Άλλο ένα entry για το κορυφαίο άθλημα της μηχανοκίνησης είναι γεγονός από την ΕΑ κι εγώ είμαι πάλι εδώ για να σας ζαλίσω περισσότερο και από τον θόρυβο 20 μονοθεσίων στη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού. Η σεζόν της F1 για το 2025 έχει ξεκινήσει δυναμικά, κάτι που δίχως άλλο περιμέναμε με τις επιδόσεις ορισμένων ομάδων την προηγούμενη σεζόν, αλλά και λόγω μίας μεταγραφικής βόμβας. Οι επιδόσεις αφορούν το φανταστικό comeback της McLaren από το δεύτερο μισό της χρονιάς και έπειτα, δυσκολεύοντας όσο τίποτα άλλο το έργο του παγκόσμιου πρωταθλητή, Max Verstappen, ο οποίος κατέκτησε πέρυσι με αρκετή πίεση τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο του. Οι αναβαθμίσεις της βρετανικής ομάδας έχουν διατηρήσει το ίδιο momentum και στους 9 αγώνες που έχουν διεξαχθεί έως τώρα, με τους Lando Norris και Oscar Piastri να πονοκεφαλιάζουν όλο το υπόλοιπο grid. H μεταγραφική βόμβα του καλοκαιριού προφανώς δεν ήταν άλλη από την μεταγραφή του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή, Lewis Hamilton, από την Mercedes στην Ferrari. Ο Βρετανός πιλότος ψάχνοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ήδη λαμπρή καριέρα του, άφησε τις ομιχλώδεις ακτές της Γηραιάς Αλβιώνας για το ηλιόλουστο Maranello και ενώ φαίνεται να μην έχει εγκλιματιστεί ακόμα στο 100%, αυτή του και μόνο η κίνηση ήταν αρκετή για να στρέψει τα βλέμματα όλων στο φετινό πρωτάθλημα.

Πως μεταφράζεται όμως αυτός ο real-life ενθουσιασμός στην φετινή ψηφιακή μεταφορά της ΕΑ; Ένας βασικός άξονας που έλειπε από το «F1 24» είναι η επιστροφή της ιστορίας του «Braking Point». Πολλοί από εσάς (ίσως και δικαιολογημένα) θα μπορούσατε να πείτε πως μικρή σημασία έχει ένα τέτοιο mode σε racing τίτλο. Παραδόξως, η έλλειψή του στο περσινό installment ξένισε αρκετούς. Η συνέχισή του στο «F1 25» καταδεικνύει το φάουλ της EA να μην το συμπεριλάβει πέρυσι. Ξεδιπλώνει εξαιρετικά τις ιστορίες των τριών βασικών πρωταγωνιστών και για όσους έχουν παίξει και τα δύο προηγούμενα chapters στα «F1 2021» και «F1 23», θα παρατηρήσετε μία πολύ ωραία εξέλιξη των χαρακτήρων στις έξι αγωνιστικές σεζόν που διαδραματίζονται. Μη θέλοντας να προβώ σε spoilers, το mode είναι ουσιαστικά ένα διαδραστικό επεισόδιο «Drive to Survive» του Netflix. Τα visuals είναι πολύ εντυπωσιακά, τόσο στον φωτισμό, όσο και στο μοντέλα των πρωταγωνιστών και ακόμα και αν είναι η πρώτη φορά που έρχεστε σε επαφή με το «Braking Point» αξίζει να του δώσετε μία ευκαιρία.

