Έφτασε ο καιρός. Στις 4 Φεβρουαρίου, αναμένεται να κυκλοφορήσει το πολυαναμενόμενο Kingdom Come: Deliverance II, το οποίο είχαμε και την ευκαιρία να παίξουμε εγκαίρως ώστε να μπορέσουμε να εξάγουμε μια εμπεριστατωμένη άποψη. Όπως είχαμε αναφέρει και στο άρθρο μας με τις πρώτες εντυπώσεις, οι προσδοκίες για αυτό το παιχνίδι ήταν πολλές. Είμαστε σε ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσουμε πως το παιχνίδι άξιζε την υπομονή.
Η ιστορία συνεχίζει ακριβώς από εκεί που μας άφησε ο πρώτος τίτλος. O Henry και ο Hans παίρνουν τον δρόμο προς το κάστρο ενός λόρδου της Βοημίας, του Otto von Bergow σε μια διπλωματική αποστολή ώστε η ειρήνη να επανέρθει. Θυμίζουμε πως το παιχνίδι διαδραματίζεται στην Βοημία της Αναγέννησης και του Μεσαίωνα η οποία ρημάζεται από τον πόλεμο των βασιλέων Wenceslaus IV της Βοημίας και του ετεροθαλούς αδελφού του, Sigismund της Ουγγαρίας.
Χωρίς να θέλουμε να προδώσουμε την έκβαση της πλοκής, μπορούμε να πούμε πως ο Henry περνάει μια Οδύσσεια περιπετειών κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, γύρω από τις δύο περιοχές του χάρτη, το Trosky και την περιοχή γύρω από την μεγάλη πόλη του Kuttenberg. Ο Henry φέρεται αντιμέτωπος με παλιούς φίλους και εχθρούς και καλείται να απαντήσει σε ένα σημαντικό ερώτημα. Ποιος είναι; Ποιος είναι ο ρόλος του σε αυτήν την φεουδαρχική κοινωνία και τι είναι διατεθειμένος να κάνει προκειμένου να αναρριχηθεί και να πλησιάσει πιο κοντά σε εκείνους που τον πλήγωσαν με τον χειρότερο δυνατό τρόπο; Είναι ένας καλός άνθρωπος ή η πορεία του τον έκανε το ίδιο με εκείνους που ορκίστηκε να τιμωρήσει; Τις απαντήσεις αυτές θα τις αφήσουμε να τις ανακαλύψετε εσείς. Το μόνο που μπορούμε να σας πούμε είναι πως αξίζει τον χρόνο.
Το παιχνίδι αποτελεί ένα first person RPG. Έχει σύστημα υγείας, πείνας, ενέργειας. Υπάρχει εξοπλισμός στην μορφή ρουχισμού και πανοπλίας, με την κάθε αμφίεση να ανεβάζει κάποιες στατιστικές όπως το charisma, η υγεία και ανθεκτικότητα σε επιθέσεις, το πόσο προσοχή τραβάμε και θόρυβο προκαλούμε και άλλα. Υπάρχουν όπλα για διαφορετικές καταστάσεις, όπως για παράδειγμα τα ξίφη για τις περισσότερες περιπτώσεις, ρόπαλα για αυτούς που έχουν πανοπλία chainmail το οποίο δεν μπορούν να διαπεράσουν τα ξίφη και οι βαλλίστρες για μακρινότερες αποστάσεις. Αργότερα εμφανίζονται και πρώιμες μορφές τουφεκιών. Όπως είχαμε αναφέρει στο preview, το σύστημα μαχών έχει εξελιχθεί σε σύγκριση με το πρώτο παιχνίδι. Έχει απλοποιηθεί μειώνοντας τους φραγμούς εισόδου. Μπορούμε να αποτρέψουμε τις επιθέσεις και να αντεπιτεθούμε, επιλέγοντας ποια πλευρά του αντιπάλου θέλουμε να στοχεύσουμε, συνήθως την ακάλυπτη ή με μια συγκεκριμένη χορογραφία όταν μιλάμε για κάποιο combo move. Υπάρχει επίσης σύστημα stealth, με το οποίο μπορούμε να κάνουμε takedown κάποιον αντίπαλο που είναι για παράδειγμα στον δρόμο μας, μπορούμε να παραβιάσουμε κλειδαριές και να κλέψουμε αντικείμενα.
