Ο Βασιλιάς πέθανε, ζήτω ο Βασιλιάς. Θα μπορούσε να ειπωθεί και αυτό στις 2 Απριλίου, όταν στο Nintendo Direct η Ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε με κάθε επισημότητα την διάδοχο της άκρως επιτυχημένης υβριδικής της κονσόλας. Πλέον όλα όσα αφορούν το Nintendo Switch 2 είναι γνωστά. Η ημερομηνία κυκλοφορίας, η τιμή, οι τεχνικές προδιαγραφές της κονσόλας, αλλά και αρκετά από τα παιχνίδια που θα κυκλοφορήσουν κατά το λανσάρισμα της κονσόλας ή και λίγο αργότερα.
Έτσι, η συντακτική ομάδα του InsertCoin, αποφάσισε να μαζέψει όσες πληροφορίες είναι διαθέσιμες, ώστε να έχετε μια συνολική εικόνα από το τι περιμένουμε από το Nintendo Switch 2, τόσο στο άμεσο μέλλον, αλλά και μακροπρόθεσμα. Ακολουθεί λοιπόν ένας οδηγός στον οποίο θα σας παρουσιάσουμε τους σημαντικότερους τίτλους που έχουν ανακοινωθεί, τα παιχνίδια που ήδη υπάρχουν και περιμένουμε να τα δούμε σε μια βελτιωμένη έκδοση και μια ανάλυση των ικανοτήτων της νέας κονσόλας, η οποία θα κυκλοφορήσει στις 5 Ιουνίου 2025.
ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Mario Kart™ World
Το λανσάρισμα του Nintendo Switch 2 δεν θα μπορούσε να γίνει χωρίς τη συμπαράσταση κάποιας από τις μεγάλες της μασκότ, ώστε να δοθεί έξτρα κίνητρο στους εν δυνάμει αγοραστές του. Στο πρώτο Nintendo Switch, αυτό τον ρόλο είχε ο Link και το καταπληκτικό “TheLegendofZelda: BreathoftheWild“. Αυτή τη φορά το λανσάρισμα της νέας κονσόλας θα κουβαλήσει στις πλάτες του ο Super Mario, με ένα επίσης υπερεπιτυχημενο franchise. Υπό τον τίτλο “Mario Kart™ World” λοιπόν, θα δούμε το νέο κεφάλαιο της σειράς, όντας το επόμενο βήμα του “Mario Kart 8 Deluxe”, το οποίο και αποτέλεσε τεράστια εμπορική επιτυχία. Το Mario Kart 8 Deluxe κατάφερε να κυριαρχήσει επί οκτώ συναπτά έτη και με συνεχείς αναβαθμίσεις και DLC παρέμεινε στης κορυφή των προτιμήσεων του κοινού, αφού ήταν το καλύτερο σε πωλήσεις παιχνίδι του Nintendo Switch.
Κάτι παρόμοιο αναμένουν τα στελέχη της Nintendo και για το Mario Kart World το οποίο δείχνει να φέρνει αρκετά φρέσκα στοιχεία στη σειρά. Καταρχάς να πούμε πως το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα με το Nintendo Switch 2, ενώ θα υπάρχει και διαθέσιμο budle της κονσόλας με τον συγκεκριμένο τίτλο. Φυσικά το Mario Kart World θα είναι αποκλειστικό παιχνίδι για τη νέα κονσόλα της Nintendo.
To παιχνίδι θα διαδραματίζεται σε ένα χάρτη ανοιχτού κόσμου. Όλα τα σημεία θα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους και οι αγώνες μας θα λαμβάνουν χώρα σε οποιοδήποτε μέρος του χάρτη. Θα υπάρχουν αρκετά διαφορετικά modes. Από πρωταθλήματα που νικητής αναδεικνύεται όποιος συγκεντρώσει περισσότερους πόντους, μέχρι αγώνες μεγαλύτερης διάρκειας, όπου στην πορεία θα αποκλείονται κάποιοι από τους συμμετέχοντες και φυσικά, απλοί μεμονωμένοι αγώνες. Συνολικά θα μπορούν να λάβουν μέρος στον ίδιο αγώνα έως και 24 παίκτες όταν παίζουμε διαδικτυακά. Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα για couch multiplayer, με έως και 4 παίκτες.
