Monster Hunter Wilds Review

Όταν η παρουσίαση του game που πρέπει να κάνεις review έχει μέσα τις λέξεις «τέρατα» και «κυνηγός», δεν τίθεται ιδιαίτερο ζήτημα σκέψης για το αν θα πεις ναι ή όχι. Κακά τα ψέματα, οι περισσότεροι από εμάς θα κάναμε τα πάντα για να ζήσουμε σε έναν τέτοιο φανταστικό κόσμο. Για αυτό και η ευκαιρία του να καταπιαστώ με ένα franchise με το οποίο (λυπάμαι που του λέω) δεν είχα ποτέ καμία επαφή, δεν θα μπορούσε να παρουσιαστεί σε καταλληλότερη στιγμή.

Η σειρά του “Monster Hunter” έχει όσο κι αν ακούγεται παράξενο μία 20ετή παρουσία στον χώρο, με το πρώτο game της Capcom να έρχεται στο PlayStation 2 τον Μάρτιο του 2004. Το soft reboot του 2018 που ήρθε με το “Monster Hunter: World” ήταν κίνηση ματ της ιαπωνικής εταιρίας για να στρέψει περισσότερα βλέμματα προς την ΙΡ της και ομολογουμένως το έκανε με αδιαφιλονίκητη επιτυχία.

Και ερχόμαστε στο 2025, με το “Monster Hunter Wilds” να ευελπιστεί να χτίσει στην επιτυχία του προκατόχου του, δίχως να απολέσει τα στοιχεία που το έκαναν πιστό στην αρχική φιλοσοφία του franchise. Μετά από αρκετές ώρες gameplay ως απόλυτος noobάς όπως προείπα, μπορώ με ασφάλεια να πω πως σίγουρα με κέρδισε. Η ιστορία του τίτλου σας φέρνει στην Απαγορευμένη Γη, μία αποξενωμένη περιοχή του Παλαιού Κόσμου με πλούσια βιοποικιλότητα, η οποία είναι έρμαιο κάθε είδους τέρατος που μάχεται για εδαφική κυριαρχία και επιβίωση. Εσείς, ως κυνηγός, θα κληθείτε να βοηθήσετε μια ομάδα εξερευνητών οι οποίοι βρήκαν σε μία ερημική περιοχή τον Nata. Το μικρό αγόρι ισχυρίζεται πως εκείνος και οι σύντροφοί του δέχτηκαν επίθεση από το «Λευκό Στοιχειό», ένα τέρας που για αιώνες θεωρείτο εξαφανισμένο. Ο βασικός σας σκοπός είναι να συνοδεύσετε τον Nata πίσω στους Φύλακες, την φατρία όπου ανήκει, έχοντας πάντα τα αυτιά σας ανοικτά για φήμες γύρω από αυτό το μυθικό πλάσμα. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας θα συναντήσετε και άλλους χαρακτήρες που θα σας βοηθήσουν στο έργο σας, όπως ο βοτανολόγος Erik, η σιδηρουργός Gemma και ο μηχανικός Werner για να ονομάσουμε μερικούς.

Ξεκινώντας με το character creator του “Monster Hunter Wilds” εντυπωσιάστηκα πραγματικά από την πληθώρα επιλογών που σου δίνει. Είτε αυτό έχει να κάνει με σωματοδομή, είτε με ακραία χαρακτηριστικά όπως γωνίες στο πηγούνι, υπήρχαν sliders που μου έδιναν την αίσθηση ότι μπορώ να φτιάξω τον ιδανικό ήρωα ανάλογα τα γούστα μου. Οι δημιουργίες του community είναι πραγματικά άπειρες με τη γκάμα τους να ξεκινάει από το «τί έφτιαξες εκεί ρε παιχταρά» και να τελειώνει στο «αυτό θα με στοιχειώνει στα όνειρά μου». Το τεράστιο φάουλ της Capcom παρόλα αυτά είναι τα επί πληρωμεί vouchers που χρεώνει εάν θελήσετε να κάνετε editing στο χαρακτήρα σας για μεγάλα features όπως αλλαγή φύλου ή φωνής. Μικρότερες αλλαγές όπως χρώμα μαλλιών, γένια ή φρύδια είναι free, όμως για καλό και για κακό αφιερώστε λίγο παραπάνω χρόνο στον ήρωά σας για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως.

