Σύμφωνα με μια νέα αναφορά, η Microsoft θα μπορούσε να είχε κλείσει το Xbox το 2021, αν ο CEO Satya Nadella δεν είχε αποφασίσει να δώσει μια ευκαιρία στο Game Pass. Ο Nadella συχνά κατηγορείται από την κοινότητα του Xbox για την προώθηση αποκλειστικών παιχνιδιών σε αντίπαλες πλατφόρμες, όπως αυτή του PlayStation. Ωστόσο, αν η αναφορά αυτή ισχύει, φαίνεται πως αυτή ήταν μια επιλογή που έπρεπε να κάνει για να σώσει τον δοκιμαζόμενο τομέα του gaming τμήματος της Microsoft.
Αυτή η είδηση προέρχεται από μια αναφορά του The Information (μέσω ResetEra), η οποία υποστηρίζει ότι ο Satya Nadella είχε δηλώσει σε τουλάχιστον δύο άτομα τότε πως είχε δύο επιλογές: να σταματήσει τη λειτουργία του Xbox τμήματος ή να βρει έναν τρόπο να αυξήσει τις συνδρομές του Game Pass. Ο Nadella προτίμησε τη δεύτερη επιλογή και στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής προχώρησε στην εξαγορά της Bethesda και της Activision Blizzard με συνολικό κόστος 82,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Παρόλα αυτά, το The Information αναφέρει ότι το Game Pass εξακολουθεί να μην φτάνει τους στόχους του. Η Microsoft έχει θέσει στόχο να φτάσει τους 100 εκατομμύρια συνδρομητές μέχρι το 2030, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να τριπλασιάσει τους σημερινούς αριθμούς συνδρομών μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με αναλυτές που μίλησαν στο The Information, το Game Pass δεν προσελκύει όσο κοινό και όσες επιχειρήσεις θα ήθελε η Microsoft. «Απλώς πιστεύω ότι η πλειονότητα της αγοράς παιχνιδιών δεν ενδιαφέρεται πραγματικά για ένα Game Pass», δήλωσε ο Gus Zinn από το Macquarie Science and Technology Fund.
Παρ’ όλα αυτά, η Microsoft έχει πλέον καθιερωθεί ως ένας σημαντικός publisher παιχνιδιών, και με το Xbox να επεκτείνεται σε περισσότερες πλατφόρμες, όπως του PlayStation, η μη επίτευξη των στόχων του Game Pass δεν φαίνεται να αποτελεί σοβαρή απειλή για τη βιωσιμότητα του Xbox τμήματος της Microsoft.