Τέλος, το Mario Kart World θα είναι συμβατό με την νέα εφαρμογή GameChat της Nintendo. Έτσι θα μπορούμε να παίζουμε και να μιλάμε ταυτόχρονα με τους φίλους μας, να κάνουμε screen sharing, καθώς και να τους βλέπουμε live μέσω της κάμερας του Nintendo Switch 2. Η αρχική τιμή του Super Mario World στην Ελλάδα έχει οριστεί στα 80,00€, ενώ το bundle του Nintendo Switch 2 με το παιχνίδι θα κοστίζει 569,00€.
Donkey Kong Bananza
Το δεύτερο κατά σειρά αποκλειστικό παιχνίδι που θα είναι διαθέσιμο στο Nintendo Switch 2, έχει για πρωταγωνιστή έναν ακόμα αγαπημένο ήρωα της Nintendo. Ο λόγος για το Donkey Kong Bananza, το οποίο είναι και το πρώτο 3D Platform Donkey Kong ύστερα από πάρα πολλά χρόνια. Για την ακρίβεια, το προηγούμενο 3D παιχνίδι της σειράς είχε κυκλοφορήσει το 1999 και ήταν το Donkey Kong 64.
Ο τίτλος κρύβει ένα σαφές λογοπαίγνιο, αφού η λέξη Bananza είναι μια παράφραση του “Bonanza” (Αμερικανική σειρά γουέστερν της δεκαετίας του 60′), συνδυασμένη με το αγαπημένο φρούτο του χαριτωμένου μας γορίλα, τις μπανάνες. Έτσι η Nintendo θα προσπαθήσει να “χτυπήσει μια παχιά φλέβα κάλιου” και να δημιουργήσει το πιο επιτυχημένο παιχνίδι της σειράς Donkey Kong, εκμεταλλευόμενη την κεκτημένη ταχύτητα που θα έχει το Nintendo Switch 2 με την κυκλοφορία του.
Στο παιχνίδι θα συναντήσουμε ποικίλα περιβάλλοντα, όπως λιβάδια, περιοχές με χιόνι, ή και πιο κλασσικά μέρη με φυτά και δέντρα που ευδοκιμούν σε τροπικά κλίματα. Μεγάλο μέρος του παιχνιδιού όμως όπως αντιληφθήκαμε από το επίσημο τρέιλερ, θα διαδραματίζεται σε ορυχεία, όπου ο Donkey Kong είναι έτοιμος να κονιορτοποιήσει τα πάντα στο διάβα του προκειμένου να βρει τον δικό του θησαυρό, τις Golden Bananas.
Τα πράγματα όμως όπως είναι αναμενόμενο δεν κυλούν ομαλά, αφού κάποιος μυστηριώδης εχθρός ονόματι VoidCo θα κλέψει τις “Χρυσές Μπανάνες” και το κυνηγητό θα ξεκινήσει. Το Donkey Kong Bananza θα κυκλοφορήσει στις 17 Ιουλίου και η τιμή του στην Ελλάδα κυμαίνεται στα 80,00€.
Metroid Prime 4: Beyond
Το Metroid Prime 4 είναι ένα παιχνίδι που οι fans του το περιμένουν πως και πως. Κάθε τόσο είχαμε νέες φήμες που αφορούσαν τον τίτλο αυτό και να που ήρθε η στιγμή, 18 ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του Metroid Prime 3 Corruption, να δούμε επιτέλους το επόμενο μέρος της σειράς. Σίγουρα το franchise του Metroid δεν είναι και το πιο εμπορικό της Nintendo, παρόλα αυτά έχει φανατικό κοινό και έχει αφήσει βαριά κληρονομιά όλα αυτά τα χρόνια, με την ιστορία του να ξεκινά το 1986 και το NES.
Και μπορεί όπως προείπαμε το IP να μην είναι και τόσο εμπορικό, όμως το μομέντουμ σίγουρα το ευνοεί ακόμα και για να δημιουργήσει ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων για τη σειρά. Ήδη το πρώτο βήμα έγινε με το Metroid Dread, με την Nintendo να το προωθεί αρκετά μέσω μάρκετινγκ και παρόλο που δεν αποτελούσε major τίτλο του Franchise να ξεπερνάει οριακά τα 3 εκατομμύρια πωλήσεις. Το Metroid Prime 4: Beyond λοιπόν έχει όλες τις προδιαγραφές να ξεπεράσει αυτές τις πωλήσεις, με τη σειρά να έχει μπει ήδη στην συνείδηση και των πιο casual παικτών.