Η έκπληξη που μου επιφύλασσε παρόλα αυτά ο τίτλος ήταν στον τρόπο παιχνιδιού του. Η «επαναληψιμότητα» θα ήταν ίσως ένας γενικός τρόπος να τον περιγράψω, όμως δεν εμπεριέχει την έννοια της βαρετής loopας, αλλά περισσότερο του εθιστικού grind που σε κάνει να θέλεις κι άλλο. Η βασική φιλοσοφία του game είναι να σας κάνει την απόλυτη θεριστική μηχανή τεράτων. Αυτό περικλείει σαφώς άπειρες παραμέτρους. Πέραν του γεγονότος πως ξεκινάτε σκοτώνοντας πιο προσιτούς αντιπάλους με απώτερο σκοπό να φτάσετε στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας, αυτό επιτυγχάνεται με σωστή στρατηγική και χρήση των resources που βρίσκετε. Κάθε αναμέτρηση σας επιβραβεύει με νέα items πανοπλίας που σας δίνουν πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα ανάλογα με το ποια gems θα τα συνδυάσετε ή με ποιο τέρας θα πολεμήσετε. Το crafting μπορεί να ενισχύσει την αποτελεσματικότητά της, προσφέροντας buffs ή debuffs και φυσικά η τροφή του χαρακτήρα σας μπορεί να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά τις επιδόσεις του. Το inventory του “Monster Hunter Wilds” δεν θα ήταν υπερβολή αν έλεγα πως ξεχειλίζει με επιλογές, σε σημείο που να μου προκαλεί ίλιγγο. Ίσως για τους πιο ψημένους παίκτες να μην είναι κάτι ιδιαίτερο, όμως έβρισκα τον εαυτό μου πολλές φορές σε πλήρη σύγχυση προσπαθώντας να βρω τα καταλληλότερα συστατικά για ένα φίλτρο. Το κάθε τέρας έχει αδυναμίες που πρέπει να εκμεταλλευτείτε, με πολλά εξ αυτών να εμφανίζονται σε συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες. Η προσέγγιση σας σε ένα σενάριο μάχης πρέπει να είναι όσο μελετημένη γίνεται, καθώς πολλά είδη τεράτων κυκλοφορούν σε αγέλες και μπορούν να σας εκθέσουν άμεσα εάν δεν είστε προσεκτικοί.

Η μάχη του game είναι πραγματικά χαοτική, τόσο στον αριθμό των on-screen εχθρών που μπορεί να πολεμάτε, όσο και στο οριακά εκνευριστικό HUD με τις μυριάδες επιλογές. Όσο προχωράτε την ιστορία και ξεκλειδώνετε νέες περιοχές, εκεί είναι που πραγματικά θα εκτιμήσετε τον μαγευτικό κόσμο που έχει δημιουργήσει η Capcom. Από τις αμμοθύελλες και την κατάφυτη βλάστηση του Κόκκινου Δάσους, μέχρι τους υδροβιότοπους και τις απόκρημνες χιονισμένες κορυφές, το “Monster Hunter Wilds” σας προσκαλεί να εξερευνήσετε κάθε σπιθαμή της Απαγορευμένης Γης. Η ποικιλία των τεράτων στο design και στον τρόπο απόκρισής τους στο περιβάλλον είναι εξίσου εντυπωσιακή. Η αλληλεπίδρασή τους με τον κυνηγό σας ή με άλλα τέρατα μπορεί να σας πει πολλά για τις αδυναμίες τους, αλλά και να σας αφήσει ευάλωτους σε ανύποπτες επιθέσεις αν έχετε υπερβολική αυτοπεποίθηση. Ο συνεχώς εναλλασσόμενος καιρός προσθέτει μία έξτρα πινελιά στην «ζωντάνια» αυτού του κόσμου που γίνεται όλο και πιο επιθετικός και αφιλόξενος όσο θα προχωράτε στην ολοκλήρωση της ιστορίας. Το χρονοδιάγραμμα για την τελική έκβαση του βασικού σας quest παίζει μεταξύ 20 και 25 ωρών, αν και έχω την αίσθηση πως μετά βίας καλύπτει το ¼ της εμπειρίας του “Monster Hunter Wilds”. Η Capcom προσπάθησε να προσφέρει μία πιο cinematic εμπειρία με τα cutscenes, τα οποία είχα την αίσθηση πως με κούραζαν, ίσως λόγω της μέτριας ποιότητα σχεδιασμού, αλλά κυρίως επειδή το κίνητρο για μάχη μου είχε δημιουργηθεί εξ’ αρχής. Γενικότερα η ιστορία του game υπάρχει περισσότερο σαν ένα πολύ ωραίο bonus σε ένα υπέρτατο simulation εξολόθρευσης τεράτων. Δεν λέω πως ήταν κακή, απλά ήταν…meh.

