PayDay 3 Review

Μια δεκαετία μετά από τα γεγονότα του PayDay 2, η συμμορία επανέρχεται και πάλι στο προσκήνιο, αυτή την φορά στην Νέα Υόρκη. Το ολοκαίνουριο PayDay 3 αποτελεί το πιο φιλόδοξο project του Starbreeze Studio μετά την τεράστια επιτυχία που γνώρισε το προηγούμενο παιχνίδι. Το PayDay3 για όσους δεν γνωρίζουν, είναι ένα 4 player online co-op παιχνίδι πρώτου προσώπου με κύριο χαρακτηριστικό του τις ληστείες.

Στο τρίτο μέρος της σειράς PayDay, μια μυστηριώδης γυναίκα ονόματι Shade, αναλαμβάνει τη καθοδήγηση της συμμορίας στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Στους 4 βασικούς χαρακτήρες προστίθενται 2 επιπλέον, η Joy και ο Pearl, που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά σε DLC του προηγούμενου τίτλου. Στόχος τους αυτή τη φορά, μια αντίπαλη συμμορία που έκανε το λάθος να τα βάλει μαζί τους και φυσικά το χρήμα. Τα γεγονότα διαδραματίζονται σε slideshow, με ένα μικρού τύπου cutscene να ακολουθεί την κάθε αποστολή. Η ιστορία αυτή καθαυτή δεν είναι κάτι τρομερό, παρόλα αυτά τραβάει και κρατάει το ενδιαφέρον, σε συνδυασμό με το εθιστικό gameplay του τίτλου, στο οποίο θα αναφερθούμε πιο κάτω.

Στα των αποστολών έχουμε 8 διαθέσιμες στο launch του παιχνιδιού και κρίνοντας από την υποστήριξη στα προηγούμενα παιχνίδια, πολλές πολλές ακόμα στο μέλλον. Αυτές οι 8 αποστολές μπορεί να είναι εμφανώς λιγότερες από τις 12 του PayDay 2, αλλά δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν αφού είναι πολύ καλύτερα δομημένες.

Όταν υπάρχουν 2 προσεγγίσεις στο παιχνίδι (Loud/Stealth) ουσιαστικά το replay value είναι μεγάλο και φυσικά η επιβράβευση του stelth είναι μεγαλύτερη, από την loud προσέγγιση, μιας και είναι κάτι που δεν μπορούν να κάνουν όλοι και απαιτεί καλή γνώση των μηχανισμών. Ωστόσο υπάρχουν και αποστολές, όπως για παράδειγμα η Road Rage -μία από τις αγαπημένες μας- που είναι εξ’ολοκλήρου Loud αποστολή. Οι υπόλοιπες είναι οι γνωστές PayDay αποστολές που δε ξεφεύγουν πολύ από τα συνηθισμένα, λαμβάνοντας χώρο σε τράπεζες, γκαλερί και αποθήκες, χωρίς αυτό να σημαίνει φυσικά ότι είναι βαρετές, αλλά ακριβώς το αντίθετο.

Συνεχίζοντας με τον χειρισμό του παιχνιδιού, παρότι η εξέλιξη δεν είναι η μέγιστη δυνατή, οι νέες προσθήκες στο κινησιολόγιο του, το κάνουν ακόμη πιο γρήγορο, πιο διασκεδαστικό και σίγουρα πολύ πιο σύγχρονο. Η ενσωμάτωση του slide μηχανισμού είναι ευπρόσδεκτη και ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του κοινού ως προς το τι ζητούσε. Το stealth είναι πλέον πιο ισορροπημένο και λιγότερο τιμωρητικό, με το Case Mode που μπορείτε πλέον να κάνετε αρκετά objectives αλλά και με τα private areas, όπου αν δεν έχετε φορέσει τη μάσκα, οι φύλακες απλά σας συνοδεύουν εκτός της περιοχής αυτής.