Η συνθήκη πως θα κυκλοφορήσει και στο Nintendo Switch, είναι πολύ ευνοϊκή για το παιχνίδι αφού θα απευθύνεται σε ένα κοινό που πλησιάζει τα 150 εκατομμύρια παίκτες. Όμως όσοι γίνουν κάτοχοι του Nintendo Switch 2 θα έχουν μια πολύ πιο βελτιωμένη εμπειρία, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως στη νέα κονσόλα της Nintendo θα μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε Quality και Performance Mode, δηλαδή είτε σε 4K ανάλυση με 60fps, είτε σε full HD 120fps, όταν παίζουμε στην τηλεόραση. Το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει εντός του 2025, χωρίς να γνωρίζουμε ακόμη την ακριβή ημερομηνία.
The Duskbloods
Το επόμενο παιχνίδι με το οποίο θα ασχοληθούμε προκάλεσε αίσθηση και έκπληξη στους περισσότερους από εμάς. Μιλάμε φυσικά για το The Duskbloods της FromSoftware. Η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από δημιουργίες όπως τα Souls, Bloodborne και πιο πρόσφατα του Elden Ring, αποφάσισε να φτιάξει ένα αποκλειστικό παιχνίδι για χάρη της Nintendo και της νέας της κονσόλας.
Η αισθητική του είναι αρκετά κοντά σε αυτά που μας έχει συνηθίσει το στούντιο, ενώ από το μικρής διάρκειας τρέιλερ που είδαμε, περισσότερο φαίνεται να είναι επηρεασμένο από το Bloodborne. Είναι σκοτεινό, απόκοσμο, με αλλόκοτα τέρατα για αντιπάλους και με αναφορές για το τέλος της ανθρωπότητας. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο, είναι πως το παιχνίδι είναι multiplayer, στο οποίο θα μπορούν να παίξουν ταυτόχρονα έως και 8 παίκτες.
Ο συγκεκριμένος τίτλος ήταν μια μη αναμενόμενη κίνηση από την Nintendo, η οποία μέχρι στιγμής διατηρούσε μια πιο χαριτωμένη προσέγγιση στο ύφος των κονσολών της. Εξαιρέσεις πάντα υπήρχαν, αλλά δίνοντας “εργολαβία” ένα αποκλειστικό της παιχνίδι στην FromSoftware, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως ίσως θέλει να ανοίξει τις αγκάλες της σε ένα πιο ευρύ κοινό. Το κοινό των hardcore φαν των soulsike παιχνιδιών, αλλά και αυτό που προτιμά τους online multiplayer τίτλους, έναντι των single player εμπειριών. Το The Duskbloods θα αργήσει δυστυχώς να κυκλοφορήσει, αφού αναμένεται το 2026, χωρίς κάποια περαιτέρω πληροφορία.
Hades II
Ένα ακόμα σπουδαίο παιχνίδι που περιμένουμε να δούμε στο Nintendo Switch 2 είναι το Hades 2. Το δεύτερο μέρος του αριστουργηματικού τίτλου της Supergiant Games θα έρθει τόσο στη νέα κονσόλα της Nintendo, όσο και στο πρώτο Switch, ως χρονική αποκλειστικότητα σε ότι αφορά τις κονσόλες, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.
Στο Hades 2 θα έχουμε στον έλεγχο μας την Μελινόη, η οποία είναι αδερφή του Ζαγκρέα και το παιχνίδι αναμένεται να κινείται στα ίδια πλαίσια με τον προκάτοχό του. Θα δούμε δηλαδή ένα roguelike action παιχνίδι με πολλά διαφορετικά builds και δυνάμεις που θα ανακαλύπτουμε τυχαία. Το παιχνίδι ξεκινάει έχοντας πολύ καλές βάσεις, αλλά και πολύ ψηλά τον πήχη, αφού όλοι περιμένουμε να δούμε την εξαιρετική υπάρχουσα συνταγή ακόμα καλύτερη.
