Grounded 2 Preview

Η Obsidian πρόσφατα τόνισε με έμφαση πώς είναι ένα στούντιο γνωστό κυρίως για τις συνέχειες των παιχνιδιών, με την Early Access έκδοση του Grounded 2 να δείχνει ήδη ότι θα γίνει ένα από τα καλύτερα survival παιχνίδια που έχουμε παίξει ποτέ, το marketing τμήμα θα έχει υλικό για αυτήν την ιδέα για χρόνια ακόμα. Αυτό το μικροσκοπικό survival παιχνίδι δεν είναι ούτε στο μισό της δουλειάς του, με μόνο ένα act (το οποίο μας πήρε περίπου 25 ώρες να το τελειώσουμε), λίγες περιοχές και πολλά τεχνικά θέματα να διορθωθούν, αλλά ήδη ξεπερνά το ήδη εξαιρετικό πρώτο τίτλο σχεδόν σε κάθε επίπεδο.

Το να περπατάτε στο πάρκο πάνω σε ένα μυρμήγκι ή μια αράχνη κάνει ταυτόχρονα τα ταξίδια πιο γρήγορα και ενδιαφέροντα, ενώ επίσης λύνει το μακροχρόνιο πρόβλημα που είχαμε με το inventory στο Grounded 1, καθώς μπορείτε να μεταφέρετε τα αντικείμενά σας σε μια πολυπόδαρη τσάντα. Τα RPG στοιχεία σε συγκεκριμένους ρόλους, όπως ο πολεμιστής ή μάγος, έχουν βελτιωθεί σημαντικά και έχουν απλοποιηθεί. Επίσης, η ιστορία, οι χαρακτήρες και ο ρυθμός του τίτλου έχει μια τεράστια βελτίωση σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Αν χάσατε το πρώτο παιχνίδι, αυτό που κάνει και τα δύο παιχνίδια ξεχωριστά είναι η υπόθεσή τους, που πραγματοποιεί ένα όνειρο που όλοι είχαμε ως παιδιά: πρόκειται για ένα survival RPG στα οποία εσείς και οι τρεις φίλοι παίζετε ως μια ομάδα εφήβων που έχουν μικρύνει στο μέγεθος ενός μυρμηγκιού και πρέπει να επιβιώσετε σε μια μικροσκοπική υποαστική ζούγκλα. Εσείς και οι φίλοι σας θα πολεμήσετε έντομα, θα χτίσετε βάσεις από γρασίδι και πέτρες, θα αντιμετωπίσετε μια κακή εταιρεία που έχει εμμονή με το να μικρύνει τα παιδιά (για κάποιο λόγο) και θα χαθείτε σε έναν κόσμο που φαίνεται μαγικός και επικός, παρόλο που εξελίσσεται στα πιο ασήμαντα μέρη, όπως το εσωτερικό ενός σκουπιδοτενεκέ.

Ενώ στον αρχικό τίτλο η ήδη εξαιρετική ιστορία ήταν το καλύτερο κρυφό μυστικό των βιντεοπαιχνιδιών (κυρίως επειδή τα κομμάτια της ιστορίας χωρίζονταν από δεκάδες ώρες survival gameplay), το sequel κρατάει τους αστείους χαρακτήρες και τους ξεκαρδιστικούς διαλόγους στο επίκεντρο. Με το κλασικό στυλ της Obsidian, αυτό είναι ένα από τα πιο ξεκαρδιστικά παιχνίδια που έχουμε παίξει τελευταία χρόνια κάθε ένας από τους τέσσερις πρωταγωνιστές που επιστρέφουν είναι πάρα πολύ άνετος με την ιδέα του να έχει μικρύνει αυτή τη φορά και ξεστομίζει ευφυολόγηματα, ενώ η κύρια “σύμμαχος” και οδηγός, η Sloane Beaumont, παρουσιάζει μια από τις αγαπημένες μας ερμηνείες με το υπνωτικά κακόβουλο ύφος της, που δεν απέτυχε ποτέ να μας κάνει να χαμογελάσουμε.