Το μοναδικό ψεγάδι που παρατηρήσαμε στην PS5 έκδοση, είναι το κακό optimization στο aim assist αλλά και στη κάμερα γενικότερα, που δε δουλεύει όπως θα έπρεπε. Αυτό όμως φαίνεται να επηρεάζει μόνο τις εκδόσεις των κονσολών και όχι το PC στο οποίο είναι βασισμένο.

   Lets robe some banks!

Στα του gameplay πλέον ο παίκτης είναι πραγματικά ελεύθερος να επιλέξει την προσέγγιση που θα ακολουθήσει στις ληστείες αλλά και να αυτοσχεδιάσει αν τα πράγματα πάνε στραβά.

Το Tutorial του παιχνιδιού δίνει τη δυνατότητα εκμάθησης των βασικών μηχανισμών σε νέους παίκτες, με έμφαση στους διαφορετικούς εχθρούς αλλά και στα όπλα που πρέπει ναι χρησιμοποιούν για να τους αντιμετωπίσουν. Ωστόσο, αυτό δεν είναι αρκετό αφού το PayDay είναι ένα παιχνίδι στο οποίο όσο παίζεις μαθαίνεις και βελτιώνεσαι, πράγμα που σημαίνει ότι ο παίκτης πρέπει να επενδύσει χρόνο για να το μάθει έτσι ώστε να ανταποκρίνεται και στις μεγαλύτερες δυσκολίες, που παρότι μπορεί να έχουν μεγαλύτερο ρίσκο αποτυχίας, ανταμείβουν περισσότερο τόσο σε χρήματα όσο και πόντους εμπειρίας. Επιπλέον στο παιχνίδι συναντάμε 4 δυσκολίες: Normal, Hard, Very Hard και Overkill με τη τελευταία να είναι μέχρι ώρας η maximum δυσκολία. Πάνω σε αυτό το κομμάτι έρχεται να κουμπώσει το ανανεωμένο skill tree σύστημα, που έχει προκαλέσει ανάμεικτες εντυπώσεις.

Ανά κάποια levels παίρνετε ένα skill point, με όριο τα 21. Μέσα σε αυτά πρέπει προσεκτικά να επιλέξετε το build που θα φτιάξετε είτε για stealth είτε για loud προσέγγιση. Το πρώτο skill από κάθε tree μπορείτε να το κάνετε Ace, έτσι το αναβαθμίζετε περαιτέρω. Αυτό δε συμβαίνει όμως και στα υπόλοιπα skills του ίδιου tree, με αποτέλεσμα να παίρνουν έναν μόνο πόντο από τους συνολικά 21. Παρότι δεν είναι απαραίτητα κακό σαν σύστημα, σίγουρα ξένισε τους παλιούς παίκτες που είχαν μεγαλύτερη ευελιξία στους παλιότερους τίτλους της σειράς.

Συμπληρωματικά κάθε παίκτης έχει ένα loadout με ένα κύριο και ένα δευτερεύον όπλο, ένα throwable (grenade, flashbang), ένα gadget και το γνωστό στους παλιούς παίκτες bag που μπορεί να είναι armor, ammo, medic και εναλλακτικά ένα sentry turret. Μεγάλη προσθήκη σε αυτό το κομμάτι είναι το overkill όπλο που καλεί ο παίκτης έπειτα από αρκετά kills στη πίστα. Με το launch έχουμε διαθέσιμα δύο: ένα grenade launcher και ένα sniper με το οποίο ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να βλέπει τους εχθρούς μέσα από τους τοίχους.

Το gunplay σε γενικές γραμμές είναι πολύ στιβαρό και αποτελεί από τα δυνατά σημεία του τίτλου. Μπορεί τα όπλα να είναι εμφανώς λιγότερα σε σύνολο αλλά το customization είναι σύγχρονο, εύχρηστο και φιλικό στον παίκτη με πληθώρα από attachments αλλά και χρώματα που αποκτώνται μέσα από το level up των όπλων.