Έχουμε πάρει ήδη μια πρώτη γεύση από το Hades 2, αφού τον Μάιο του 2024 κάποιοι είχαν την ευκαιρία να παίξουν την beta έκδοση του σε early access, με τους περισσότερους να μένουν απόλυτα ικανοποιημένοι. Ο τίτλος, σύμφωνα με τις πληροφορίες θα κυκλοφορήσει το τελευταίο τρίμηνο του 2025, χωρίς να γνωρίζουμε την ακριβή ημερομηνία.
Οι “αναβαθμισμένοι” τίτλοι
Αυτά σε ότι αφορά τα νέα παιχνίδια που θα κυκλοφορήσουν στο Nintendo Switch 2, όμως η νέα κονσόλα της Nintendo θα προσφέρει μια ακόμα πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή στους χρήστες. Αυτή θα αφορά την αναβάθμιση ήδη υπάρχοντων τίτλων, παίζοντας τα έτσι σε μια πολύ καλύτερη έκδοση, με τη δυναμική του νέου Switch να μας το επιτρέπει.
Παιχνίδια όπως τα The Legend of Zelda: Breath of the Wild και Tears of the Kingdom θα έχουν διαθέσιμη την βελτιωμένη τους έκδοση για το Nintendo Switch 2, από την πρώτη κιόλας μέρα της κυκλοφορίας του, στις 5 Ιουνίου 2025. Άλλα παιχνίδια που θα αποκτήσουν enhanced editions θα είναι τα Super Mario Party Jamboree, Pokémon Legends Z-A, Kirby and the Forgotten Land και Sid Meier’s Civilization VII. Οι εκδόσεις για τα παιχνίδια αυτά θα γίνουν διαθέσιμες σταδιακά μέσα στο πρώτο τρίμηνο της κυκλοφορίας της κονσόλας.
Οι βελτιώσεις που θα γίνουν ποικίλουν ανάλογα με το παιχνίδι. Άλλες αφορούν μια απλή βελτίωση στην ανάλυση και την απόδοση του παιχνιδιού, άλλες θα εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες των νέων Joy-Con, ενώ σε κάποια παιχνίδια θα προστίθεται ακόμα και νέο περιεχόμενο. Το κόστος της αναβάθμισης θα έχει δυο βαθμίδες, ανάλογα με το πόση δουλειά κρύβει από πίσω κάθε έκδοση, με τις πρώτες φήμες να αναφέρουν πως όσοι έχουν ήδη τα παιχνίδια θα χρειαστεί να πληρώσουν 10 ή 20 ευρώ.
Τα Multiplatform που έλλειψαν στο Nintendo Switch
Τέλος, το Nintendo Switch 2 έρχεται να λύσει ένα πρόβλημα που ταλάνιζε το original Switch. Αυτό δεν ήταν άλλο από την αδυναμία της κονσόλας να αντεπεξέλθει από πλευράς ”ιπποδύναμης” σε multiplatform παιχνίδια. Έτσι πολλοί από τους κατόχους του είτε “έχασαν” την ευκαιρία να παίξουν εξαιρετικούς τίτλους, είτε υποχρεώθηκαν να αγοράσουν και δεύτερη κονσόλα. Όντας αρκετά ισχυρότερο, το Nintendo Switch 2, έρχεται να μετριάσει ή και να λύσει τελείως αυτό το πρόβλημα.
Με το καλημέρα λοιπόν, στο Nintendo Switch 2 θα έχουμε στη διάθεσή μας το Split Fiction, το Final Fantasy 7 Remake Intergrade, την Ultimate Edition του Cyberpunk 2077, το Hogwarts Legacy αλλά και την Director’s Cut του Yakuza 0.
Που στέκεται όμως τεχνικά το Nintendo Switch 2? Μπορεί να ανταποκριθεί στα δικά του ΙP’s και στα third-party games? Και αν ναι, σε ποια μορφή μπορεί να το κάνει? Στη φορητή ή την συνδεδεμένη με την τηλεόραση?
Η οθόνη των 120Hz με ενεργοποιημένο VRR ανοίγει σαφώς νέους δρόμους, με τα παιχνίδια που συνήθως στοχεύουν στα 30fps να χρησιμοποιούν υψηλότερο και πιο ομαλό ρυθμό ανανέωσης, περίπου στα 40fps. Το ζήτημα που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι όσο οι προγραμματιστές πιέζουν το hardware για υψηλότερο ρυθμό καρέ, πρέπει να υπάρχει μια εξισορρόπηση από την άποψη της πιστότητας γραφικών και της διάρκειας ζωής της μπαταρίας. Κάτι που μας φέρνει στο επόμενο ζωτικό κομμάτι των προδιαγραφών: το μέγεθος της μπαταρίας.