Το παιχνίδι βασίζεται σε ένα προηγμένο σύστημα φήμης. Οι φρουροί μπορούν να μας κάνουν τυχαίο έλεγχο ή και προμελετημένο εάν υποψιάζονται πως κλέψαμε κάτι. Τα NPC θα μας αναφέρουν στους φρουρούς αν μας δουν να διαπράττουμε κάποιο έγκλημα, ενώ θα το κάνουν αυτό ακόμα και αν μόνο μας υποψιάζονται. Για παράδειγμα, έστω ότι κλέψουμε ρουχισμό από έναν έμπορο. Αν αυτό το φορέσουμε, ο έμπορος θα μας καταλάβει. Με βάση διάφορα στατιστικά όπως το charisma, ο φόβος που προκαλούμε με την δύναμη και τον εξοπλισμό μας αλλά και την διπλωματία μας, έχουμε διάφορα skill check με τα οποία μπορούμε να αντιμετωπίσουμε είτε τους φρουρούς, είτε οποιονδήποτε άλλο εχθρό.
Ως γνήσιο RPG, οι αποφάσεις των παικτών θα κρίνουν τόσο τις σχέσεις που θα συνάψει ο Henry με τους γύρω χαρακτήρες, όσο και την φήμη που θα έχει σε κάθε χωριό ή περιοχή. Κάθε απόφαση επηρεάζει άμεσα τόσο τα εργαλεία και τις μεθόδους που θα είναι διαθέσιμα στον παίκτη για την πορεία του όσο και την ίδια την πλοκή της ιστορίας.
Στο τεχνικό κομμάτι, το παιχνίδι εντυπωσιάζει. Βασισμένο σε μηχανή CRYENGINE, τα γραφικά είναι ριζικά βελτιωμένα σε σύγκριση με τον πρώτο τίτλο και εντυπωσιάζουν, όπως και οι φυσικές του περιβάλλοντος γύρω μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα θα φέρουμε ένα quest όπου ο Henry καλείται να σφυρηλατήσει κάποια εργαλεία αξιοποιώντας τις γνώσεις που έλαβε από τον σιδερά πατέρα του. Η λεπτομέρεια στην όψη του σίδερου να ζεσταίνεται, στις σπίθες που παράγονται από το κάθε χτύπημα στο αμόνι και στο τελευταίο σβήσιμο του σπαθιού μας άφησε με το στόμα ανοιχτό. Αυτή αποτελεί μόνο μια από τις αμέτρητες στιγμές που το παιχνίδι μας άφησε άναυδους.
Όσο στο οπτικό, άλλο τόσο εντυπωσιάζει το παιχνίδι και στο ακουστικό κομμάτι. Οι ήχοι στο παρασκήνιο, τα πουλιά στον αέρα, οι ακρίδες, τα σπαθιά να συγκρούονται, τα κάρα να σέρνονται από άλογα. Κάθε λεπτομέρεια μας φέρνει κοντινότερα στην φαντασία του κόσμου αυτού. Ένα από τα ελάχιστα αδύναμα σημεία κατά την γνώμη μας είναι το voice acting κάποιων NPC και κατά καιρούς των χαρακτήρων στις ενδιάμεσες σκηνές. Μοιάζει αφύσικο, αλλά αυτό το φαινόμενο είναι κάτι το οποίο πλήττει κάθε RPG βιντεοπαιχνίδι επιλογών και μη γραμμικής ιστορίας.
Το παιχνίδι το τρέξαμε σε ένα μεσαίου επιπέδου υπολογιστή, στα 1080p και μέσο όρο γύρω στα 60 με 70 καρέ σε υψηλές ρυθμίσεις, πράγμα που το καθιστά ασυνήθιστα optimised σε σύγκριση με αυτά που μας έχει συνηθίσει ο gaming χώρος τα τελευταία χρόνια.
Για να ανακεφαλαιώσουμε, πως μας φάνηκε το Kingdom Come: Deliverance II; Εάν μπορούμε να το συνοψίσουμε με μια λέξη, αυτήν είναι το μεράκι. Είναι εμφανές σε κάθε βήμα πως η Warhorse Studios λατρεύει αυτόν τον κόσμο και αυτό το παιχνίδι. Το έχτισε με αμέτρητη αγάπη και στοργή και ήθελε να αποδείξει πως στο 2025, στον κόσμο των τεράστιων εταιρειών και βιντεοπαιχνιδιών με απεριόριστο μπάτζετ, αυτό που πραγματικά χρειάζεται για να χτίσεις ένα Game of the Year contender είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις, να επικεντρώνεσαι πρώτα στον παίκτη. Το προτείνουμε ανεπιφύλακτα.
Ευχαριστούμε την Enarxis Dynamic Media για την παραχώρηση του key code για τις ανάγκες του review.
Απίστευτο review!
Επικό review από τον γνωστό δημοσιοκάφρο της Θεσσαλονίκης!!!