S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl Review

Η ανακοίνωση της εταιρίας ανάπτυξης GSC Game World, πως η σειρά S.T.A.L.K.E.R. θα επανέλθει ύστερα από 15 περίπου χρόνια ενθουσίασε τους λάτρεις της. Τα τρία πρώτα κεφάλαια του έργου είχαν κυκλοφορήσει στο τέλος της πρώτης δεκαετίας της χιλιετίας που διανύουμε και είχαν αφήσει το κοινό πολύ ευχαριστημένο.

Τα τρία πρώτα παιχνίδια βέβαια, είχαν κυκλοφορήσει αποκλειστικά σε PC και έτσι η είδηση  πως το S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl θα είναι διαθέσιμο και σε άλλες πλατφόρμες άνοιξε ακόμα περισσότερο την όρεξη των gamers. Ο τίτλος κυκλοφόρησε αρχικά για Xbox Series X|S και PC στις 20 Νοεμβρίου 2024, ενώ ένα χρόνο αργότερα ήρθε και η έκδοση για το PS5. Έκδοση πάνω στην οποία είναι βασισμένη η άποψή μας στο παρόν review.

Πριν πάμε όμως στα του παιχνιδιού, αξίζει μια ειδική μνεία για το ουκρανικό στούντιο που έφτιαξε τον τίτλο. Η ανάπτυξη του παιχνιδιού λοιπόν, συνέπεσε με τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, επηρεάζοντας αρνητικά το στούντιο με έδρα το Κίεβο. Πολλοί από τους developers άφησαν στην άκρη τη δουλειά τους, πηγαίνοντας κυριολεκτικά στο μέτωπο του πολέμου. Μάλιστα υπάρχουν δημοσιεύματα πως κάποιοι από αυτούς πέθαναν μαχόμενοι. Αφήνοντας στην άκρη τα αίτια του πολέμου και της ευθύνες της κάθε πλευράς, τα οποία δεν έχουμε την αρμοδιότητα να κρίνουμε, η συγκυρία αυτή καθαυτή είναι πραγματικά ανατριχιαστική, ενώ όπως ήταν αναμενόμενο η κατάσταση άφησε τα σημάδια της και στον τίτλο. Εν αρχή με αρκετές αναβολές της κυκλοφορίας του παιχνιδιού και εν συνεχεία και στο τελικό αποτέλεσμα που αρχικά ήταν προβληματικό, κυρίως στον τεχνικό τομέα του.

Το σενάριο του S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl πραγματεύεται μια εναλλακτική εξέλιξη της ιστορίας, μετά την πυρηνική έκρηξη στο Τσερνομπιλ. Θέμα με το οποίο καταπιάνεται και η αρχική τριλογία της σειράς. Πρωταγωνιστής μας είναι ο Skif, ένας βετεράνος πεζοναύτης που ξυπνά ανακαλύπτοντας πως όλα γύρω του έχουν καταστραφεί. Με σκοπό λοιπόν να επαναφέρει τη ζωή του στην κανονικότητα, αποφασίζει να συνεργαστεί με έναν επιστήμονα. Με ένα ειδικό σκάνερ αναζητά artefacts σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.

Σε αυτόν τον μεταποκαλυπτικό κόσμο οι απειλές είναι ατελείωτες. Πολύ επιθετικά μεταλλαγμένα ζώα, άνθρωποι που έχουν χωριστεί σε φατρίες, έχοντας χάσει κάθε ενσυναίσθηση, που δεν θα διστάσουν να σκοτώσουν οποιονδήποτε, με την παραμικρή αφορμή, προκειμένου να επιβιώσουν και φυσικά ένα εχθρικό περιβάλλον. Ραδιενεργές περιοχές, φωτιές που βγαίνουν από το έδαφος και μια «ανωμαλία» όπως ονομάζεται. Ανωμαλία που προέκυψε ύστερα από το ατύχημα δημιουργώντας παράξενα παραφυσικά φαινόμενα.

Η ιστορία αργεί αρκετά να εξελιχθεί, κυρίως στην αρχή του παιχνιδιού, όμως στις τελευταίες του ώρες κλιμακώνεται και οι αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη. Όλα τα ερωτήματα μας απαντώνται, υπάρχουν συνδέσεις με τα γεγονότα των προηγουμένων παιχνιδιών, ενώ υπάρχουν συνεχείς ανατροπές. Τέλος υπάρχουν και κάποιες μικρές παραλλαγές, ανάλογα με τις επιλογές που κάναμε στο παιχνίδι, χωρίς να μιλάμε για κάτι που αλλάζει καθοριστικά την εξέλιξη του σεναρίου.

