημιουργία των ίδιων των παιχνιδιών.
Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: να μεταφερθούμε πέρα από τα παραδοσιακά όρια της απεικόνισης, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη και machine learning για να δημιουργήσουμε εμπειρίες που δεν θα μπορούσαν ποτέ να υπάρξουν με κλασικές μεθόδους. Φανταστείτε κόσμους όπου κάθε λεπτομέρεια θα δημιουργείται δυναμικά, οι φυσικές κινήσεις είναι τόσο ρεαλιστικές που μοιάζουν με live-action, και το περιβάλλον ανταποκρίνεται σε κάθε σας κίνηση με απίστευτη ακρίβεια.
Το όραμα της AMD και του PlayStation βασίζεται σε δύο βασικούς πυλώνες. Πρώτον, μια εξειδικευμένη αρχιτεκτονική που θα είναι προσαρμοσμένη αποκλειστικά στις απαιτήσεις της μηχανικής μάθησης στα παιχνίδια. Αυτό σημαίνει ότι οι μελλοντικές κονσόλες δεν θα βασίζονται απλώς σε brute force υπολογιστικής ισχύος, αλλά σε έξυπνα συστήματα που μπορούν να μαθαίνουν και να βελτιώνουν συνεχώς την απόδοσή τους.
Δεύτερον, η ανάπτυξη νευρωνικών δικτύων υψηλής ποιότητας που θα ωθήσουν τα γραφικά σε επίπεδα που μέχρι τώρα θεωρούνταν επιστημονική φαντασία. Αντί να βασίζονται σε προ-αποθηκευμένα assets, τα παιχνίδια του μέλλοντος θα μπορούν να δημιουργούν εικόνες και εφέ σε πραγματικό χρόνο, με απίστευτη λεπτομέρεια και ρεαλισμό.
Η Sony ανακοίνωσε το Project Amethyst (PS6) σε συνεργασία με την AMD από τον Δεκέμβριο του 2024, και παρόλο που δεν έχει περάσει ούτε ένας χρόνος από τότε, οι δύο γίγαντες της τεχνολογίας φαίνεται να έχουν ήδη σημαντικά σχέδια. Το πρώτο μεγάλο βήμα; Η εφαρμογή του FSR 4, της τελευταίας έκδοσης της τεχνολογίας upscaling βασισμένης σε Machine Learning (ML) της AMD, στο PS5 Pro που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2026 με κάποιο system update.
Αυτή η καινοτομία είναι μόνο η αρχή. Όπως ανέφερε ο Jack Huynh σε πρόσφατη δήλωσή του, “Υπάρχει τεράστιο δυναμικό μπροστά μας, και είμαστε υπερήφανοι για όσα έχουμε ήδη πετύχει. Το μέλλον του gaming είναι λαμπρό και μόλις ξεκινήσαμε.”
Παρόλο που η Sony έχει σίγουρα στο μυαλό της ένα PS6, φαίνεται ότι η επόμενη γενιά των κονσολών βρίσκεται ακόμα αρκετά χρόνια μακριά. Σε πρόσφατη δήλωση, ο CEO του PlayStation, Hideaki Nishino, αναγνώρισε το ενδιαφέρον για μια νέα κονσόλα, αλλά τόνισε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει μια “πολυ-γενεαλογική” προσέγγιση, δεδομένου ότι το PS4 εξακολουθεί να έχει τεράστια βάση χρηστών και το PS5 βρίσκεται ακόμα σε πλήρη ανάπτυξη.
Με άλλα λόγια, το Project Amethyst (PS6) δεν είναι απλώς μια προετοιμασία για το PS6 (που έρχεται) αλλά είναι μια στρατηγική που θα διαμορφώσει το μέλλον του gaming ήδη από τώρα, ξεκινώντας με το PS5 Pro. Και αν η πρόβλεψη της AMD είναι σωστή, αυτή η συνεργασία μπορεί να φέρει επαναστατικές αλλαγές στον τρόπο που βλέπουμε τα γραφικά, την απόδοση αλλά και την ίδια την εμπειρία των βιντεοπαιχνιδιών.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.