Το 3D Audio του PlayStation θα μας “κουφάνει”

Μπορεί μέχρι σήμερα η τρέχουσα γενιά κονσολών να μην έχει ενθουσιάσει όσο θα περιμέναμε, αφού η απόδοση και ο οπτικός τομέας τους περνούν οριακά τη βάση. Όμως η διαφορά ίσως έρθει από εκεί που δεν το περιμένουμε.

Πιο συγκεκριμένα αναφερόμαστε στον ήχο και σε κάτι πρωτοποριακό που ετοιμάζει η Sony, το οποίο αυτή τη στιγμή δοκιμάζεται και βρίσκεται σε έκδοση beta. Είναι το Personalized 3D Audio το οποίο έχει στόχο να φέρει στα μέτρα του κάθε χρήστη τον ήχο των παιχνιδιών.

Όπως ανέφερε και ο Mark Cerny κατά την παρουσίαση του PS5, κάθε άνθρωπος έχει ένα μοναδικό HRTF (head-related transfer function). Με απλά λόγια, αυτό έχει να κάνει με το πώς “υποδέχεται” και επεξεργάζεται το αυτί μας την πληροφορία του ήχου. Έτσι, η νέα εφαρμογή του PlayStation στοχεύει εκεί ακριβώς. Δηλαδή, να προσωποποιήσει τις ιδιαιτερότητες του καθενός μας και να μεγιστοποιήσει την ποιότητα και την αληθοφάνεια του ήχου που ακούμε.

Σύμφωνα με τον έγκυρο, στα θέματα που αφορούν το PlayStation insider Zuby_Tech, ο οποίος δοκιμάζει εδώ και κάποιες μέρες το Personalized 3D Audio, το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό. Αλλάζει και βελτιώνει τόσο την εμπειρία, που τον κάνει να πιστεύει πως το παιχνίδι ανεβαίνει πολλά επίπεδα. Χαρακτηριστικά αναφέρει, πως μπορεί να ακούσει με απόλυτη ακρίβεια ακόμα και τον ήχο από τα βήματα και να αντιληφθεί τη θέση αυτού που περπατά στον χώρο.

Βλέπουμε λοιπόν, πως ακόμα και στα μέσα της γενιάς, μπορεί να υπάρχουν πράγματα που θα αλλάξουν τον τρόπο που παίζουμε βιντεοπαιχνίδια. Εκεί στοχεύει η Sony, τόσο με το DualSense, όσο και με το PSVR 2 και τώρα με τα προσωποποιημένα προφίλ 3D ήχου. Στο να κάνει το gaming περισσότερο immersive από ποτέ.

Από τον πλανήτη Corneria στο Super Nintendo, με συγκυβερνήτη τον Star Fox, μέχρι την παραλία του Death Stranding, με τον Sam Porter να με κουβαλάει στις πλάτες του και πολλούς ενδιάμεσους σταθμούς, με συμπαραστάτες τον Sir Daniel Fortesque, τον Sora και την Ellie, ένα ταξίδι φαντασίας που συνεχίζεται… Who am I? Σίγουρα όχι ο Spider-Man.