Η A.I. έχει βελτιωθεί αισθητά αλλά όχι στον μέγιστο βαθμό και σίγουρα με τις επόμενες ενημερώσεις θα διορθωθούν σταδιακά όλα τα bugs. Οι συμπαίκτες όταν πρόκειται για NPC, αναμενόμενα δε βοηθούν και πολύ τη κατάσταση. Οι εχθροί από την άλλη λειτουργούν εντελώς διαφορετικά από τα προηγούμενα παιχνίδια, αφού βρίσκονται “σπασμένοι” σε μικρο-ομάδες που προσεγγίζουν τον παίκτη από διαφορετικά σημεία, προσδίδοντας έτσι μεγαλύτερη δόση ρεαλισμού αλλά και δυσκολίας. Επίσης συναντάμε μεγάλη ποικιλία εχθρών, με παλιούς γνώριμους να επιστρέφουν αλλά και νέους να κάνουν την εμφάνιση τους όπως οι Cloackers, Bulldozers, Zappers, Sabotage Unit και πολλοί άλλοι. Κάθε ένας από αυτούς απαιτεί ειδική προσέγγιση και στις μεγαλύτερες δυσκολίες δε θα είναι μια βόλτα στο πάρκο…

Στον τομέα των γραφικών, χρησιμοποείται Unreal Engine 4, που πλέον είναι ίδια σε όλες τις εκδόσεις, αφού ψεγάδι του παρελθόντος ήταν ότι οι κονσόλες είχαν διαφορετική, με αποτέλεσμα η εταιρεία να ανανεώνει μόνο την PC έκδοση από ένα σημείο κι έπειτα. Μπορεί να μη ρίχνει σαγόνια αλλά είναι αρκετά ικανοποιητικά γραφικά δεδομένου ότι αναμένεται αναβάθμιση σε Unreal Engine 5 σύντομα. Στο quality mode έχουμε σταθερά 60fps, με εξαίρεση κάποια μικρά drops που παρατηρούνται όταν συμβαίνουν πολλά πράγματα στην οθόνη. Στον ήχο το παιχνίδι δίνει “ρέστα” με το sound design των όπλων αλλά και τών levels να είναι πραγματικά αντάξιο της ιστορίας της σειράς, δίνοντας σου την ώθηση να συνεχίσεις αφού δεν το βαριέσαι, είναι τονωτικό και ταιριάζει 100% στο ύφος του παιχνιδιού.

Μετά τα προβλήματα των πρώτων ημερών στους servers, οι οποίοι ήταν για πολλές μέρες εκτός, το PayDay 3 έδειξε πραγματικά ότι επρόκειτο για ένα παιχνίδι που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από τα σύγχρονο multiplayer παιχνίδια και μάλιστα βάζει γερές βάσεις να γίνει ένα από τα καλύτερα στο είδος τους επόμενους μήνες ή και χρόνια. Πρόκειται για ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο παιχνίδι με νέο περιεχόμενο σε πίστες, όπλα, χαρακτήρες και πολλά άλλα. Διαθέτει Crossplay-Cross progression σύστημα, αλλά δεν υποστηρίζει voice chat στα λόμπι και offline mode.

Εν κατακλείδι το PayDay 3 είναι ένα παιχνίδι που αξίζει να δοκιμάσετε μόνος/η ή και με παρέα για μία ακόμη πιο ευχάριστη εμπειρία.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8/10

Θετικά:

  • Εξαιρετική κίνηση παίκτη
  • Πολύ καλό και σύγχρονο gunplay
  • Φανταστικό sound design

Αρνητικά:

  • Online Only
  • Προβλήματα στο launch, bugs και θέματα των servers

This user hasn not filled out his biographical info.
2 Pings/Trackbacks for "PayDay 3 Review"
  1. […] Διαβάστε την άποψή μας εδώ. […]

  2. […] Μπορείτε να διαβάσετε την αναλυτική μας άποψη για το PayDay 3 πατώντας εδώ. […]