Το δεύτερο κομμάτι του βασικού κορμού με το οποίο αξίζει να δαπανήσετε τον περισσότερο χρόνο σας είναι φυσικά το My Team. Κάθε χρόνο η ΕΑ προσπαθεί να προσθέσει πραγματάκια που θα δικαιολογήσουν την ενασχόλησή μας με το συγκεκριμένο mode και φέτος αποφάσισε να ενισχύσει περισσότερο την «μανατζερική» πλευρά του πράγματος. Η δημιουργία της 11ης ομάδας στο grid φέτος δεν σας δίνει την δυνατότητα να είστε ιδιοκτήτης-οδηγός. Στον αντίποδα έχετε καθαρά ρόλο διαχειριστή και θα επιλέξετε δύο υπάρχοντες οδηγούς για να σας εκπροσωπήσουν. Η επιλογή του να αγωνιστείτε με έναν εκ των δύο εάν επιθυμείτε υπάρχει, αλλά σίγουρα δεν είναι το ίδιο με το να βλέπετε το όνομά σας στον πίνακα των οδηγών. To κομμάτι του R&D έχει υποστεί ολικό lifting και είναι πιο πολύπλοκο συγκριτικά με προηγούμενα entries. Πλέον είναι χωρισμένη σε τρία διαφορετικά σκέλη που αφορούν «Έρευνα», «Κατασκευή» και «Εφαρμογή». Μπορείτε να επιλέξετε εάν κάποιο part του μονοθεσίου σας θέλετε να αναπτυχθεί μόνο για έναν ή και για τους δύο πιλότους σας. Η πρώτη επιλογή είναι πιο γρήγορη αλλά η δεύτερη είναι πιο ωφέλιμη μακροπρόθεσμα. Οι σχέσεις των οδηγών σας και ο ανταγωνισμός που αναπτύσσουν μπορεί να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά το προσωπικό των εγκαταστάσεών σας, κάτι που αντικατοπτρίζεται στον χρόνο και στην ποιότητα κατασκευής των βελτιώσεων του μονοθεσίου. Επιτέλους μετά από πολλά χρόνια κραυγών που δεν ακούγονταν ποτέ, η ΕΑ προσέθεσε αρκετές επιλογές στο οπτικό customization του μονοθεσίου σας, τόσο με χρωματικές επιλογές, όσο και με πολλαπλές στρώσεις για να γεμίσετε με σχέδια και αυτοκόλλητα χορηγών που κάνουν για πρώτη ίσως φορά το μονοθέσιο σας να φαίνεται αντάξιο ενός πραγματικού grid. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα της προσθήκης Legends στο Driver’s Market κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε πολύ ενδιαφέρουσες κόντρες ή συνεργασίες. Για πρώτη φορά το «Braking Point» μπαίνει στο My Team με το livery της Konnersport, όπως και τους Callie Mayer και Aiden Jackson ως playable οδηγούς. Επιπροσθέτως, θα μπορείτε να επιλέξετε και τέσσερις παίκτες e-sports που εκπροσωπούν τις επίσημες ομάδες της F1 σε τουρνουά παγκοσμίως. Η ταινία της F1 που θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους κάνει την εμφάνισή της στο «F1 25» μέσα από μία σειρά challenges (διαθέσιμα μόνο στην Iconic Edition) τα οποία σταδιακά θα σας ξεκλειδώσουν το κράνος και το livery της ομάδας APXGP που εκπροσωπεί ο πρωταγωνιστής Sonny Hayes (Brad Pitt).


Εάν ξεκινήσετε καριέρα καθαρά ως οδηγός, έχετε την επιλογή να είστε μέλος του grid της F2 για μία πιο ρεαλιστική εμπειρία. Τα ρόστερ είναι της σεζόν του 2024, κάτι που θα σας κάνει να αισθανθείτε πρακτικά ότι είστε ήδη στην F1, καθώς θα πρέπει να ανταγωνιστείτε τους Kimi Antonelli, Oliver Bearman, Isack Hadjar, Jack Doohan και Gabriel Bortoleto, οι οποίοι έχουν κάνει φέτος το άλμα στην πρώτη κατηγορία ως rookies.


Στο κομμάτι του καθαρού gameplay θα έλεγα πως ο τίτλος δεν παρουσιάζει δραματικές διαφορές συγκριτικά με το «F1 24». Η οδηγική συμπεριφορά των μονοθεσίων είναι αρκετά απλουστευμένη, γεγονός που ευνοεί τους casual racers, αλλά δεν θα εκτιμηθεί από τους πιο hardcore του είδους, ειδικά όταν μιλάμε για sim-racing τίτλο. Με την δυσκολία στο 65 που θεωρείται medium+ (το ανώτερο είναι το 110) και με απενεργοποιημένα τα driving assists, δεν αισθάνθηκα ποτέ ότι δεν είχα τον έλεγχο και παραδόξως ήμουν πολύ γρήγορος ακόμα και αν οδηγούσα π.χ την Williams που θεωρείται mid-table μονοθέσιο. Αυτό αντιμετωπίζεται κατά κάποιο τρόπο όταν πείραξα τα sliders της ΑΙ, όμως γενικότερα η εξισορρόπηση της δυσκολίας είναι αρκετά off θα έλεγα στις default ρυθμίσεις.




