Shuhei Yoshida: Το μεγάλο λάθος του PS Vita ηταν οι κάρτες μνήμης

Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του στο Kinda Funny, ο πρώην διευθυντής του PlayStation, Shuhei Yoshida, μίλησε για τα λάθη που έγιναν με το PS Vita. Αν και αναφέρει αρκετούς λόγους για τους οποίους η φορητή κονσόλα δεν είχε την επιτυχία που ήλπιζαν, η πρώτη απάντησή του ήταν οι αποκλειστικές κάρτες μνήμης του φορητού αντί για κάρτα SD.

Ο πρώην διευθυντής του PlayStation, Shuhei Yoshida, ανέφερε επίσης ότι το touchpad του PS Vita ήταν «περιττό».

Στη συνέντευξή του, περιέγραψε αρκετές τεχνικές επιλογές που συνέβαλαν στη χλιαρή επιτυχία του PS Vita. Οι περισσότερες από αυτές σχετίζονται με το κόστος της φορητής κονσόλας.

«Αρκετές τεχνικές επιλογές που κάναμε ως εταιρεία δεν ήταν πραγματικά σωστές». «Μια από αυτές ήταν η αποκλειστική κάρτα μνήμης». «Αυτό ήταν το λάθος». «Οι χρήστες έπρεπε να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για να αποκτήσουν την κάρτα μνήμης του φορητού».

Επιπλέον, ο Yoshida ανέφερε ότι το πίσω touchpad και η OLED οθόνη συνέβαλαν στην αναπόφευκτη πτώση του PS Vita, αλλά για διαφορετικούς λόγους. Το πίσω touchpad, όπως είπε, ήταν «περιττό» και πρόσθεσε επιπλέον κόστος παραγωγής. Αν και η OLED οθόνη ήταν πανέμορφη, πρόσθεσε επίσης σημαντικό κόστος στο φορητό. Στο επόμενο μοντέλο, η OLED οθόνη αντικαταστάθηκε με την LCD οθόνη.

Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια που πρόσθεσε ο Yoshida είναι ότι το dev kit του PS Vita είχε θύρα εξόδου βίντεο, επιτρέποντας στους προγραμματιστές να συνδέουν την κονσόλα σε monitor ή τηλεόραση και να βλέπουν το παιχνίδι σε μεγαλύτερη οθόνη, παρόμοια με το Nintendo Switch. Ωστόσο, η ομάδα hardware αποφάσισε να αφαιρέσει τη λειτουργία για να εξοικονομήσει μερικά ευρώ στο κόστος παραγωγής.

Ο Yoshida πιστεύει ότι ο κύριος λόγος που το PS Vita δεν ήταν τόσο επιτυχημένο όσο θα ήθελαν, ήταν η ανάγκη ανάπτυξης παιχνιδιών για πολλαπλές πλατφόρμες με περιορισμένο αριθμό στούντιο που είχαν στην φαρέτρα της Sony εκείνη την περίοδο. Εφόσον οι κονσόλες όπως το PS3 και το PS4 ήταν πιο επιτυχημένες, η υποστήριξη κατευθυνόταν σε αυτές.

Τέλος, ο Yoshida «έσβησε» τα όνειρα όσων ελπίζουν για έναν διάδοχο του PS Vita. Στην ερώτηση του Greg Miller από το Kinda Funny σχετικά με το αν το PlayStation τμήμα σκέφτεται να δημιουργήσει μία νέα φορητή κονσόλα μετά την επιτυχία φορητών όπως το Nintendo Switch και το Steam Deck, η απάντησή του βασίστηκε κυρίως στη δική του προσωπική άποψη. Δήλωσε ότι δεν πιστεύει πως είναι καλή ιδέα για το PlayStation να μπει ξανά στην αγορά των φορητών.

Όλα ξεκίνησαν από την γκρι κονσόλα της Sony που έφερε ο θείος μου ως δώρο γενεθλίων όταν έγινα 9 χρονών στο μακρινό 2006. Από εκεί και ύστερα μπήκε για τα καλά το μικρόβιο του gamer μέσα μου και από τότε μέχρι και σήμερα φτάσαμε στα PS5 και Xbox Series X έχοντας διανύσει εκατοντάδες ώρες και χιλιόμετρα στις κονσόλες και στo PC.