Για πολλούς, η βασική κονσόλα σύγκρισης με Switch 2 είναι το Steam Deck της Valve και εδώ, τα πράγματα είναι ανησυχητικά. Η μπαταρία 5220 mAh είναι μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με την αντίστοιχη των 4310 mAh του προκατόχου του. Ωστόσο, η χωρητικότητα της μπαταρίας της νέας κονσόλας μεταφράζεται σε περίπου 19,3 Wh έναντι των 40 Wh του original Steam Deck και των 50 Wh του OLED μοντέλου. Με τη Nintendo να υπόσχεται τουλάχιστον δύο ώρες διάρκειας ζωής της μπαταρίας για το Switch 2, αυτό σημαίνει ότι όλες οι λειτουργίες στη φορητή του μορφή, θα καταναλώνουν 10 Watt. Μονάχα η APU στο Steam Deck καταναλώνει 15 W και αν βάλουμε στην εξίσωση πως όλα τα features του συστήματος είναι σε πλήρη ισχύ, το νούμερο αυτό μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 28 W. Δηλαδή σχεδόν τριπλάσια δύναμη.
Όταν μιλάμε για φορητό gaming, η υπολογιστική ισχύς μεταφράζεται σε απόδοση, επομένως η αποτελεσματικότητα του ίδιου του πυριτίου, σε συνδυασμό με τις εκάστοτε προσαρμογές των developers στους τίτλους τους, θα είναι το κλειδί για μία αξιοπρεπή φορητή εμπειρία. Βέβαια για να είμαστε ξεκάθαροι, το αν θα καταφέρουν οι μεγάλες ΑΑΑ παραγωγές να τρέξουν στα 10 W θα είναι μία πολύ μεγάλη πρόκληση για τα studios και το optimization που θα κληθούν να κάνουν. Δεν είδαμε πολλά πλάνα από την φορητή του λειτουργία στην παρουσίαση (εξαιρουμένων ορισμένων από το «Cyberpunk 2077» που έτρεχε σε διαστάσεις 960×540), αλλά είμαστε σχεδόν βέβαιοι πως οι ιθύνοντες της Nintendo θα καταφέρουν να βρουν τη «χρυσή» φορητή φόρμουλα. Το έκανε με το πρώτο Switch στην τελική και σίγουρα θα καταφέρει εν τέλει να το κάνει και με το δεύτερο.
Για να προχωρήσουμε και στο software σιγά-σιγά, θα θέλαμε να εξετάσουμε πως δείχνουν τα games του πρώτου Switch στο Nintendo Switch 2. Αυτό δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει καλύτερα με την άκρως εντυπωσιακή επίδειξη του «Metroid Prime 4: Beyond», το οποίο έτρεχε σε ανάλυση 4K στα 60fps όντας συνδεδεμένο (ή 1080p στα 120fps, φυσικά). Το υλικό που είδαμε από τα κρυστάλλινα 4K πλάνα μας βάζει σίγουρα σε υποψίες πως τα τρέιλερ που είδαμε μέχρι στιγμής έτρεχαν στο Switch 2. Το ότι πήραν ένα game στα 900p και το μετέτρεψαν σε native 4K (όπως υποστηρίζουν τουλάχιστον) αντιπροσωπεύει μια σχεδόν εξαπλάσια αύξηση στον αριθμό των pixels, κάτι που αποτελεί ένα διόλου ευκαταφρόνητο εγχείρημα. Παρεμπιπτόντως, δεν είδαμε κανένα στοιχείο DLSS ή άλλου είδους upscaling, αλλά δεν μπορούμε και να το αποκλείσουμε στην παρούσα φάση.