Το S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl είναι ένα καθαρό first-person shooter. Έχει survival-horror στοιχεία και διαδραματίζεται σε open world περιβάλλον. Το shooting μέρος του είναι εξαιρετικά δομημένο. Ο χειρισμός των όπλων είναι ρεαλιστικός και κάθε διαφορετικός τύπος όπλου έχει και άλλη συμπεριφορά. Το βάρος, η ταχύτητα, η στόχευση, ο ήχος, το reload κάθε όπλου είναι μοναδικά. Στο survival κομμάτι μεγαλύτερο ρόλο παίζει η φοβερή ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Μοιάζουμε μόνοι και σχεδόν ανήμποροι σε ένα κόσμο που εχθροί μπορεί να εμφανιστούν από οποιαδήποτε γωνία. Χρειάζεται κάθε τόσο να τρεφόμαστε, χωρίς αυτό να κάνει κάποια ιδιαίτερη διαφορά, αφού η τροφή έχει μόνο σκοπό να γεμίσει την αντίστοιχη μπάρα, ενώ κάθε πολεμοφόδιο, ακόμα και μια σφαίρα που θα βρούμε σε κάποιον νεκρό, θα μας φανεί χρησιμότατη. Το inventory management είναι και αυτό σημαντικό στοιχείο που πρέπει να προσέξουμε. Υπάρχει περιορισμένος αριθμός αντικειμένων τα οποία μπορούμε να κουβαλάμε μαζί μας. Έτσι, πολλές φορές θα βρεθούμε σε διλήμματα για το τι θα χρειαστούμε περισσότερο ή τι πρέπει να πετάξουμε, οδηγούμενοι έτσι σε στρατηγικές επιλογές που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη ή δυσκολότερη.

Το horror κομμάτι λειτουργεί επίσης καλά. Ειδικά κατά τις νυχτερινές ώρες, είτε είμαστε σε εξωτερικό χώρο είτε σε κάποιο κατεστραμμένο κτίριο, οι εχθροί θα μας κάνουν να νιώσουμε άβολα. Σε αυτό συνεπικουρεί  και ο ηχητικός τομέας του παιχνιδιού, αλλά και το εργαλείο που έχουμε το οποίο ανιχνεύει τη ραδιενέργεια που βρίσκεται «παντού», περιορίζοντας τις επιλογές μας. Το στοιχείο του τρόμου υπάρχει ακριβώς στην ποσότητα που χρειάζεται, χωρίς οι δημιουργοί να υπερβάλουν, καθώς σε ένα παιχνίδι που διαρκεί κοντά στις 60 ώρες, θα ήταν δυσβάσταχτο να είμαστε διαρκώς «στο πόδι».

Το open world μέρος βρίσκεται και αυτό σε πολύ καλό επίπεδο. Με πρωταγωνιστή όπως είπαμε και πριν το περιβάλλον και την ατμόσφαιρα. Ο ρεαλιστικά διατοπικός κόσμος του S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, είναι ότι πιο κοντινό θα μπορούσαμε να φανταστούμε σε μια τέτοια κατάσταση. Ένας τόπος νεκρός. Με κτίρια κατεδαφισμένα και τεράστιες περιοχές εγκαταλελειμμένες από τον πολιτισμό. Θα θέλαμε σίγουρα μια μεγαλύτερη ποικιλία σε εχθρούς, περισσότερα και διαφορετικά random events και λίγο πιο εμπνευσμένα side missions, αν και κάποια από αυτά είναι όντως εξαιρετικά.

Το παιχνίδι σε επίπεδο δυσκολίας είναι αρκετά απαιτητικό. Υπάρχει βέβαια και η επιλογή χαμηλότερης δυσκολίας, όμως στο προτεινόμενο επίπεδο, οι φορές που θα πεθάνουμε, θα είναι αρκετές. Χρειάζεται οικονομία στη χρήση των όπλων, ενώ κάποιες φορές θα ήταν πιο φρόνιμο να βρούμε μια εναλλακτική λύση αντί να πολεμήσουμε. Ο εξοπλισμός μας φθείρεται με την χρήση, ενώ και η μπάρα του stamina μας φέρνει σε μια πιο αληθοφανή και γήινη κατάσταση, με τον πρωταγωνιστή μας να μην είναι κάποιος υπερήρωας, που τρέχει ασταμάτητα και μπορεί να δεχτεί άπειρες σφαίρες. Ένα στοιχείο που μας βοηθάει αρκετά είναι πως μπορούμε να κάνουμε πολλαπλά saves και μάλιστα σε οποιοδήποτε σημείο θέλουμε.