Η μετάβαση από μια πίσω αυλή σε ένα πάρκο επιτρέπει κάποιες ενδιαφέρουσες νέες περιοχές, η αγαπημένη μας από τις οποίες είναι ένα αναποδογυρισμένο παγωτό-κάρτο που έχει μετατρέψει ολόκληρη τη ζώνη σε ένα παγωμένο έρημο τοπίο, όπου οι απροετοίμαστοι ταξιδιώτες παγώνουν ακίνητοι.

Υπάρχει επίσης ένα γιγαντιαίο άγαλμα που μοιάζει με μια αποτρόπαια πύλη και απαιτεί να το σκαρφαλώσεις, καθώς και ένας κήπος με πέτρινα σκαλοπάτια που λειτουργεί ως ένας απέραντος λαβύρινθος. Πέρα από αυτά τα παραδείγματα, όμως, υπάρχουν προς το παρόν πολύ λίγες ζώνες που δίνουν την αίσθηση του μοναδικού και ξεχωριστού, θα βρείτε επίσης έναν μεγάλο θάμνο γεμάτο από κλαδιά για να διασχίσετε, ένα αναποδογυρισμένο μπάρμπεκιου που λειτουργεί ως ηφαιστειακή ζώνη, και ένα τραπέζι πικνίκ, αλλά όλες αυτές οι ιδέες προέρχονται απευθείας από το σκηνικό της πίσω αυλής του πρώτου παιχνιδιού και δεν φέρνουν κάποια ιδιαίτερη καινοτομία.

Το πρώτο Grounded είχε επίσης μια υπέροχη υδάτινη ζώνη με λιμνούλα, μια περιοχή γεμάτη δηλητήριο από εντομοκτόνα, και μια αμμοδόχο που έμοιαζε με έρημο, αλλά αυτός ο νέος χάρτης δεν διαθέτει ακόμα τόση ποικιλία. Φυσικά, πολλές από αυτές τις περιοχές προστέθηκαν κατά τη διάρκεια της early access ανάπτυξης του πρώτου παιχνιδιού, και υπάρχουν ακόμα τεράστια τμήματα του πάρκου που είναι προς το παρόν κλειδωμένα, οπότε, αν υποθέσουμε ότι δεν θα πάει κάτι τρομερά λάθος (και στις μέρες μας, αυτό δεν είναι πάντα εγγυημένο), είναι λογικό να πιστεύουμε ότι η Obsidian έχει μερικές μεγάλες ιδέες να αποκαλύψει πριν την έκδοση 1.0.

Πολλά από τα βασικά στοιχεία του πρώτου Grounded έχουν επιστρέψει, συμπεριλαμβανομένων εχθρών όπως οι κόκκινα μυρμήγκια και οι αράχνες orb weavers, όπλα όπως το στιλέτο-κουμπότρυπα που απορροφά την ζωή, και μηχανικές όπως το σύστημα μεταλλάξεων και οι αναβαθμίσεις όπλων, όλα αυτά θα σας φανούν αρκετά οικεία προς το παρόν. Αλλά το Grounded 2 δεν φοβάται να δοκιμάσει καινούργια πράγματα και να κάνει σημαντικές βελτιώσεις, όπως το γεγονός ότι δεν χρειάζεται πλέον να κουβαλάτε μαζί σας φτυάρι,το τσεκούρι και το σφυρί, αφού όλα αυτά έχουν αντικατασταθεί από ένα πολύ καλύτερο όπλο που λέγεται omni-tool που έχετε πάντα μαζί σας και δεν χρειάζεται επισκευή.

Μια τεράστια αλλαγή είναι ότι τώρα μπορείτε να εξειδικευτείτε σε συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως rogue ή mage, με πανοπλίες και όπλα σχεδιασμένα για να υποστηρίζουν διαφορετικούς τρόπους παιξίματος. Αυτό ήταν κατά κάποιο τρόπο ανεπίσημο στον πρώτο τίτλο, αλλά τώρα έχετε εξοπλισμό ειδικά σχεδιασμένο με συγκεκριμένες λειτουργίες και μπόνους στατιστικών που το συνοδεύουν και αυτό είναι πραγματικά τρομερό! Το να μπορείτε να επιλέξετε αν θα μετατρέψετε τον έφηβο ήρωά σας σε έναν γρήγορο rogue με ένα θανατηφόρο στιλέτο ή σε έναν βαρύ γίγαντα με δίχειρο όπλο και πανοπλία ladybug shell ήταν ακριβώς αυτό που δεν ξέρατε ότι σας έλειπε, και είναι καταπληκτικό!