Αντιστοίχως, οι τίτλοι «Zelda» φαίνεται να κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα αναβάθμισης με το «Metroid», με ανάλυση στα 900p στο Switch 1 και 1440p στα 60fps στο Switch 2. Πολύ εντυπωσιακό είναι η αλήθεια, αλλά μήπως θυμάστε τις φήμες της Gamescom 2023 που συζητούσαν για ένα 4K DLSS demo του «Breath of the Wild» που παρουσιάστηκε στους developers; Υπήρχαν αρκετά δυνατά στοιχεία που υποδήλωναν ότι όντως συνέβη, αλλά τα demos που προορίζονται για εσωτερική χρήση και αυτά που είναι για εμπορική διαφέρουν παρασάγγας. Με βάση το υπολογιστικό κόστος του DLSS, η ιδέα της 4Κ αναβάθμισης σε έναν φορητό επεξεργαστή όπως αυτός του Switch 2 φαίνεται απίθανη.
Στο θέμα των τίτλων που προορίζονται καθαρά για το Switch 2, είναι πολύ ευχάριστο να βλέπουμε ότι η Nintendo σκοπεύει να δεσμευτεί με πλήρη αφοσίωση στη νέα της πλατφόρμα. Ναι σίγουρα, το «Metroid Prime 4: Beyond» θα μπορούσε να θεωρηθεί ως cross-gen κυκλοφορία, αλλά το νέο «Mario Kart World» και ο semi-open κόσμος του δεν υπήρχε περίπτωση να αποδοθεί όπως θα του άξιζε στο παλιό Switch. Τα 60fps είναι το δεδομένο, και τα πλάνα που είδαμε από τη συνδεδεμένη του λειτουργία στην τηλεόραση αποδόθηκαν σε ανάλυση 1440p – αν και χωρίς ορατό anti-aliasing. Από το hands-on event που πραγματοποιήθηκε λίγες μέρες αργότερα, αποκαλύφθηκε πως το game υποστηρίζει φορητό mode στα 1080p και 120fps. Η φύση της κατασκευής του ανοιχτού κόσμου του παρουσιάζει ενδιαφέρον. Μία εύλογη υπόθεση θα ήταν μία συνταγή που είχε χρησιμοποιήσει η Naughty Dog στη σκηνή του τρένου στο «Uncharted 2». Εκεί ουσιαστικά τα βαγόνια του τρένου ήταν πρακτικά ακίνητα, με το περιβάλλον από πίσω να τρέχει σαν να είναι σε διάδρομο γυμναστηρίου, δημιουργώντας έτσι την ψευδαίσθηση μίας ατελείωτης διαδρομής. Προφανώς η συνολική εικόνα του περιβάλλοντος δείχνει πανέμορφη, με τις μακρινές τοποθεσίες στο βάθος να φαίνονται πιο καθαρές από ποτέ, χάρη και στα εξαιρετικά εφέ φωτισμού και αντανακλάσεων.
Το «Donkey Kong Bananza» φαίνεται επίσης υπέροχο – και ίσως λίγο πιο φιλόδοξο με native ανάλυση στα 1080p. Τα 60 καρέ είναι σταθερά με μόνο περιστασιακά drops, βάσει του υλικού που είδαμε, αλλά είναι σαφές ότι τόσο η βελτιωμένη CPU όσο και η GPU καλούνται να κάνουν πολλά περισσότερα με τα απαιτητικά physics του τίτλου. Το μοντέλο καταστροφής στα περιβάλλοντα φέρνει αρκετά θα λέγαμε στο «Red Faction Gorilla», αλλά δεν παύει να αποτελεί ένα κλασσικό 3D platformer εμπνευσμένο περισσότερο από την πρόσφατη ταινία.
Οι τίτλοι από τα third-party studios παρουσιάζουν αρκετό ενδιαφέρον αναφορικά με το πως θα εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες της νέας κονσόλας. Οι τίτλοι της Nintendo ξέρουν που υπερέχει και που υστερεί το hardware. Για τα third-party games που σημειωτέον αποτελούν ports υπαρχόντων τίτλων, το challenge είναι οπωσδήποτε μεγάλο. Μια γεύση που πήραμε από το «Cyberpunk 2077», που έτρεχε μεταξύ 720p και 1080p με dynamic resolution scaling, στοχεύοντας παράλληλα τα 30fps ήταν πολύ αξιόλογη.