Σε ότι αφορά τον τεχνικό τομέα, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα, σε σχέση με την εικόνα του παιχνιδιού όταν είχε κυκλοφορήσει αρχικά. Τα γραφικά του είναι πολύ καλά και ο κόσμος του  καλοφτιαγμένος, χωρίς να βλέπουμε κάτι που «ρίχνει σαγόνια» και με μικροπροβλήματα στις σκιάσεις και στη γυαλάδα. Δεν υπάρχουν πτώσεις στα frames, ενώ θα συναντήσουμε αρκετά pop ups και περιορισμένο draw distance. Το voice acting είναι εξαιρετικό, το ίδιο και ο ηχητικός τομέας, με το παιχνίδι να εκμεταλλεύεται και τα χαρακτηριστικά του dualsense. Ειδικά το ηχείο του χειριστηρίου κάνει την εμπειρία μας περισσότερο immersive.

Τέλος θα δούμε κάποια μικρά glitches, χωρίς κανένα να είναι game breaking. Μπορεί για παράδειγμα να κολλήσει ένα κείμενο που μας δίνει βοήθεια για το πως αλλάζουμε όπλο. Τις σπάνιες φορές που αυτό θα συμβεί, λύνεται με μια επανεκκίνηση του παιχνιδιού. Φανερό είναι επίσης πως ο τίτλος έχει φτιαχτεί ώστε να παίζεται με πληκτρολόγιο και ποντίκι. Έτσι, ειδικά στην αρχή και μέχρι να τον συνηθίσουμε, θα μας φανεί αρκετά δύσχρηστος, σε ότι αφορά τη διαχείριση του inventory και τις συντομεύσεις.

Εν κατακλείδι, το  S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl είναι ένα παιχνίδι που πετυχαίνει τους στόχους του. Αν μάλιστα του δώσουμε και τα ελαφρυντικά που του αναλογούν, με βάση τις συνθήκες κατά τις οποίες δημιουργήθηκε, τότε αξίζει να το δοκιμάσουν, όχι μόνο όσοι τους άρεσε η αρχική τριλογία, αλλά και όσοι αγαπούν αυτού του είδους τις εμπειρίες. Ατμοσφαιρικό, μοναχικό, σίγουρα απαιτητικό, θα χρειαστεί την αφοσίωση σας. Όμως σίγουρα θα ανταμειφθείτε στο έπακρο, από την ιστορία του, τα πολυάριθμα plot twist του και την αγχωτική μάχη για επιβίωση του πρωταγωνιστή.

Το S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl κυκλοφόρησε στις 20 Νοεμβρίου 2024 για Xbox Series X|S και PC και στις 20 Νοεμβρίου 2025 για PlayStation 5. Το review μας βασίστηκε στην έκδοση του παιχνιδιού για το PlayStation 5.

Ευχαριστούμε θερμά την Enarxis Dynamic Media για την παραχώρηση του key code για τις ανάγκες του review.

Βαθμολογία 8

ΘΕΤΙΚΑ

  • Υπέροχη ατμόσφαιρα
  • Καλή ιστορία με αρκετές ανατροπές
  • Άψογος και αληθοφανής χειρισμός των όπλων

ΑΡΝΗΤΙΚΑ

  • Μικρά τεχνικά προβλήματα
  • Όχι αρκετή ποικιλία σε εχθρούς
  • Αργεί να μας βάλει στο κλίμα της ιστορίας του

Από τον πλανήτη Corneria στο Super Nintendo, με συγκυβερνήτη τον Star Fox, μέχρι την παραλία του Death Stranding, με τον Sam Porter να με κουβαλάει στις πλάτες του και πολλούς ενδιάμεσους σταθμούς, με συμπαραστάτες τον Sir Daniel Fortesque, τον Sora και την Ellie, ένα ταξίδι φαντασίας που συνεχίζεται… Who am I? Σίγουρα όχι ο Spider-Man.

No comments

Αφήστε μια απάντηση