Tα όπλα που έχετε στη διάθεσή σας ποικίλουν. Από σπαθιά και τόξα, μέχρι περίτεχνες βαλλίστρες και ρόπαλα που δε θα σήκωνε ούτε ο Θορ. Αναφέρθηκα πιο πάνω στο υπερφορτωμένο inventory και τα gadgets του οπλισμού σας εμπίπτουν και αυτά στην ίδια κατηγορία. Shock traps, throwing knives, βόμβες δηλητηρίου και άπειρα είδη βελών συνθέτουν ένα σκηνικό χαμού, το οποίο επαναλαμβάνω ίσως στα μάτια ενός νέου παίκτη να φαίνεται υπερβολικό. Ο τρόπος μάχης δεν θα έλεγα πως είναι κατά κόρον στρατηγικός. Λαμβάνοντας υπόψιν το control scheme του «Final Fantasy» με συνδυασμό ενός trigger και ενός εκ των τεσσάρων face buttons για να βγάλετε μία συγκεκριμένη κίνηση, θα περάσετε σίγουρα μία περίοδο αγχωτικού hit and run gameplay πριν εγκλιματιστείτε καλύτερα. Η λειτουργία Focus που προστέθηκε στο “Monster Hunter Wilds” δίνει στον παίκτη ένα πολύ καλό πλεονέκτημα, επιτρέποντάς του να κάνει μεγαλύτερο damage στα αδύνατα σημεία των τεράτων, κάτι που πολλές φορές θα γυρίσει την έκβαση της μάχης υπέρ σας. Το νέο σας mount, το Seikret, θα σας βοηθήσει σημαντικά τόσο σε κατάσταση διαμάχης, όσο και στην περιπλάνησή στον αχανή χάρτη. Σας επιτρέπει να συγκεντρώνετε supplies όσο είστε σε κίνηση, αλλά και να αλλάζετε όπλα ενώ κινείστε, χωρίς να σας αναγκάζει να γυρίσετε πίσω στο χωριό σας για ένα νέο loadout.

To game σε γενικές γραμμές τρέχει πολύ καλά στην πατενταρισμένη RE Engine της Capcom. Δεν έλλειψαν αρκετές στιγμές όπου το stuttering σε κατάσταση μάχης με πολλούς αντιπάλους ήταν αρκετά έντονο. Παρόλα αυτά δεδομένης της συνεχούς εναλλαγής των καιρικών φαινομένων και του day-night cycle, ο τίτλος έχει αναδείξει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πλούσια μορφολογία της κάθε περιοχής και τον περίτεχνο τρόπο σχεδιασμού κάθε τέρατος.

Το “Monster Hunter Wilds” σε τελική ανάλυση φαντάζει μία εξαίρετη επιλογή στην κατηγορία των action RPG’s. Μπορεί η ιστορία του κατ’ εμέ να μην έχει κάτι αξιομνημόνευτο να σου δώσει, όμως το απόλυτο αντιστάθμισμα είναι το ορθόδοξο gameplay που η Capcom μετέφερε από τον περιορισμό του PS2 στις απέραντες εκτάσεις του PS5. Η επιτυχία του κρύβεται στις τρεις λέξεις του τίτλου του. Έχεις κυνηγούς, έχεις τέρατα και η εμπειρία σου είναι πραγματικά “wild”. Μπορεί οι άπειρες επιλογές στο inventory να θεωρούνται φαντεζί υπερβολές από μερικούς (ίσως και από μένα), όμως στο κάτω-κάτω της γραφής έτσι θα μπορέσετε να γίνετε ο υπέρτατος κυνηγός. Και το “Monster Hunter Wilds” είναι εγγυημένο πως θα βγάλει τον Kraven από μέσα σας…

Ευχαριστούμε την CD Media για την παραχώρηση του key code για τις ανάγκες του review.

Βαθμολογία 8

ΘΕΤΙΚΑ

  • Υπέροχη ποικιλομορφία στον σχεδιασμό του κόσμου
  • Λεπτομερές character creation
  • Το grind για οπλισμό είναι εθιστικά καλό
  • Χρήση του περιβάλλοντος στη μάχη
  • Πληθώρα επιλογών σε items, gadgets και οπλισμό

ΑΡΝΗΤΙΚΑ

  • Η ιστορία λειτουργεί ως filler
  • Ελαφρώς προχειροφτιαγμένα animations
  • Το HUD μπορεί να αποσυντονίσει τους νεοφερμένους
  • Αρκετά θέματα στα frames με πολλούς εχθρούς στην οθόνη
  • Microtransactions στο edit του χαρακτήρα σας

Οι ιδιαίτερες στιγμές θέλουν βροχή, pizza, φίλους και μία κονσόλα. Μετά από μαραθώνιο "The Lord of the Rings" (τα extended προφανώς) και ένα επεισόδιο Raw ή SmackDown για το σβήσιμο, αυτό το γλυκό "beep" είναι το κάλεσμα για να συνεχιστεί η βραδιά με χιλιάδες απρόσμενους τρόπους...

No comments

Αφήστε μια απάντηση

Follow us

Αναμενόμενες κυκλοφορίες