Δυστυχώς δεν καταφέραμε να δούμε πολλά πλάνα από Unreal Engine 5. Το «Split Fiction» δεν αξιοποιεί τα high-end χαρακτηριστικά της τεχνολογίας, αλλά παρόλα αυτά έτρεξε στα 30fps έναντι των 60fps των άλλων εκδόσεων κονσόλας που αναγκαστικά θυσίαζαν τις γραφικές επιδόσεις. Στιγμιαία είδαμε και πλάνα από το Fortnite που φάνηκε να τρέχει στη νέα κονσόλα με κλειδωμένη ανάλυση στα 1080p και 60fps. Λαμβάνοντας υπόψιν το λιγοστό footage δεν μπορούμε να πούμε πολλά, όμως ελπίζουμε το Nintendo Switch 2 να καταφέρει με κάποιο μαγικό τρόπο να εκμεταλλευθεί την ray-tracing LUMEN τεχνολογία της Unreal.
Προχωρώντας στο «Final Fantasy VII Intergrade», φαίνεται πως αποτελεί ιδιάζουσα περίπτωση. Φαίνεται να τρέχει σε native κλειδωμένα 1080p, ενώ είναι capped στα 30 fps. Θα λέγαμε πως είναι αρκετά κοντά στην υπάρχουσα έκδοση για το PlayStation 4. Να σημειωθεί πως παρατηρήθηκε ασταθής ρυθμός στα frames, κάτι που ευελπιστούμε πως θα διορθωθεί.
Αφήσαμε το βαρύ πυροβολικό των τίτλων για το τέλος. Όσο βαρύ λοιπόν είναι το «Elden Ring» από άποψη σεναρίου και ποιότητας σχεδιασμού από τον Miyazaki, άλλο τόσο βαρύ και δυσκολοχώνευτο φάνηκε να είναι για το Nintendo Switch 2. H παρουσίαση της FromSoftware ήταν οριακά απογοητευτική. Τα πλάνα που είδαμε φαινόντουσαν παράταιρα και το stuttering δεν μπορούσε να κρυφτεί με τίποτα. Αν υποθέσουμε πως η βερσιόν του Switch 2 έχει τα αντίστοιχα μικροπροβλήματα με frame drops όπως το PS4, η σπασμωδική κάμερα που είδαμε στην παρουσίαση θα επιβεβαίωνε αυτή τη θεωρία. Η ανάλυσή του πάντως ήταν σε native 1080p. Παραδόξως, η πολυαναμενόμενη souls-like κυκλοφορία του «Duskbloods» δεν έδειχνε να ζορίζεται καθόλου στα 30fps. Μένει να δούμε τι θα κάνει η FromSoftware…
Κλείνοντας, θα θέλαμε να επισημάνουμε δύο παραλήψεις. Η πρώτη αφορά την απουσία οπτικού υλικού από games που θα τρέχουν με ενεργοποιημένο DLSS. Όπως επιβεβαίωσαν οι τεχνικοί αναλυτές του έγκριτου Digital Foundry, το Nintendo Switch 2 θα έχει ενσωματωμένο έναν DLSS upscaler της Νvidia, παρόλα αυτά δεν είδαμε κάποιο δείγμα γραφής αυτής της τεχνολογίας. Η δεύτερη έχει να κάνει με την ενσωματωμένη ray-tracing τεχνολογία του Τ239 επεξεργαστή του Switch 2, από την οποία επίσης δεν είδαμε κάποιο αξιόλογο πλάνο.
Η γενική άποψη που έχουμε σχηματίσει είναι πως η τελική απόφαση επένδυσης στο Nintendo Switch 2 είναι κάτι που δεν μπορεί να επηρεαστεί από κανέναν. Έγκειται καθαρά στις προτιμήσεις τίτλων και στην οικονομική δυνατότητα του εκάστοτε αγοραστή. Αυτό που μπορούμε σίγουρα να συμπεράνουμε βάσει της τεχνικής ανάλυσης συγκριτικά με το Steam Deck είναι πως υστερεί στο φορητό, αλλά προσφέρει μία μοναδική εμπειρία όντας συνδεδεμένο στην τηλεόραση. Σίγουρα η οπτική μας μπορεί να αλλάξει έως ότου έρθει στα χέρια μας, όμως η πλειάδα τίτλων που σίγουρα θα ακολουθήσει, θα μας κάνει σίγουρα να ασχοληθούμε ξανά και ξανά μαζί του στο μέλλον.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.