Η μεγαλύτερη προσθήκη, ωστόσο, είναι ότι τώρα μπορείτε να εκκολάψετε και να εξημερώσετε έντομα για να τα χρησιμοποιήσετε ως προσωπικά σας, κάτι που αλλάζει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο εξερευνάτε την άγρια φύση. Αντί να χτίζετε εναέρια σύστηματα μεταφοράς ή να περπατάτε παντού, τώρα μπορείτε να διασχίσετε ολόκληρο τον χάρτη σε ρεκόρ χρόνου και ακόμη και να πολεμήσετε κουνούπια και σκαθάρια από την πλάτη του εξημερωμένου σας τέρατος.

Προς το παρόν υπάρχουν μόνο δύο επιβατικά έντομα διαθέσιμα, αλλά και τα δύο είναι απόλυτα επαναστατικά: ένας κόκκινος στρατιώτης μυρμήγκι που μπορεί να μεταφέρει έναν τόνο υλικών και να διασπάει εμπόδια με τα ισχυρά του σαγόνια, και μια γιγαντιαία αράχνη orb weaver που μπορεί να σκαρφαλώνει σε ιστούς αράχνης και να τρομάζει μικρότερα έντομα με ένα βρυχηθμό. Η δυνατότητα να διασχίζετε τον χάρτη σε λιγότερο από ένα λεπτό σημαίνει επίσης ότι όταν κάποιος φίλος βρεθεί σε δύσκολη θέση, μπορείτε να καλέσετε το πολεμικό σας τέρας και να τρέξετε να τον σώσετε – κάτι που δεν ήταν πάντα εφικτό στον αρχικό τίτλο.

Αγαπάμε αυτά που έχουμε δει σε αυτές τις περιοχές, αλλά ένα σημείο που ελπίζουμε ότι η Obsidian να βελτιώσει στο μέλλον είναι το σύστημα κατασκευής βάσης, που προς το παρόν παραμένει απογοητευτικά παρόμοιο με το αρχικό. Οι μηχανισμοί του εξακολουθούν να είναι λειτουργικοί, αλλά συχνά βλέπουμε τα ίδια παλιά μηνύματα λάθους ότι κάποιο αντικείμενο που προσπαθούσαμε να τοποθετήσουμε εμποδίζεται, ενώ δεν υπάρχει κάποιο εμπόδιο στο πεδίο μας. Επιπλέον, ορισμένες επιφάνειες κατασκευής (όπως τα θεμέλια από πέτρες) είναι τόσο άνισες που τα τοποθετημένα αντικείμενα φαίνονται τόσο γελοία στραβά που είναι απλά απαράδεκτα άσχημα. Φαίνεται να είναι μια από τις λιγότερο βελτιωμένες πτυχές στην τρέχουσα κατάστασή του.

Ένας άλλος τομέας που θα χρειαζόταν λίγη βελτίωση είναι η ποικιλία των εχθρών, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των ζουζουνιών που θα συναντήσετε στο Grounded 2 προέρχονται απευθείας από τον αρχικό τίτλο, οπότε γνωρίζαμε ήδη όλες τις κινήσεις τους πριν καν πατήσουμε στο πάρκο.

Περιστασιακά έχουμε συναντήσει μερικά νέα πλάσματα, όπως πεταλούδες που αναπνέουν πάγο και πολεμούν με τη férocité και τις τακτικές ενός δράκου, ή αλογάκια της Παναγίας που χρησιμοποιούν τις ξυράφιες δαγκάνες τους για να μας κόψουν σε κομμάτια. Ωστόσο, τις περισσότερες φορές βρισκόμασταν να σκοτώνουμε τα ίδια μυρμήγκια, αράχνες orb weavers και προνύμφες που έχουμε ήδη εξολοθρεύσει χιλιάδες φορές.

Επιπλέον, προς το παρόν το Grounded 2 λείπουν πολλοί από τους εχθρούς που υπήρχαν στο πρώτο (ή, αν υπάρχουν, απλώς δεν τους έχουμε βρει ακόμα), όπως οι μαύροι βόες, σκαθάρια και οι σφήκες. Όμως, και πάλι, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η Obsidian να έχει κρατήσει αυτά τα τέρατα (ή, ακόμα καλύτερα, αναθεωρημένες εκδοχές τους) για τις μελλοντικές περιοχές που δεν είναι ακόμα προσβάσιμες.

Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα, μιλάμε για μια αρκετά τραχιά εμπειρία, ακόμα και για τα δεδομένα των early access παιχνιδιών. Ειδικά δεδομένου ότι και το πρώτο παιχνίδι δεν έδειχνε και την καλύτερη απόδοση στον τεχνικό τομέα ακόμα και μετά την έκδοση 1.0, δεν περιμέναμε να τρέξει άψογα. Αλλά ακόμα και με αυτές τις χαμηλές προσδοκίες, η εμπειρία ήταν αξιόπιστα ασταθής.

Αφού χτίσαμε μια αρκετά μεγάλη βάση και κόψαμε ένα σωρό γρασίδι, διαπιστώσαμε ότι η περιοχή γύρω από τη βάση μας είχε τακτικά σοβαρά προβλήματα με τα fps να ανεβο-κατεβαίνουν συνέχεια, το παιχνίδι κράσαρε περίπου μία φορά κάθε πέντε ώρες, οι εχθροί περιστασιακά κολλούσαν μέσα σε αντικείμενα και πολλά άλλα. Το “ημιτελές παιχνίδι φαίνεται ημιτελές” δεν αποτελεί έκπληξη, το ξέρουμε αυτό, αλλά αυτά τα θέματα μπορεί να αποτελέσουν τροχοπέδη για όσους δεν ανέχονται εύκολα αυτού του είδος των “bugs”.

Από την πρώτη στιγμή της early access, το Grounded 2 βρίσκεται σε καλό δρόμο να γίνει ένα από τα αγαπημένα μας survival παιχνίδια, ακόμα και στην τρέχουσα, πολύ ατελή και προβληματική του κατάστασή του. Η ιστορία, η εξερεύνηση και οι RPG μηχανισμοί του έχουν όλες μεγαλώσει δραματικά, ενώ η προσθήκη εξημερωμένων εντόμων που μπορούν να γίνουν mount είναι ακριβώς τόσο εξελίξιμη όσο θα έπρεπε.

Προφανώς υπάρχει ακόμα μεγάλος χώρος βελτίωσης κατά τη διάρκεια της early access. Περισσότερη ποικιλία εχθρών, πιο μεγάλες περιοχές, ένα καλύτερο σύστημα δόμησης βάσεων και να βελτιωθεί ο τεχνικός τομέας. Ωστόσο, όσο ατελές κι αν είναι αυτή τη στιγμή, η Obsidian έχει ήδη ξεκάθαρα κάτι πολύ ξεχωριστό στα χέρια της, μια υπόσχεση για την εξέλιξη αυτής της μικρής αλλά δυναμικής σειράς που τόσο λαχταρούσαμε.

Το Grounded 2 κυκλοφόρησε στις 29 Ιουλίου 2025 από τα Xbox Game Studios και της ομάδες ανάπτυξης Obsidian Entertainment και Eidos Montréal. Ο τίτλος είναι διαθέσιμος για τα Xbox Series X|S και PC (Steam) και Microsoft Store.Επίσης, για όποιον έχει Game Pass Ultimate συνδρομή είναι διαθέισιμος από την πρώτη μέρα στην συνδρομητική υπηρεσία της Microsoft. Το review βασίστηκε στην έκδοση του παιχνιδιού για το Xbox Series X.

Ευχαριστούμε θερμά την Microsoft για την παραχώρηση του key code για τις ανάγκες του preview.

Όλα ξεκίνησαν από την γκρι κονσόλα της Sony που έφερε ο θείος μου ως δώρο γενεθλίων όταν έγινα 9 χρονών στο μακρινό 2006. Από εκεί και ύστερα μπήκε για τα καλά το μικρόβιο του gamer μέσα μου και από τότε μέχρι και σήμερα φτάσαμε στα PS5 και Xbox Series X έχοντας διανύσει εκατοντάδες ώρες και χιλιόμετρα στις κονσόλες και στo PC.

No comments

Αφήστε μια απάντηση

Follow us

Αναμενόμενες κυκλοφορίες