Οπτικά, τόσο τα μονοθέσια, όσο και οι πίστες κρατούν την εξαιρετική ποιότητα σχεδιασμού, σε συνδυασμό πάντα με τον άψογο ηχητικό τομέα της Codemasters. Tα καιρικά εφέ δείχνουν ομορφότερα από ποτέ, είτε αυτό μεταφράζεται στον πορτοκαλοκόκκινο ουρανό στη δύση του ηλίου, είτε στο απόλυτο μπουγέλωμα όταν ανεβαίνετε την Eau Rouge στο Βέλγιο με 300km στη βροχή. Ορισμένες από τις πίστες έχουν σκαναριστεί εκ νέου με την νέα τεχνολογία LIDAR της ΕΑ, η οποία ουσιαστικά προσομοιάζει καλύτερα την αίσθηση στις υψομετρικές αλλαγές. Βελτιώσεις έχουν γίνει και στους περιβάλλοντες χώρους των πιστών με μεγαλύτερη κινητικότητα από NPC’s, πλουσιότερη βλάστηση και μία πολύ εντυπωσιακή απεικόνιση της Suzuka με τις ανθισμένες κερασιές. Νέο και παντελώς αχρείαστο feature είναι η δυνατότητα να τρέξετε σε Silverstone, Zandvoort και Red Bull Ring με ανάποδα layouts. Απλά ασχολίαστο. Σπανίως εμφανίστηκαν περιπτώσεις όπου τα ηχητικά του team radio μπέρδευαν τους οδηγούς (έτρεχα με τον Alonso και άκουγα τον Stroll π.χ.), η μηχανή του μονοθεσίου είχε ήχο άλλου κατασκευαστή και ορισμένοι υπότιτλοι εμφανίζονταν ετεροχρονισμένα ή με γραμματικά λάθη. Το F1 World που αποτελεί το online σκέλος του τίτλου σάς ξεκινάει με ένα default μονοθέσιο και μέσα από αρκετά ενδιαφέροντα challenges σας βάζει στη διαδικασία να το αναβαθμίσετε κερδίζοντας αγώνες. Πραγματικά τεράστιο φάουλ της ΕΑ το ότι έχει κρύψει τον απλό single player αγώνα μέσα σε αυτό το tab. Έψαχνα κυριολεκτικά σαν ηλίθιος για 10 λεπτά, μέχρι να το γκουγκλάρω.

Συνοψίζοντας, για ακόμη μία χρονιά η ΕΑ μας παρουσιάζει ένα entry που θεωρείται «επαρκές». Προσπαθεί ξεκάθαρα να κερδίσει τους casual gamers και χάνει λίγο την μπάλα αναφορικά με το balancing της δυσκολίας που θα χαροποιούσε τους πιο έμπειρους. Οι αλλαγές που εισήγαγε στο My Team θα διχάσουν ίσως, καθώς η απότομη στροφή στο manager στοιχείο εξανεμίζει την απλότητα που το έκανε προσιτό. Για κάποιον που το «F1 25» είναι η πρώτη του επαφή με τον ψηφιακό κόσμο του μηχανοκίνητου, θεωρείται σαφώς μία πολύ καλή επιλογή. Για τους υπόλοιπους όμως που έχουν μία εμπειρία έστω δύο η τριών games πίσω, η ΕΑ θα πρέπει κάποια στιγμή να επανασχεδιάσει κάποια πράγματα από το μηδέν για να πουλήσει έναν πραγματικά «νέο» τίτλο. Ας ελπίσουμε πως τα νέα μονοθέσια της επόμενης σεζόν θα φέρουν μία αντίστοιχη αλλαγή και στο «F1 26».
Ευχαριστούμε θερμά τη Bandai Namco για την παραχώρηση του key code για τις ανάγκες του review.